2 missfall
Det första i månad 4 och det senaste nu i julas och då hann jag bara vara gravid i fem dagar.
Varför?
Vad är det för mening, vill inte ge upp men det är tufft att fortsätta tro att vår tur kommer...
Det första i månad 4 och det senaste nu i julas och då hann jag bara vara gravid i fem dagar.
Varför?
Vad är det för mening, vill inte ge upp men det är tufft att fortsätta tro att vår tur kommer...
beklagar :(
Det är såklart svårt att ta in, men efter 2 missfall är oddsen fortfarande goda för att det går vägen nästa gång. Risken rent statistiskt för ett nytt missfall är bara marginellt större om man haft 2 än om man inte haft nåt eller "bara" ett. Men givetvis är det tufft, det känns som att man jobbar i ständig uppförsbacke med en kropp som narras....
Önskar dig lycka till!
Tack!
8=..=8 styrke kram!
Hej!! Jag vet hur du känner det.. Jag har också fått 2 missfall. Båda gångerna var de tvungen att skrapa mig. Jag tror och hoppas fortfarander att vi någongång skall få ett barn..
Ge inte upp!!
Jag har ett MA i bagaget och fick nu i lördags ett MF men jag är oxe och har gett min fan på att Casper ska få bli storebror.
Nog för att han har två änglasyskon..men han ska få ett här på jorden oxå har jag bestämmt!
Jag är envis som satan och kan nog klämma in lite envishet åt dig oxå!
Nu kämpar vi tillsammans girls!!
Nu är det dags att visa Gud var skåpet ska stå...
Han står ju ändå bara där och glor på, så nu tar vi saken i egna händer...vad säger ni?!?!?
Kram galna Mommsi
Jag har också haft två och förstår hur du känner, det är tungt och jag är lite rädd för att hoppas....
Hej, jag har haft ett vanligt mf o nga år senare hade jag två ma iinom gränsen av ett halvår o fick skrapas.vet hur du känner dig.
Ska få göra en utredning i maj på detta o e jätte nervös för vad dem ska hittta eller inte hitta.
Hoppas vi alla olycksdrabbade ska få turen på vår sida snart, känner mig välldigt trött på detta o vet inte om jag vågar prova igen.
Det värsta e att min mens presic har satts igång som vanligt nu, men kan ändå inte försöka på nytt förrän utredningen e gjord.
Styrke kramar till er alla o bättre lycka nästa ggn
Jag hade ett ma -01 och sen nu har jag haft 2 missfall på raken. Ett i juli-05 och sen nu i måndags. Så det är bara 10 månader emellan. Så nu får man ta nya tag igen även om jag är livrädd för att få ett missfall till nästa gång.
kram! Kan inte sätta mig in i din situation men som en liten peppning så har jag läst om att många av dem som får missfall några gånger har lyckats med sin graviditet till slut. Fastän de trott att de varit kört,så sluta inte hoppas, tro och försöka.
:)
Usch jag lider med er alla!!
Men... Är det verkligen större risk för mf om man haft det tidigare? Läste precis i en annan tråd att det inte är större risk bara för att man haft det innan....
Jag fick mf i slutet av mars och vill ju gärna tro/hoppas att det var en engångsgrej och att risken för ett till är väldigt låg...
Nån som vet hur det faktiskt är?
hej!
Nu kommer jag in här och drar ner allt, FÖRLÅT! Jag har haft 4 missfall, hållt på i 6 år och fortfarande inget barn. Jag har hört att efter 2 missfall så är oddsen för ett nytt missfall ganska liten men efter 3 ökar % för missfall. Vilket iaf har stämt in på mej. Gjort utredning som visar att allt e bra med mej o sambon men vad hjälper det när man bara får missfall? Jag har kommit ganska långt i min bearbetning av det här efter 6 år och är nu inne på att helt lägga barn åt sidan, bara att inse att man förblir barnlös. Så känns det iaf nu.
Anna
Anna,
Usch och fy! Jag verkligen lider med dej! Vilken mardröm!! Finns det inget de kan göra för att hjälpa dej?
Kramar om!!
hej!
Får progresteron vid ev nästa grav o blir sjukskriven första tiden. Det är allt. O så får jag ju gå på VUL varje v från det att jag vet att jag e gravid. Men man ska ju bli gravid oxå!!!
Anna
Joo precis...
Jag har alltid trott att det skulle vara lätt att bli gravid och att man sen skulle gå som på moln i nio månader...
Tänk så fel man kan ha...
Verkligen ledsen för era missfall allihopa, vet vad ni går igenom. Har själv haft tre missfall och är nu gravid för fjärde gången i vecka 12. De tidigare missfallen har varit tidiga, redan innan vecka 8 så det börjar väl kännas ganska säkert nu.
Ville bara ge er lite hopp, ett, två eller fler missfall betyder inte att det är kört.
Lycka till allihopa!
AHL, din situation liknar min. 4 missfall och många års väntan på barn. "Ni kan i alla fall bli gravida" hjälpte knappast, vi fick lik förbaskat inget barn.
Men vi gick in på en annan väg mot föräldraskapet och blev efter 6½ år föräldrar till en adopterad pojke.
hej Jennie med ie!
Jag sitter just nu och funderar på om det inte är dags att ge upp barn helt. Är det värt att hålla på så här år ut och år in? men jag är inte så inne på att adoptera faktiskt. Hur länge tar en adoptionsutredning? Skriv gärna i min gästbok så kan vi diskutera där om du har tid.
Kram Anna