Nixe skrev 2014-09-24 15:52:53 följande:
Jag har en bonusbror som är mitt syskon lika mkt som min biologiska syster. Jag håller fast vid att jag tycker att det är tragiskt att ni i första hand antar att styvbarn alltid avskyr varann. Och vadå "någon jag inte känner"? Jag har svårt att tro att ts barn introduceras inför mannens barn för allra första gången i livet när de flyttar in.
Är det så ni gör när ni skaffar nya familjer? Flyttar ihop innan barnen känner varann och kommer överrens? Jag fattar förmodligen inte det tänket eftersom jag aldrig haft sååna föräldrar som inte sett till så att alla barn lär känna varann ordentligt. Trist att det tydligen finns i stor utsträckning. Jag bli också lite full i skratt av att flera här tar upp "svärmor" dom dennultimata djävulen att behöva dela rum med. Kan bara beklaga om ni avskyr era svärmödrar kollektivt men det gör då inte jag. Är alla familjer utom vår och våra
Vänners verkligen så här trasiga och hatiska?
men nu fortsätter du att utgå från dig ochlägger det på andra
tror du alla människor är och känner som du? ta ett steg in i verkligheten
jag har både hel och halvsyskon men alltid sett båda som syskon, kan inte säga med säkerhet att jag gjort det om ett barn som jag tvingats att dela rum med om jag var typ 12 och som jag ine kände, på vilket sätt är man då syskon bara för att ens föräldrar blivit ihop? man kan inte tvinga fram känslor och bör inte det heller, visst kan man bli vän och ja kanske även komma varandra närma men man få rju inget val? och återigen dom fallen där det inte fungerar och barn mår riktigt dåligt? räknas inte dom för att just du har haft det så underbart?
som jag sa hade jag även eget rum, men har ett jättebra förhållande med mina syskon, tycker du jag ska utgå från min situation då och lägga den på dig?
nej, alla är individuella och det är bra j*vla förmätet om du ursäktar mig att tro att alla ska tycka som en själv och ha samma åsikter och erfarenheter och om man inte har det så har man inte upplevt riktig familjekänsla och kärlek