• HibaqAdan

Kär i en svensk kille...

Jo det är såhär det ligger till, jag är så jävla löjligt kär i en svensk kille och han är också kär i mig men grejen är, jag är muslim och en muslim ska inte ha någon förhållande med någon innan äktenskapet, let alone har ett "förhållande" med en icke-mulism. Min familj skulle inte säga så mycket om faktum att han är svensk, det spelar inte roll för dom, det är chill så länge killen bara är muslim och om dom nu fick veta att jag är kär i en icke-muslim, heh.. låt oss bara säga att helvetet skulle bryta loss. Skäms
    En del av mig vill tro att vi verkligen är menade för varandra, att jag kanske kommer och hjälpa honom att konvertera till islam. En annan del av mig vet att han inte är särskilt intresserad av religion och att jag kanske borde göra slut med honom. Men jag vet själv att jag absolut inte kan inte leva utan honom. Jag vet inte vad jag ska göra ...känner mig så jävla patetisk.  Hjälp!!  Rynkar på näsan 
  • Svar på tråden Kär i en svensk kille...
  • Anonym (:-))
    Anonym (Förvånad) skrev 2017-12-10 12:41:18 följande:
    Är det något du själv har erfarenhet av?

Jag är en svensk kille som har erfarenhet av det. Ja.
  • Anonym (Förvånad)
    Anonym ( ) skrev 2017-12-10 12:51:09 följande:
    Jag är en svensk kille som har erfarenhet av det. Ja.
    ok vad för bakgrund kom tjejerna ifrån som du träffade?
    höll förhållandena länge? var det svårt eller lätt att träffa tjejerna?
  • Anonym (justathought)

Tråkigt att se hur alla som svarar förutsätter och upprätthåller bilden av "islam i sig" som något enhetligt. Det finns många olika sätt att vara muslim på, så varför försvarar ni just denna tolkning som självklar, oavsett om den nu är vanlig/utbredd? Tragiskt att se kommentarer som "gå vidare och hitta en muslimsk kille" och "Hitta någon som är lika religiös som du". Vem som är "muslim" och "religiös" beror ju på vilken man frågar. Att skita i föräldrarna är inte så lätt. Det bästa skulle väl vara att hitta religiösa/teologiska argument för att legitimera detta, t ex googla/läsa på om hur teologer som inte alls ser detta som ett problem som resonerar utifrån teologiska/religiösa argument.

Anonym (Förvånad) skrev 2017-12-10 12:54:26 följande:
    ok vad för bakgrund kom tjejerna ifrån som du träffade?
    höll förhållandena länge? var det svårt eller lätt att träffa tjejerna?
    Nej, något längre förhållande har det inte blivit. De har haft alla möjliga bakgrunder. Mellanöstern, Baltikum, Ryssland, Centralasien, Sydostasien, Latinamerika. Allt utom Afrika faktiskt för afrikaner tilltalar mig inte alls.
  • Anonym (Förvånad)
    Anonym ( ) skrev 2017-12-10 16:26:20 följande:
    Nej, något längre förhållande har det inte blivit. De har haft alla möjliga bakgrunder. Mellanöstern, Baltikum, Ryssland, Centralasien, Sydostasien, Latinamerika. Allt utom Afrika faktiskt för afrikaner tilltalar mig inte alls.
    ok ja det är en hel del du har träffat var det genom skolan du träffade tjejerna?
  • Anonym (Förvånad)
    Anonym ( ) skrev 2017-12-10 16:26:20 följande:
    ok ja det är en hel del du har träffat var det genom skolan du träffade tjejerna?
    Anonym (Förvånad) skrev 2017-12-10 22:30:57 följande:
    Nej, på alla möjliga ställen.
  • Anonym (Förvånad)

Anonym ( ) skrev 2017-12-10 22:54:08 följande:
    Nej, på alla möjliga ställen.
    ok så det är inte så ovanligt alltså trodde en del inte var så intresserade.
    Tack för svaren 

• Anonym (Följ ditt hjärta)

Bryt dig fri från förtryck och lev ditt liv.

Det är en varningsklocka om dina föräldrar ställer sig i vägen för din lycka.

Varje sig det handlar om religion eller psykisk ohälsa så är det fortfarande fel att bestämma över sina barn på det sättet.

Så, följ ditt hjärta och om du inte är rädd att dina föräldrar ska göra något elakt mot dig/hotar dig på något vis så skit i vad de tycker och gör det du vill. Om de däremot hotar dig så kan du söka hjälp.

Lycka till.

• Anonym (Ibland kanske)

Blir  ibland  Invandrartjejer kära i Svenska killar 

• Anonym (Söder om sahara)
    Anonym (Ibland kanske) skrev 2022-03-07 18:46:49 följande:

Blir  ibland  Invandrartjejer kära i Svenska killar 

Är iofs. adopterad och inte invandrare på det sättet, men ser inte svensk ut och är inte född här, men har aldrig vart kär i någon annan än svenska killar.

Så inte ibland utan ständigt. Oftast obesvarat under uppväxten. Kan bero på att jag knuffade dem jag blev kära i istället för att berätta det iofs. 
  • Anonym (Hy)

Kan inte du konvertera till kristendom istället?

• Anonym (Ibland kanske)
    Anonym (Söder om sahara) skrev 2022-03-07 18:59:44 följande:
    Så inte ibland utan ständigt. Oftast obesvarat under uppväxten. Kan bero på att jag knuffade dem jag blev kära i istället för att berätta det iofs. 
    Så det är mest adopterade som faller för Svenska killar inte invandrartjejer som kom hit som små eller är födda här 
Svar på tråden Kär i en svensk kille...