• Anonym (Y)
    Äldre 16 Oct 17:13
    22290 visningar
    69 svar
    69
    22290

    Nu har min j*vla dotter ställt till det igen

    Nu har min dotter gjort det igen. Idag har hon bitit 3 elever i armen och kastat en hink med vatten blandat med lera på en av lärarna under rasten. Jag orkar inte med den hör j*vla ungen mer. Jag kan varken ta med henne någonstans eller lämna henne någonstans utan att hon ska skapa kaos. För att nämna några exempel:
    - i somras målade syrrans man om huset. Min dotter skakade stegen så han föll ner 5 meter.
    - hon startade brandlarmet på skolan.
    - hon slog 4 killar förra veckan och tryckte deras huvud mot sanden (de var i och för sig mobbare men ändå!!)
    - när hon tycker att folk är jobbiga så örfilar hon dem för att få tyst på dem. Förra gånger har hon örfilat barn i hennes ålder så de platt fallit mot marken.
    - och...jag orkar inte räkna upp fler exempel för listan är för lång.

    Varje jävla dag ska hon göra något! Hon är egentligen ingen elak människa. Hon försöker bara vara rättvis av sig...men hon gör det på fel sätt. Hon sög exempelvis de fyra killarna för att de mobbade en tjej. Hon bet eleverna idag för att de också mobbade ett annat barn. Hon slängde vatten och leran på läraren för att hon inte läraren tog mobbingen på allvar osv.

    Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Nu har min j*vla dotter ställt till det igen
  • Anonym (Hmm)
    Äldre 17 Oct 10:32
    #51
    Anonym (Morsan) skrev 2014-10-17 00:33:54 följande:

    Stackars barn och ha såna föräldrar! Hur kan du använda dig av svordomar när du talar om ditt eget barn? Som dessutom inte alltid gjort något fel utan snarare beter sig som en riktig hjältinna! Jag log när jag läste hur hon stod upp för de stackars barn som blev mobbat när denne inte kunde försvara sig och de vuxna inte ingriper mot mobbing.
    Skall hon straffas för att hon har ett stort och gott hjärta? Du skriver ju själv att hon inte är en elak människa. Hon har helt enkelt tagit på sig rollen som den som måste ingripa när hon ser orättvisor och ingen annan handlar. Jag beundrar ditt barn, var stolt över hennes mod, godhet och styrka, istället för att straffa dessa sidor hos henne. Världen behöver fler av henne och färre av såna som dig!
    Sen behöver ni kanske båda jobba lite mer på hur man uppför sig propert!!!

    Skickar henne en virtuell tapperhetsmedalj i guld och en varm kram.
    /
    Från en mamma som ser henne!!


    Fast om jag ska vara ärlig så tror jag att många föräldrar har tänkt fula ord om sina barn när dom har gjort nått för femtielfte gången som dom vet att dom inte får göra.

    Men tyvärr låter det ju som att ts inte bara tänker... Stackars barn
  • Äldre 17 Oct 15:59
    #52

    Jag skulle vilja ha en sån tös med så mycket humör och rättvisepatos! Jag hade skrattat varje gång de ringde från skolan :) 

  • Äldre 17 Oct 19:36
    #53
    Hero77 skrev 2014-10-17 15:59:49 följande:

    Jag skulle vilja ha en sån tös med så mycket humör och rättvisepatos! Jag hade skrattat varje gång de ringde från skolan :) 


    Och säkert varje gång polisen ringer om 10 år?
  • Äldre 17 Oct 19:37
    #54
    Jolt skrev 2014-10-17 19:36:26 följande:
    Och säkert varje gång polisen ringer om 10 år?
    Ja det åker jag ju på :) 
  • Äldre 17 Oct 20:47
    #55

    Så uppenbart troll. Blir avslöjad, går i försvarsställning och försvinner spårlöst.

  • Äldre 17 Oct 20:56
    #56
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-17 20:47:47 följande:

    Så uppenbart troll. Blir avslöjad, går i försvarsställning och försvinner spårlöst.


    Trodde du att det var på riktigt?
  • Äldre 17 Oct 21:02
    #57
    Jolt skrev 2014-10-17 20:56:02 följande:

    Trodde du att det var på riktigt?


    Nej, jag "ropade troll" redan igår men TS blev förbannad och sen försvann hon.
  • Barbam­ama08
    Äldre 17 Oct 22:10
    #58

    Alla lärare som jag kan komma ihåg var ju med och mobbade/hackade på de mobbade eleverna, så fler lärare borde få en hink med lera i ansiktet. Något måste ju göras.

  • korvin­ella1
    Äldre 17 Oct 22:43
    #59

    Jag kan tycka att din dotter är bra på så sätt att hon står för rättvisan. Men när hon inte motiverar sina handlingar så kan jag tycka att hård uppfostran är ett bra sätt. Du kanske inte behöver slå, men sätt henne ordentligt på plats, eller dra i örat el. dylikt.

