Varför skaffa barn om man ändå aldrig umgås med dem?
Mycket enkel fråga. Varför skaffar egentligen folk barn när de sedan inte ägnar sig tid och uppmärksamhet åt dem? Jag ser, upplever, känner till folk som har barn i allt från 0-8 års ålder och hur de ständigt får leka själva medan föräldrarna är "någon annanstans" antingen rent fysiskt (vilket är vanligast) eller bara självupptagen i egen syssla.
Att ta med sitt barn till lekplats är inte att umgås med sitt barn. Det är ett nödvändigt måste. Däremot att leka och engagera sig med barnet på lekplatsen är att umgås. Det här ständiga stirrandet i sina telefoner gör mig jävligt irriterad eller hur barn som ber och ber och ber sina föräldrar att leka med dem och föräldern bara kommer med omogna ursäkter.
Skaffar ni som känner igen er barn bara för att man måste, för att "man ska ju ha barn" det är ju en del av Svenssonlivet, eller jag ville göra min sambo nöjd får h*n ville? Har man valt att skaffa barn får man för fan ta lite ansvar och fokusera lite mindre på sig själv. Och är man inte redo att göra det så ska man enligt min uppfattning inte skaffa barn, än. Vänta då tills du är klar med dina ego-behov så du sen kan lägga mer kraft på någon annan än dig själv.
Det bästa av allt (lär ironi) är när föräldrar sedan gnäller över hur högljudda och olydiga ens barn är och aldrig gör som man säger och ständigt kräver uppmärksamhet. Jag flinar varje gång jag hör det då de inte förstår att ett barn som inte får uppmärksamhet, validering, känslan av att vara betydelsefull etc, de kommer skrika extra högt för att få uppmärksamheten de behöver, de kommer inte lyssna för varför ska de lyssna om min mamma/pappa aldrig lyssnar på mig? Ni gräver era egna fallgropar, men skyller sen på att det är något fel på barnen!
Tack för mig.