• habiti

vara emot islamism är rasism enligt vänstern.

när åkesson sa islamism är vår tids största problem så blev vänstern jävligt arga.

igår när 4000 man protosterade i tyskland mot islamism så samlades 500 vänstern folk som skrek ut sin arghet över att högern är emot sharia lagar.

vänster folk, varför är ni med wahabister/salafisters sida?

• Svar på tråden vara emot islamism är rasism enligt vänstern.
  • Krixx

Jag vill inte förbjuda någon. Kan inte se att jag skrivit det. Inte ens mellan offerkofte-raderna. Svårt att diskutera när motståndarna inte läser vad man skriver...

• FiaMedFunkk
    Krixx skrev 2014-10-29 23:15:10 följande:

Måste vara höjden av ironi när järnrörsviftarna i den här tråden beivrar sin egen yttrandefrihet i att vilja begränsa andra människors yttrandefrihet...

Exemplet kommer när?
  • lennart
    Drottningen70 skrev 2014-10-28 19:55:01 följande:

Du har verkligen missförstått ett och annat. Jag är personligen emot samtliga religioner, men att välja ut och demonisera människor från just Islam ÄR ändå enligt mig rasism.

Det är endast när man pekar på islams sjuka religion som det är rasism, eller hur?
  • FiaMedFunkk
    Krixx skrev 2014-10-30 22:41:10 följande:

Exempel på vad? Förstår inte vad det är du saknar?

Det du verkar ha glömt var:

"Måste vara höjden av ironi när järnrörsviftarna i den här tråden beivrar sin egen yttrandefrihet i att vilja begränsa andra människors yttrandefrihet..."

Så när kommer källorna?
  • Krixx

Källor på vad?

I den här tråden, i onsdags kl. 15:53 skrev du: "Islamism och salafister borde förbjudas."
    Eller att förbjuda någon anses inte vara att begränsa deras yttrandefrihet? Behöver du källor på dina egna påstående? Eller var det någon som kapat ditt konto? Brukar vara en SD-ursäkt när man ertappats med handen i syltburken...

• Krixx

www.expressen.se/nyheter/sds-hemliga-etniska-plan/

Sverigedemokraterna vill bland annat kasta ut alla invandrare som inte är solidariska med svenska myndigheter och företag. - Ett exempel är den imam som uppmanade folk att bojkotta svenska intressen efter publiceringen av Muhammedkarikatyrerna. Ett sådant beteende ska kunna leda till utvisning, säger Jimmie Åkesson. Ni vill alltså avskaffa yttrandefriheten för invandrare? - I viss utsträckning. Man måste väga yttrandefriheten mot skadan för svenska intressen.

Här erkänner Jimmie att SD vill avskaffa yttrandefriheten för invandrare!!!

• FiaMedFunkk
    Krixx skrev 2014-10-31 09:03:13 följande:

Källor på vad?

I den här tråden, i onsdags kl. 15:53 skrev du: "Islamism och salafister borde förbjudas."
    Eller att förbjuda någon anses inte vara att begränsa deras yttrandefrihet? Behöver du källor på dina egna påstående? Eller var det någon som kapat ditt konto? Brukar vara en SD-ursäkt när man ertappats med handen i syltburken...

Okej. Vi börjar med inlägg #17:
    "Måste vara höjden av ironi när järnrörsviftarna i den här tråden beivrar sin egen yttrandefrihet i att vilja begränsa andra människors yttrandefrihet..."

Jag har inte skrivit ett ord om yttrandefrihet. Sen är det väl egentligen religionsfrihet du menar?
  • FiaMedFunkk
    Krixx skrev 2014-10-31 09:07:40 följande:

www.expressen.se/nyheter/sds-hemliga-etniska-plan/

Sverigedemokraterna vill bland annat kasta ut alla invandrare som inte är solidariska med svenska myndigheter och företag. - Ett exempel är den imam som uppmanade folk att bojkotta svenska intressen efter publiceringen av Muhammedkarikatyrerna. Ett sådant beteende ska kunna leda till utvisning, säger Jimmie Åkesson. Ni vill alltså avskaffa yttrandefriheten för invandrare? - I viss utsträckning. Man måste väga yttrandefriheten mot skadan för svenska intressen.

Här erkänner Jimmie att SD vill avskaffa yttrandefriheten för invandrare!!!

Ja men vad bra. En tio år gammal artikel från vänsterns propagandaorgan. Bara 5,5 år efter att sossarna tog Luciabeslutet.

sv.wikipedia.org/wiki/Luciabeslutet
  • Ascendere

Religionsfrihet funkar jättebra i ett sekulariserat samhälle där den stora majoriteten är sådär lite lagom svenskt icke-religiösa typ "Jamen jag tror på Något, man kan ju kalla det Gud...".

Men ju fler i samhället som faktiskt är religiösa, alltså verkligen troende, ju fler problem får man med religionsfrihet, och om det sedan dessutom handlar om olika religioner, då gosse blir det livat i holken...

Jag tycker därför att man ska visserligen ha rätt till sin personliga tro men religiösa samfund utanför statskyrkan bör inte vara tillåtna. 

• Krixx

Så att förbjuda någon är inte att inskränka deras yttrandefrihet...?

• FiaMedFunkk
    Krixx skrev 2014-11-01 08:38:57 följande:

Så att förbjuda någon är inte att inskränka deras yttrandefrihet...?

Nej. Det beror på varför man förbjuder någon. Mord och pedofili är förbjudet. Skulle du påstå att deras yttrandefrihet är inskränkt?
  • Krixx

Du har fel. Att mörda någon eller våldta barn är förbjudet. Att argumentera för att mord eller pedofili ska bli acceptabelt är inte olagligt. Även dömda mördare får lov att yttra sig i t.ex. intervjuer eller insändare.

• Sensitiveguy

Att vara emot kristendomen är vänsterflum enligt SD (apropå trådrubriken).

• Rataxes
    Sensitiveguy skrev 2014-12-09 01:41:34 följande:

Att vara emot kristendomen är vänsterflum enligt SD (apropå trådrubriken).

Då är jag både vänsterflummare och rasist...
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Sensitiveguy
    Rataxes skrev 2014-12-09 06:23:06 följande:

Då är jag både vänsterflummare och rasist...

Av somliga är du nog det, ja. Jag själv är varken för eller emot någon religion, men det betraktas väl som vänsterflum det med. Att påstå att kristendom är helt obefläckat och islam helt saknar goda inslag är klart naivt.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 18:45:13 följande:

Nej. Det beror på varför man förbjuder någon. Mord och pedofili är förbjudet. Skulle du påstå att deras yttrandefrihet är inskränkt?

Handlingar och det fria ordet är två vitt skilda ting.
Svar på tråden vara emot islamism är rasism enligt vänstern.