Säger ni till andras barn om de inte sköter sig enligt er mening?
Jag var och fikade med en väninna idag som tog upp detta, hon hade haft en kompis till sitt barn hemma för ett par dagar sedan för lek och det barnet sa fula ord som de inte accepterar. Min väninna förklarade att man inte får säga sådant i deras hus för barnet, barnet kontrade med att hon fick hemma. Nu var visst barnets förälder arga på min väninna och menade att hon inte ska försöka uppfostra andras barn utan lämna det till föräldrarna helt och fullt?
Hur tänker ni kring detta? Själv säger jag till andras barn och andra får gärna säga till mina om de inte beter sig enligt deras regler. Jag anser att även barn ska lära sig att anpassa sig, vara medvetna om att allt man får hemma kanske inte gäller i någon annans hem.
Ge gärna exempel på situationer ni säger till eller situationer ni låter bli trots att era barn hade fått veta. Ge också gärna exempel på situationer ni tycker att det är okej att en annan förälder säger till era barn och situationer där ni inte skulle tycka att det var okej.