• Flizan30

Alice, Anna eller Agnes?

Vilket namn  som börjar på a av dessa är finast och känns någorlunda tidlöst?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Alice, Anna eller Agnes?
  • fluu

Anna är det närmsta tidlöst. Röstar för Anna. Har börjat tröttna lite på Agnes nu även om jag tycker att det är otroligt vackert och passar bra med syskonens namn(vilket de andra också gör).

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Natulcien

Fortfarande svårt att bestämma dig..? Flört

Anna är ju mest tidlöst. Har funkat, och kommer sannolikt att fortsätta funka, i alla tider. Vackert, stilrent och klassiskt.
    Agnes är också väldigt vackert, men kanske inte riktigt samma tidlöshet.

Så vad gäller det finaste namnet så tycker jag att det är jämnt lopp mellan Anna och Agnes. Men mest tidlöst är Anna.

Och Alice...äh, vet inte, är ganska trött på det...

• En blå giraff

Jag tycker Anna. Alice och Agnes känns så väldigt vanligt bland småtjejer nu. Anna är tidlöst men inte lika "inne" just nu.

• Flizan30

Natulcien: ja tyvärr ;). Vi kommer skicka in papprena imorgon så gör en sista omröstning nu. Både Anna och Agnes är nära släktnamn också. Men gillar alla tre namn mycket.

• Abbe83

Gillar alla namnen men Anna känns mest tidlöst. 

• Gladhannapanna

Röstade på Agnes för det heter min dotter. Hade själv tre Annor i min klass... Men Anna är mer tidlöst än Alice pch Agnes tycker jag. Skälv heter jag Hanna

• Natulcien
    Flizan30 skrev 2014-09-14 21:25:39 följande:

Natulcien: ja tyvärr ;). Vi kommer skicka in papprena imorgon så gör en sista omröstning nu. Både Anna och Agnes är nära släktnamn också. Men gillar alla tre namn mycket.

Vad blev det nu då? Glad
  • Honungsblomman

Gillar inget av namnen, men röstar för Allis (dock enbart med den stavningen).

• Flizan30

Natulcien: vi gillar alla namnen, men det blev Anna till slut. Klassiskt och tidlöst. :)

• Flizan30

Natulcien: Agnes är jättefint men jag är lite orolig att jag ska tröttna på det. Så Anna fick det bli.

• Natulcien
    Flizan30 skrev 2014-09-19 13:48:01 följande:

Natulcien: vi gillar alla namnen, men det blev Anna till slut. Klassiskt och tidlöst. :)

Bra val, tycker jag! Jättevackert! Glad
  • fluu
    Flizan30 skrev 2014-09-19 13:48:01 följande:
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Alice, Anna eller Agnes?