• Äldre 7 Nov 09:00
    25743 visningar
    113 svar
    -2
    113
    25743

    Kissa i duschen och rädda miljön. Kissar du i duschen?

    Forskarna slår nu fast att det är bra att kissa i duschen. Det sparar vatten och tydligen får man bättre hy också om man låter det strila i duschen istället för på toaletten.
    Ja, vet inte riktigt vad jag ska tycka men kanske är det på det viset?
    Så dagens brinnande fråga är enkel: Kissar du i duschen?
    Rösta och diskutera gärna i tråden och det går att vara anonym Solig

    nyheter24.se/nyheter/forskning/781714-forskare-darfor-ar-det-nyttigt-att-kissa-i-duschen

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kissa i duschen och rädda miljön. Kissar du i duschen?
  • Äldre 9 Nov 23:34
    Snutten6 skrev 2014-11-08 15:38:52 följande:
    Förr i världen så lärde fiskarna sina barn att kissa på sår o skador som de fick ute på båtarna.
    Detsamma gjorde bönderna , kissade såren rena.
    Haha! Alltså åh. Jag ser en bild framför mig där fiskar hoppar runt och lär sina små fiskar att kissa på sår.
  • Äldre 9 Nov 23:48
    Anonym (Ja varjegång) skrev 2014-11-09 23:32:08 följande:
    Bra jobbat!! lol.. my hero!! {#emotions_dlg.flower}
    Nej, inte i onödan. Det är en långsiktig plan. :) Resultatet sker inte på en gång.
    Hur många gånger måste jag kissa i duschen för att jag ska kunna rädda miljön i världen?

    Tre gånger? Tio gånger? Eller måste jag alltid kissa i duschen härefter? Jag skulle så hemskt gärna rädda isbjörnarna eller kunna äta östersjöfisk fri från kvicksilver, eller låta Japans kärnreaktorer bil radioaktiv-fria.

    Jag var hemma hos en kompis i dag på eftermiddagen och kissade i hennes dusch. Hon blev arg på mej och ville inte att jag skulle rädda världens miljöproblem hemma hos henne. Hon är ingen miljövän.
  • Anonym (Ja varjeg­ång)
    Äldre 9 Nov 23:58
    Ogago skrev 2014-11-09 23:48:50 följande:
    Hur många gånger måste jag kissa i duschen för att jag ska kunna rädda miljön i världen?

    Tre gånger? Tio gånger? Eller måste jag alltid kissa i duschen härefter? Jag skulle så hemskt gärna rädda isbjörnarna eller kunna äta östersjöfisk fri från kvicksilver, eller låta Japans kärnreaktorer bil radioaktiv-fria.

    Jag var hemma hos en kompis i dag på eftermiddagen och kissade i hennes dusch. Hon blev arg på mej och ville inte att jag skulle rädda världens miljöproblem hemma hos henne. Hon är ingen miljövän.
    varje gång faktiskt. Genom hela livet.
    Såvida du inte har utedass/mulltoa, för det är själva spolningen av rent vatten som är problemet, om man kissar i duschen slår man två flugor i en smäll, då behöver du inte spola toaletten bara för att du har kissat.

    Bara 0.007% av världens vatten är drickbart, alltså sötvatten, som vi har tillgång. (det finns 70% men det är fruset i Antarktis och andra ställen.) Det är jätte lite vatten som vi rör oss med egentligen. och det använder vi rika människor till för att spola ner ett lutet papper och kiss.

    haha jag förstår om din kompis inte vill att du ska rädda miljön hemma hos henne. :) Glad du får jobba på det hemma.
  • Batmam­ba
    Äldre 12 Nov 19:16
    Anonym (Självklart) skrev 2014-11-08 22:29:58 följande:

    Det är väl med det precis som med att bajsa i duschen, alla gör det men ingen pratar om det...


  • Anonym (Pasto­rn)
    Äldre 17 Nov 21:06
    +1

    Det har hänt att jag och min fru kissat i duschen även när vi duschar tillsammans.

  • Äldre 13 Jul 14:11

    Det har hänt några gånger, ja.


    Diamond Pethead
  • Äldre 2 Sep 18:46
    -1

    sluta drick mjölk och äta kött ifrån kossor så sparar du väl 1000 spolningar på kanske 400g kött.


    en cheeseburgare på donken är 2800liter vatten.

  • Äldre 2 Sep 20:21

    Bättre hy? På benen man kissar på då eller? Nej, tack. Inte så sugen på att få kiss på ben och fötter.

  • Äldre 16 Sep 13:13

    Nej, aldrig i livet! Låter äckligt och perverst. Jag vill inte känna lukten av kiss när jag duschar.

    Tror inte på miljövänligheten heller. Man kan ta kortare duschar el färre duschar i stället. Eller cykla istf att ta bilen etc.

    Kisset hör hemma i toan och ingen annanstans!

  • Anonym (Helen­e 1975)
    Mon 23 Dec 2019 13:34

    Såklart jag kissar i duschen. Smidigt och bra. Borde alla göra, tycker jag.

  • Anonym (Fältb­iolog - not!!)
    Thu 30 Apr 2020 18:58

    Miljömässigt är det kalas att pissa i duschen!
    Varför spola iväg lite piss med typ 3-6 liter vatten (beroende på stol)
    Samma som att äta vitaminer om man ändå äter schysst - ett bra sätt att göra väldigt dyrt piss!
    Duscha snabbt och lätta på trycket samtidigt så slipper vi isbjörnar söder om Dalälven - OK?????

  • Fri 6 Nov 2020 13:47

    Det råder inte vattenbrist i Sverige, till skillnad från i en del andra länder. I andra länder kan det därför finnas anledning att spara på vattnet av miljöskäl, däremot gäller inte detsamma i Sverige.

    Väl genomspolade avloppsrör är tvärt om i sig bra för miljön, för då kommer avloppsvattnets skit till reningsverken och kan tas om hand. Så vi behöver inte spara på vatten (möjligen bortsett från extremt varma och torra somrar som den vi hade 2018).

  • Anonym (K)
    Mon 22 Jan 01:28

    Ja, det händer att jag kissar i duschen istället för att mellanlanda på toa innan. Särskilt om toan är upptagen av maken. Tar ingen extra tid eller energi. Bara att släppa på medan jag sköljer ur schampot. Jag har aldrig märkt att det skulle lukta eller bli smutsigt i duschen. Möjligen gör det livet surt för eventuell fotsvamp på vägen ner i avloppet.

Svar på tråden Kissa i duschen och rädda miljön. Kissar du i duschen?