  • Äldre 18 Oct 01:02
    #60

    Diagnos? NPF?


    Tänk. Förstår hon inte? Eller förstår ni inte henne?

    Hon liknar min dotter s å..


    Varken kommunist eller islamist, men något konservativ kristen antirasist
  • Äldre 18 Oct 01:03
    #61
    Anonym (Y) skrev 2014-10-16 18:19:45 följande:

    Vi har det inte lätt med henne. Hon har fått många örfilar pga detta men hon verkar inte förstå. Så vi har slutat med det. Nu får hon istället stanna inne i ett mörkt rum i ca 10 minuter som konsekvens när hon gör något illa. Då brukar hon be om ursäkt för det hon gjort.


    I N T E slå!
    Varken kommunist eller islamist, men något konservativ kristen antirasist
  • Äldre 18 Oct 01:05
    #62
    Oscarsmamma84 skrev 2014-10-16 19:16:27 följande:

    Om detta är sant som jag verkligen inte hoppas det e så e det ni som behöver hjälp o inte e dotter. Ni e ju sjuka i huvudet. Klart som fan att flickan slåss om ni håller på o slå henne. Vissa borde fan inte få lov o ha barn.


    Varken kommunist eller islamist, men något konservativ kristen antirasist
  • Pajret
    Äldre 18 Oct 01:25
    #63
    Anonym (Y) skrev 2014-10-16 18:19:45 följande:

    Vi har det inte lätt med henne. Hon har fått många örfilar pga detta men hon verkar inte förstå. Så vi har slutat med det. Nu får hon istället stanna inne i ett mörkt rum i ca 10 minuter som konsekvens när hon gör något illa. Då brukar hon be om ursäkt för det hon gjort.


    Du måste skoja!!
    Är du helt vrickad?? Kallar du det uppfostran?!?!
    Jag blir allvarligt orolig.
  • Äldre 18 Oct 01:33
    #64
    Anonym (Y) skrev 2014-10-16 19:30:26 följande:
    Asså snälla du gå in i närmsta vägg. Det kallad uppfostran och jag uppfostrar min dotter hur jag vill. Sköt u dina angelägenheter med dina barn som säkert bestämmer över dig
    Troll! Om du vill uppfostra din dotter som du vill, utan att ta till dig av andras åsikter, är det väl tämligen idiotiskt att skriva på FL.
  • Äldre 18 Oct 14:54
    #65
    Anonym (Y) skrev 2014-10-16 17:13:32 följande:

    Varje jävla dag ska hon göra något! Hon är egentligen ingen elak människa. Hon försöker bara vara rättvis av sig...men hon gör det på fel sätt. Hon sög exempelvis de fyra killarna för att de mobbade en tjej. Hon bet eleverna idag för att de också mobbade ett annat barn. Hon slängde vatten och leran på läraren för att hon inte läraren tog mobbingen på allvar osv. 


    Tösen låter jävligt cool, faktiskt.
    Reasons... we all have them, at times.
  • Äldre 19 Oct 13:50
    #66
    Barbamama08 skrev 2014-10-17 22:10:36 följande:

    Alla lärare som jag kan komma ihåg var ju med och mobbade/hackade på de mobbade eleverna, så fler lärare borde få en hink med lera i ansiktet. Något måste ju göras.


    Skrattande
  • Äldre 19 Oct 13:51
    #67
    Gathenhielm skrev 2014-10-18 14:54:57 följande:
    Tösen låter jävligt cool, faktiskt.
    Skrattande
  • Äldre 19 Oct 13:56
    #68
    korvinella1 skrev 2014-10-17 22:43:50 följande:

    Jag kan tycka att din dotter är bra på så sätt att hon står för rättvisan. Men när hon inte motiverar sina handlingar så kan jag tycka att hård uppfostran är ett bra sätt. Du kanske inte behöver slå, men sätt henne ordentligt på plats, eller dra i örat el. dylikt.


    Dra i örat? Hur motiverar det henne att inte bita någon? Det är väl bättre att man förklarar varför man inte gör saker, berättat att personen blir ledsen och varför han/hon blir det, vägleder, är en fin förebild och ger henne mycket kärlek till att börja med? Ingem unge har väl någonsin lyssnat bättre av att bli dragen i örat?
  • Äldre 19 Oct 14:15
    #69

    Men om vi bortser från trolltråden, hur ska man hantera en utagerande tjej  i  typ 10-årsåldern som beter sig som "TS dotter"?

    Jag har nyss fått barnbarn så det är bäst att vara förberedd...

Svar på tråden Nu har min j*vla dotter ställt till det igen