• Anonym (Ledsen)

Har du ångrat din abort?

Kan man göra det?

Är det något du har varit med om?

• Svar på tråden Har du ångrat din abort?
  • Anonym (----)

Tja, det är väl rätt självklart att man kan ångra en abort, precis som man kan ångra alla beslut i livet. Jag har aldrig ångrat min dock.

• Anonym (Emma)

Jag har gjort två aborter, aldrig ångrat någon av dem!

• Anonym (Emma)
    Anonym (G) skrev 2015-11-06 10:43:59 följande:
    Så du menar att i allt blod så såg du ett embryo på mindre än 2cm?

Med fingrar? När embryon i dom veckorna har typ labbar och "ögonen" är bara håligheter med någon enstaka svart prick..

Och hur såg hjärtat ut då?
    Jag gjorde abort i vecka 8+6, och min upplevelse var samma.  
    Störtblödningar, och ett embryo med ögon, händer och fötter hamnade i bindan.
    Googla på "foster vecka 8-9",  så kan du se precis hur de faktiskt ser ut! 
    (Varning dock för andra extremt starka bilder som kan komma upp på google)
  • Anonym (G)
    Anonym (Emma) skrev 2015-11-30 21:21:33 följande:

Jag gjorde abort i vecka 8+6, och min upplevelse var samma.  

Störtblödningar, och ett embryo med ögon, händer och fötter hamnade i bindan.

Googla på "foster vecka 8-9",  så kan du se precis hur de faktiskt ser ut! 

(Varning dock för andra extremt starka bilder som kan komma upp på google)

Vadå menar du dom riktiga fostren som jag beskrev eller dom fejkade fosterdockorna anti abortare försöker sälja in som riktiga foster?
  • Anonym (Emma)
    Anonym (G) skrev 2015-11-30 22:05:57 följande:
    Vadå menar du dom riktiga fostren som jag beskrev eller dom fejkade fosterdockorna anti abortare försöker sälja in som riktiga foster?
    Såklart jag inte menar fostren i vecka 8-9, utan de andra blodiga bilderna från abortmotståndare som kan dyka upp på google bilder. 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (G) skrev 2015-11-30 22:05:57 följande:
    Du verkar inte tro på de, finns de nånstans man man skriva till dig å skicka bilder? Så ska du få se en video på mitt foster i vecka 8 när man ser armar, fingrar, ögon, och ett slående hjärta
  • Anonym (G)
    Anonym (Linda) skrev 2015-11-30 23:08:45 följande:

Du verkar inte tro på de, finns de nånstans man man skriva till dig å skicka bilder? Så ska du få se en video på mitt foster i vecka 8 när man ser armar, fingrar, ögon, och ett slående hjärta

Varför i helvetet filmade du ditt aborterade embryo!?

Jag har redan sett x antal medicinska filmer och bilder på embryo och foster i alla veckor, det bekräftar bara det jag beskriver

Men visst man kan ju se det man vill se.. ni är väl såna som ser jesus i en rostmacka också kanske?
  • Anonym (Linda)
    Anonym (G) skrev 2015-12-01 00:35:22 följande:
    Varför i helvetet filmade du ditt aborterade embryo!?

Jag har redan sett x antal medicinska filmer och bilder på embryo och foster i alla veckor, det bekräftar bara det jag beskriver

Men visst man kan ju se det man vill se.. ni är väl såna som ser jesus i en rostmacka också kanske?
    Det var ett missfall. Och jag filmade för att
    Jag ville visa min sambo att hjärtat slog. Skärp dig med attityden
  • Anonym (Jo)

Gjort en abort som jag inte ångrar. Det var jobbigt där och då men i efterhand så vet jag att det antagligen var det bästa beslutet eftersom jag och min dåvarande pojkvän inte hade det bra och jag hade inget fast jobb. Tänker på aborten ibland men inte så jag mår dåligt av det.

• Anonym999

Jag har gjort 3 aborter...första gången när jag var 17, andra gången var efter att jag blivit våldtagen och tredje gången var i höstas med mitt kk...bara den sista som jag kan ångra emellanåt....speciellt nu när jag vill bli gravid...allihopa har vart väldigt smärtsamma fysiskt...senaste gången tog det 12 timmar...moderkakan hade fastnat så den fick dom dra ut med en tång...jag är glad att jag valt att vara på kliniken iaf för jag hade aldrig klarat av att vara hemma och göra det...har behövt morfin alla tre gångerna för det har gjort så ont..

• Anonym (G)
    Anonym (Linda) skrev 2015-12-01 01:58:47 följande:

en.m.wikipedia.org/wiki/File:Human_Embryo.JPG här har du ungefär hur fostret såg ut. Man ser visst armar, ögon och hjärta.

Svarta prickar, labbar och ett mörkare område

aborterade/missfall brukar inte vara hela då livmoderns sammandragningar krossar embryot och det är en jävlans massa blod.

Jag har sett daggmaskar som ser mänskligare ut än sådär
  • Anonym (Linda)
    Anonym (G) skrev 2015-12-01 05:48:09 följande:
    Svarta prickar, labbar och ett mörkare område

aborterade/missfall brukar inte vara hela då livmoderns sammandragningar krossar embryot och det är en jävlans massa blod.

Jag har sett daggmaskar som ser mänskligare ut än sådär
    Okej men mitt foster var helt och såg ut som de på bilden, de kom ut först och efter de började jag störtblöda. Och man ser vad som är vad.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Linda) skrev 2015-12-01 14:11:45 följande:
    Okej men mitt foster var helt och såg ut som de på bilden, de kom ut först och efter de började jag störtblöda. Och man ser vad som är vad.
    Samma här.   Man gör abort i vecka 8, ut kommer ett foster i vecka 8. 
    Inga konstigheter...
  • Anonym (G)
    Anonym (Emma) skrev 2015-12-01 20:07:21 följande:

Samma här.   Man gör abort i vecka 8, ut kommer ett foster i vecka 8. 

Inga konstigheter...

Embryo.
  • Anonym (nn)

Fick ett missfall i v.10 i våras. Mitt kom också ut helt med hinnsäck intakt och allt. Där såg jag denna pyttelilla vita, med fingrar och ett stort huvud. Det var jobbigt när man såg det så komplett. Så visst ser man det.

• Anonym (G)

Abort i v.9, såg bara blod, ångrar det lite men gjort är väl gjort, hoppas bara jag kan bli gravid sen igen nån gång

Svar på tråden Har du ångrat din abort?