• silikonflickan

Varför blir folk knasiga av silikonbröst?

Hej

Ja, varför?

Märker av det i alla möjliga situationer. Verkar vara ett sånt känsligt ämne trots att det funnits länge och att folk är rätt accepterande när det gäller utseende och stil i övrigt.

Hoppas på en givande fredagstråd :)

• Svar på tråden Varför blir folk knasiga av silikonbröst?
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND

"Varför blir folk knasiga av silikonbröst?"

Ja dom kanske är fyllda med dumdumkulor....

• FixarFrasse

...kan ju bara tala utifrån mina egna erfarenheter (och kanske fördomar):
    Jag tycker att det är så himla tragiskt att så många tjejer inte kan inse att de är så himla fina redan innan att de inte BEHÖVER lägga pengar och smärta på det.
    Absolut - många tjejer är fortfarande jättefina också med sina nya silikonbröst, men helt i onödan! I många fall kanske grundade på dålig självkänsla - VEM gör ni det för..?

• stor grön drake

Min kollega var knasig redan innan

Hennes orsak var att efter 2 barn hade hon bara hudpåsar kvar, och ingen bh i ärlden kunde hjälpa upp det. Hon har inga enorma bröst, men iom att hon är så small så ser de stora ut ändå

• Jw83

Ett par bra silikonbröst går ju inte att skilja från ett par naturliga. Så jag förstår inte varför folk skulle bli knasiga av dom?! Ingen vet ju om det om man inte går runt och pratar om dom hela tiden. Och om någon skulle går runt och prata om sina bröst hela tiden så skulle jag förstå om folk blev trötta och irriterade.

Däremot så kan jag tycka väldigt synd om dom som betalar för ett par dåligt gjorda bröst där det tydligt syns att dom är oäkta.

Men jag skulle aldrig döma den som har behov av att skaffa falska bröst. Jag har alltid haft stora, fasta och fylliga bröst naturligt så jag har aldrig behövt gå igenom samma sak som en platt tjej kanske gör. Jag kan inte föreställa mig hur det känns att må dåligt över sina bröst.

• silikonflickan

haha glömde att jag startade denna tråd :)

Tanken var att ibland när man märker att det går upp för folk att en tjej har sillisar så blir killar / gubbar flörtiga och tjejer oftast lite typ nedlåtande. Men jag tar inte åt mig :)

• sfinxens
    stor grön drake skrev 2014-11-15 07:53:14 följande:

Min kollega var knasig redan innan

Hennes orsak var att efter 2 barn hade hon bara hudpåsar kvar, och ingen bh i ärlden kunde hjälpa upp det. Hon har inga enorma bröst, men iom att hon är så small så ser de stora ut ändå

Din kollegas anledning är den enda jag personligen kan förstå, annars går silikontuttar fet bort för min del. Det är tragiskt när unga tjejer med fina/normala bröst ska lägga in sånt skit. Jag älskar mindre/ normala bröst, men som sagt, är brösten extremt slappa, eller tjejen drunknar i en a-kupa, så har jag ändå en förståelse.
Svar på tråden Varför blir folk knasiga av silikonbröst?