Skämmas för Juckandet i hundparken? :/
Är i hundparken varje dag med min hund och vi tycker båda det är trevligt.
Men en sak har fått mig fundersam och det är hundägarnas beteenden gentemot hundarna på parkområdet.
Jag tror på att hundarna sköter sig själva och behöver göra det för det sociala samspelet och den sociala utvecklingen. MEN!! Jag börjar förstå att det inte är den allmänna uppfattningen (hos andra hundägare som flitigt besöker parken).
Nej, för det ska springas, kollas, skällas efter sin hund så fort den gör något ohyfsat som att hamna i bråk eller jucka.
Juckandet har blivit en sån stor grej att några hundägare har börjat säga till andra hundägares hundar. Min hund som inte alls juckar speciellt ofta tittade idag på en dam med en förvånad blick.
Och en dam tog sin hund och gick hem då hon inte orkade springa runt och passa på sin hund hela tiden.
De får en att skämmas när ens hund har ett juckbeteende. :/
Jag har börjat säga till min hund med nu och han lyssnar så snabbt så det är inga problem.
Grejen är dock den att jag vill liksom låta honom sköta det själv med de andra hundarna. Det är väl det som är hela vitsen med att kunna umgås dagligen med andra hundar?
Eller har jag missat något med Juckandet??