• Det vackraste

Var alla era barn planerade?

Vi har fyra barn. Flicka 9 år pojke 8 år flicka 3 år och flicka 1 år.

Första var inte planerat men efterlängtat sas. :) Andra var planerat. Tredje var planerat. Fjärde var inte alls planerat och blev till trots minipiller som jag var supernoga med, övervägde abort då...

Nu är det definitivt stopp!

Hur var det för er?

• Svar på tråden Var alla era barn planerade?
  • sextiotalist

Ett barn, helt oplanerad, det var inte ens tänkt att det skulle bli några barn

• Donum

Våra två första var väldigt välplanerade. Vi har fått fem missfall totalt och efter det senaste missfallet, strax efter att andra barnet fyllt ett år, så bestämde vi oss för att vi struntar i detta nu så får vi se vad vi gör 2015. Strax därefter blev jag oplanerat gravid och mot alla odds är jag nu i vecka 36. 

• SecretMe

Båda är planerade men det var av en speciell händelse vi började planera tvåan.
    Vi hade ett barn som dessutom var ganska stor (tonåring) då jag helt plötsligt inte fick mens och trodde såklart att jag var gravid. Fast det var jag inte... men det väckte tanken på en liten bebis till. En sladdis. Glad
    Det tog några år innan tvåan väl kom men han var oerhört välkommen!

Nu är sladdisen tonåring och jag är färdig med barnafödandet.

• VIDE MI

Första var planerad och vansinnigt förberedd med allt som går, andra var planerad men ville komma några månader tidigare och bosätta sig i magen:)

• skogstjärna

Första VÄLDIGT oplanerad

Andra oplanerad

Tredje planerad

Fjärde planerad

Femte oplanerad (egentligen lika planderad som första även om jag har svårt att erkänna det)

• Kina79

Första barnet blev till trots p-piller i ett tre månader gammalt förhållande.
    Så oplanerat med andra ord

Andra var planerad.

trean var väl planerad, men tog sig lite tidigare än vad vi trodde och när vi trodde att ägglossningen var över för den månaden.

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • Gladabarnensmamma

1,2,3 planerade
    4, totalt oplanerat litet mirakel som blev till efter ett enstaka avbrutet försök till erotik... en ack så söt och go!

• fluu

Nu har jag visserligen bara ett barn, men jag har varit gravid tre gånger.

Första: inte planerad, men lite slarv förekom nog ändå.
    Andra(dottern): Planerad.
    Tredje: Väldigt, väldigt oplanerad eftersom vi var nitiska med skydd.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Poppens

1. Planerad

2. Planerad

3. Blir det så blir det

4. BF 24/5 2015 NEJ VI SKA INTE HA FLER BARN! JOHO det skulle vi tydligen....... ;)

• Det vackraste

Roligt att läsa om era olika erfarenheter. :)

Jag ska sterilisera mig nu så nu får det verkligen vara stopp med barn för mig.

Man har ju ändå läst om de som blivit iallafall... hoppas inte... blir det trots sterilisering så måste det verkligen vara meningen och då får man ta emot och acceptera det. Då är det en högre makt isåfall som vet varför.

• Sandel

1:a planerad, 2:a, planerad, 3:a ytterst oplanerad, men välkommen

• Lindsey Egot the only one

Alla barn är välkomna då vi kör utan preventivmedel och vi kör avbrutet och fem är planerade en är det inte.

Men det är konsekvensen och ett tankesätt man måste ha när man inte har skydd

• Lindsey Egot the only one

Vi har alltså sex barn

Svar på tråden Var alla era barn planerade?