Kär i en svensk kille...

Som bäddat för trubbel.. gå vidare och hitta en muslimsk kille.
Gör det som känns rätt för dig. Vad dina föräldrar och släckt säger tycker jag egentligen att du ska skita i. (om du kan) din egen väg i livet är viktigare än den andra vill att du tar.
Om du anser att man ska leva efter apartheidsystem, så anser jag att du ska flytta till ett land där det passar sig, för här i Sverige så hör det inte hemma att förbjuda relationer pga ras, kön religion etc. Och försök då också att få med dina päron för här har de inget att skaffa. Om du däremot inser att det är moraliskt fel med en sådan åtskillnad så ska du ta aktivt avstånd från ett sådant synsätt och leva lycklig och fri med den det behagar och skita fullständigt i vad dina inskränkta föräldrar tycker.
"en muslim ska inte ha någon förhållande med någon innan äktenskapet"
Är inte det rätt svårt eftersom de flesta (alla) äktenskap föregås av ett förhållande?
Men för att svara på frågan, klart du ska göra som du vill,älskar du denna killen så ska du klart få vara med honom utan att bry dig om vad din släkt säger. Det är ju din pojkvän, inte deras? Men du ska inte tvinga honom till att bli muslim, vill han inte vara troende får du acceptera det. Dock (rätta mig om jag har fel), verkar det som om du själv vill att han ska bli muslim, inte bara dina föräldrar:
"En del av mig vill tro att vi verkligen är menade för varandra, att jag kanske kommer och hjälpa honom att konvertera till islam. En annan del av mig vet att han inte är särskilt intresserad av religion och att jag kanske borde göra slut med honom." Indirekt säger du att du vill tro att ni passar ihop men det går inte om han inte är muslim så du måste kanske få honom konventerad annars är han inget att ha?
Jag tror att du kan hitta någon annan, som också tror som dig. Det är inte värt de motgångar som jag tror väntar dig i det här. Själv var jag superduper kär i en amerikan långt borta, det kändes rätt, men sedan gick det över och jag gick vidare. Man blir kär mer än en gång under sin livstid. Håll ut.
Hur vanligt är det här?att tjejer med invandrarbakgrund tycker om svenska killar?
Hur vanligt är det här?att tjejer med invandrarbakgrund tycker om svenska killar?
Om din religion är så viktig för dig och om du bryr dig så mycket om vad din familj kommer tycka då tycker jag att du inte ska vara tillsammans med den svenska killen. Du ska verkligen inte tvinga honom att bli muslim. Hitta någon som är lika religiös som du .
En möjlighet vore att han konverterar till islam, trots att han är ointresserad. Min man var gift med en muslimsk kvinna innan och han konverterade till islam. Och det var bara för syns skull, han tror inte ett dugg på någon religion. Visserligen var det enklare för att de flesta av hennes släktingar inte bor här i Sverige. Det skilde sig ju igen senare, och officiellt är min man nog fortfarande muslim då, men det spelar ju ingen roll för honom i praktiken.
Tror du att dina föräldrar skulle kolla så noga om han är seriös med det, om han skulle konvertera? Eller skulle de t.o.m. vara okej med om han inte är så seriös med det, bara han konverterar?