• Momicockokanon

Hur skulle Du uttala namnet Elice?

Kom att tänka på namnet Elice förut. Jag undrar därför hur Ni skulle uttala det, som Ellis eller som Elise?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur skulle Du uttala namnet Elice?
  • Venne

Jag hade nog varit så förvirrad att jag hade frågat människan hur dess namn uttalades. För jag har ingen aning.

• Vaniljkex
    Rostade pa Elise, som jag tolkar ska uttalas Eliiis (som Louise), snarare an Eliiise...

Men - v
    arfor konstra till det med stavningen, sa att ingen vet hur namnet ska uttalas eller stavas? Blir ju jattejobbigt for barnet for resten av livet. Valj hellre ett ovanligt namn man anda kan stava till, an en stavning ingen manniska någonsin far till pa forsta forsoket.
  • Anonym (Pork)

Är inte Ellis ett pojknamn? Jag tänker också på Ellis Island dit immigranter till USA anlände fram till 1950-talet.

Och i låten "A Letter to Elise" av The Cure uttalas det Eliis, och den Elise jag kände i tonåren uttalade också så.

• Momicockokanon
    Vaniljkex skrev 2014-09-24 22:24:30 följande:

Rostade pa Elise, som jag tolkar ska uttalas Eliiis (som Louise), snarare an Eliiise...

Men - varfor konstra till det med stavningen, sa att ingen vet hur namnet ska uttalas eller stavas? Blir ju jattejobbigt for barnet for resten av livet. Valj hellre ett ovanligt namn man anda kan stava till, an en stavning ingen manniska någonsin far till pa forsta forsoket.

Håller med dig. Var bara nyfiken på hur ni skulle uttala det, skulle inte ge ett barn det namnet med den stavningen.
    Anonym (Pork) skrev 2014-09-24 22:25:12 följande:

Är inte Ellis ett pojknamn? Jag tänker också på Ellis Island dit immigranter till USA anlände fram till 1950-talet.

Och i låten "A Letter to Elise" av The Cure uttalas det Eliis, och den Elise jag kände i tonåren uttalade också så.

Jo, ett pojknam och ett flicknamn. Ungefär lika många flickor och pojkar som heter det.

Jag vet en liten tjej som heter Ellis.

Med Elise menade jag med uttalet Eliis som många skrev. Jag vet inte själv hur jag skulle uttala Elice, först som Ellis och sedan som Elise och nu tycke jag det låter bra med "Elajs" också.

Tack för era kommentarer!
  • Anonym (ellis)

Ellis.

Min dotter heter Elise och det uttalas som det ska och stavas som det ska. För mig blir det helt fel om man skulle ta Elice och få det till Elise.

• Rocket Mania

Elis som Louise.

Jag älskar dock namnet Ellis och egentligen borde man ju kunna stava det "Elice" med tanke på hur Alice uttalas.

• Anonym (loppan)

Älik typ. Jag tycker att stavningen Elise är både finare och bättre, det skulle jag uttala Eliis.

• Mascaraklumpar

Öliss, som franskans alice fast med e.

• fluu

Elise. Eftersom jag skulle utgå från att det var Elise det handlar om..

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Helenmedh

Även fast jag VET att det är fel så ploppar Älick upp i skallen när jag läser namnet.. 
    Elise stavas Elise och Ellis stavas Ellis. 
    Detta tål att funderas på ;) 

• AstridH

Ellis. Som Alice med E, liksom.

• Anonym (dcfgbfhfgh)

El och is .. Elis

Svar på tråden Hur skulle Du uttala namnet Elice?