• Svar på tråden Nya BF Februari 2015!
  • Vädurtjejen
    Stora My skrev 2015-03-08 12:28:31 följande:

Ebe91 och Vädurtjejen: spännande!

Hej allihopa!

Mycket riktigt så började mina värkar den 8/3 kl 0200 några timmar efter att slemproppen hade gått. Och kl 18:37 föddes vår andra ögonsten. Det blev en liten tös på 3260g och 49cm. Det hela slutade med akutsnitt då tjejen inte sjönk ner och hon började må dåligt. Nu är vi hemma och mår bra. Snart kommer storebror hem för att träffa deden nya familjemedlemmen. Amningen flyter så länge på och nu längtar jag efter att få röra mig obehindrat.

Finns det någon kvar som inte fått skn bebis?
  • Slumpan
    Vädurtjejen skrev 2015-03-11 16:55:11 följande:
    Hej allihopa!

Mycket riktigt så började mina värkar den 8/3 kl 0200 några timmar efter att slemproppen hade gått. Och kl 18:37 föddes vår andra ögonsten. Det blev en liten tös på 3260g och 49cm. Det hela slutade med akutsnitt då tjejen inte sjönk ner och hon började må dåligt. Nu är vi hemma och mår bra. Snart kommer storebror hem för att träffa deden nya familjemedlemmen. Amningen flyter så länge på och nu längtar jag efter att få röra mig obehindrat.

Grattis!! :)
  • Jolise
    Hej allihopa!

Grattis!!:)

Jag är kvar!:( Tror jag är den sista! Inte lite deppigt eller så...!;) BF+12 och ska till FL på fredag för överburenkontroll, jag hoppas innerligt att dom sätter igång mig!!!
  • örnen
    Hej allihopa!

Grattis!!
  • Stora My

Hej allihopa!

Grattis till flickan! Skönt det gick bra.
  • carooanna

Grattis Vädurtjejen!

Vi fick också vår guldklimp i tisdags på 41+1. Värt all väntat i hela världen :). Jag hade lång latensfas och ringde tre gånger för att få komma in men de tyckte värkarna var för glesa. Hade fruktansvärt starka värkar, tillslut stod jag inte ut mer. Fick komma in och var 7-8 cm öppen! Två timmar senare var hon ute! Hann bara med lustgas, men det gick jättebra och krystandes kändes naturligt. Så nöjd även om värkarbete hemma var hemskt.

• örnen
    carooanna skrev 2015-03-12 18:21:18 följande:

Grattis Vädurtjejen!

Vi fick också vår guldklimp i tisdags på 41+1. Värt all väntat i hela världen :). Jag hade lång latensfas och ringde tre gånger för att få komma in men de tyckte värkarna var för glesa. Hade fruktansvärt starka värkar, tillslut stod jag inte ut mer. Fick komma in och var 7-8 cm öppen! Två timmar senare var hon ute! Hann bara med lustgas, men det gick jättebra och krystandes kändes naturligt. Så nöjd även om värkarbete hemma var hemskt.

Grattis!! Vilket jobb du måste gjort hemma då eftersom du nästan var öppen helt :)
  • leguili

Hej

Till dig som är kvar.

Känner du lite fosterrörelser så ring förlossningen. Säg att du vill bli igångsatt och stå på dig OM du vill det. Det kan ju bli att Fl startar innan fredag:).

Jag födde en månad för tidigt men hade tidigt tagit upp att om jag skulle tycka det var väldigt jobbigt om jag går över tiden pga erfarenheter vi har. Jag åkte till fl 4-5 ggr för olika kontroller och bestämde att det är ok om de tycker jag är jobbig. De sista 2ggr åkte jag in nätterna efter varandra eftersom vattnet gått (det sipprade)de såg inget men jag blev inlagd andra gången. Tur det för BM på avdelningen kunde konstatera att det var vattnet. Värkarna kom inte igång och jag blev igångsatt eftersom barnet kan dö om det uppstår en infektion. Vi tyckte det var skönt när han var ute. Oroade oss mer när han var inne i magen.

• heythatsmybike

Loggade in nu och såg tråden, har inte varit så aktiv här men vi fick vår fina son den 21 februari på BB Stockholm. Tänkte om det var jag som var kvar..

• örnen
    heythatsmybike skrev 2015-04-01 11:35:05 följande:

Loggade in nu och såg tråden, har inte varit så aktiv här men vi fick vår fina son den 21 februari på BB Stockholm. Tänkte om det var jag som var kvar..

Grattis! Välkommen över i nästa tråd "vi som fick barn feb 2015"
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!