• laila88

Vilken tid äter ni middag/kvällsmat?

Vilken tid äter ni middag? Ni kan ju kommentera hur er familjesituation ser ut. till exempel om ni har barn och hur gamla dom är.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken tid äter ni middag/kvällsmat?
  • Mascaraklumpar

19-20, på helgen lite senare. Två vuxna och ett barn på 8.

• sextiotalist

Kring 18 brukar vara det vanligaste, men det kan variera från 17 till 19.
    Så har det alltid varit, numera är grabben tonåring.
    Vi har vanliga kontorsarbeten med normalrbetstid 8.17, med möjlighet till flex, så jag brukar försöka vara på arbetet mellan 07:00 och 07:30, har även varit där en stund innan sju.

• Natulcien

Vi äter nästan alltid mellan 17:30-18, både vardagar och helger.
    Vi är två vuxna och en 4-åring.

• Duckan

Mellan 18-18.30 oftast, men ibland kan klockan bli 19 också. På helger äter vi vanligtvis senare än så.

• Cortsu

Försöker äta vid 17 för så har jag haft det hela min uppväxt men de går oftast till 18 endå:)

• yodi

vi äter innan fem, vi har fyra barn i åldrarna 9,7,5 och 1.
    oftast har någon av barnen någon form av aktivitet efter 18.

• Butterscotch

Vi brukar äta vid 18, eller ibland nån halvtimme tidigare, på vardagarna. Har två barn, 4 och 7 år. Om vi behöver äta senare än 18 på vardagar måste jag peta i ungarna ett mellanmål när vi kommer hem runt kl 16, annars håller de sig inte ända till 19. På helgerna äter vi vid 19 ungefär. 

• Dixie

Mellan 17 och 18 äter jag och barnen middag - min man äter när han är hemma vid 19.30 

• nozpa

Ungefär kl17. Barnen lägger sig runt 18. Äter helst runt kl19.

• Mysarn

När jag har lillen (3.5 år) brukar han och jag äta typ vid 19, sällan tidigare.

• SatanLendMeADollar

20:00 på vardagar, senare på helger.
    Annars hinner man ju inte laga något mumsigt, de få gånger man nu orkar det.

• Studentpappa

1630-1730, dottern är tre och sover ofta vid 19-1930. Ska jag kunna träna på kvällen måste jag ha ätit med någon timmas mellanrum.

If you wanna get fit, get crossfit.
Svar på tråden Vilken tid äter ni middag/kvällsmat?