Orolig för ev. framtida underhåll..Vad får/betalar ni?
Hej.
Jag har en partner som har två barn. I nuläget bor barnen varannan vecka så i dagsläget är det ju inga problem
Men, jag drar mig lite för att flytta ihop med dem eftersom jag är orolig för att barnen ska börja vilja bo hos sin mamma på heltid så vi blir tvugna att betala massa underhåll.
I nuläget är det inget som tyder på det, men man vet ju inte vad som händer om ett år eller två.. (Och jo jag inser att de lika gärna kan vilja bo hos pappan)
Vi är inga höginkomsttagare och deras pappa har inte precis någon stor marginal att betala underhåll för nu när han bor själv.
Det jag egentligen är mest orolig för är om vi måste betala ett högt underhåll så jag kommer få dra största lasset kring ekonomin hemma hos oss.
Jag menar - huskostnader och alla stora omkostnader kommer ju inte minska för att barnen flyttar! Jag har en väldigt dyr hobby så jag har inte någon stor marginal att leva på i övrigt, och det är ju inget jag vill ge avkall på pga hans barn...
Jag vet att man egentligen inte ska tänka negativt men jag är en sådan praktisk människa som vill vara förberedd på det värsta, åtminstonde när det kommer till ekonomi.
Jag har gjort överslagsräkningar på försäkringskassans hemsida och där går ingen av summorna över minimibeloppet, men för två barn är ju bara den summan hög nog. Som sagt så blir ju inte de dyra kostnaderna annorlunda för att barnen flyttar...
Är det vanligt att man måste betala över minimisumman trots att man har vanlig svenssonlön?
Vad betalar ni?
Om barnen om flera år kommer flytta till en adress borde det inte bli några prolem, då några av lånen förhoppningsvis kommer vara borta (=lägre månadsutgifter), och sparkontona kanske är lite mer fyllda, men om det sker inom ett par år så blir det nog inte så bra..
Mvh Virrig och snurrig..