• faith88

Blastoåterföring nov någon som vill följas åt?

Hej!

Jag fick tillbaka ett upptinat 6 dagars odlad blastocyst denna veckan. Jag kör på stimulerat. Tar dubbeldos Pergotime och 3 st tabletter Progynon på kvällen. Någon som har fått ett embryo/blasto denna månad som vill följas åt? Det är ganska ensamt och man vill/orkar inte alltid ta upp det med familj/vänner/bekanta som inte riktigt förstår vad man känner eller går igenom. Har tidigare misslyckats med en IVF. Har försökt bli gravid i ca 3 år. Har pcos och mannen har ingen toppen kvalité han heller. Dock normalt i antalet.

• Svar på tråden Blastoåterföring nov någon som vill följas åt?
  • Joooo01
    83bergkvist skrev 2014-12-03 08:13:55 följande:

Jättespännande! Hoppas det är vår tur nu :)

Plus både igår och idag på digitalt :)
  • 83bergkvist
    Joooo01 skrev 2014-12-05 17:35:32 följande:
    Plus både igår och idag på digitalt :)
    Åh vad härligt! Grattis! Hade också ett mycket starkt plus igår :)
  • Joooo01
    83bergkvist skrev 2014-12-06 10:04:26 följande:
    Åh vad härligt! Grattis! Hade också ett mycket starkt plus igår :)
    Vad kul! Då ligger vi ju lika :) Jag hade ett starkare plus idag också! Hur räknar man ut BF med blastocyst återföring? Vilket BF får du?
  • 83bergkvist
    Joooo01 skrev 2014-12-06 11:10:56 följande:
    Vad kul! Då ligger vi ju lika :) Jag hade ett starkare plus idag också! Hur räknar man ut BF med blastocyst återföring? Vilket BF får du?
    Jag räknar min senaste mens eftersom jag gjort i min naturliga cykel. Min BF blir 15 augusti :)
  • 83bergkvist
    Joooo01 skrev 2014-12-06 11:48:32 följande:

Tack, då ligger jag ju i princip lika :) Spännande!

Underbart med ett sommarbarn :) Lycka till!
  • Joooo01
    83bergkvist skrev 2014-12-06 12:42:41 följande:
    Underbart med ett sommarbarn :) Lycka till!
    Verkligen! Lycka till själv. Vi får uppdatera varandra hur det går med allt :)
  • faith88
    Blomflugan skrev 2014-11-15 12:13:17 följande:

Mens och negativt test idag, det gick inte den här gången heller. Suck. Vi har 3 kvar i frysen men det käns som vi är inne på andrahandssorteringen... När kvalificerar man sig för att få tillbaka två? Vi har gjort fyra misslyckade återföringar varav tre varit blastocyster. Ska prova akupunktur nästa gång, nån som har erfarenhet av det?

Hej vännen!

Ville bara höra hur det har gått. Är du på G igen?
    Själv är det dags för ÄP och är SUPER nervös. Hade enormt ont förra gången. Gått på Gonal f + orgalutran denna gången. Det har varit lite svårare för äggblåsorna att växa till sig jämfört med förra behandlingen som jag fick med fostimon. 

• Karriärskvinna
    Joooo01 skrev 2014-11-26 16:46:40 följande:

Jag ska på FET imorgon. En 6 dagars odlad blastocyst från frysen. Har gjort en ivf tidigare, fick 2 till frysen och ett tillbaka men misslyckades. Nu inför FET har jag gått på akupunktur 5 behandlingar innan återföringen 2/vecka plus legat på spikmatta 15 min på kvällen. Väldigt skön avslappning och jag har svarat jättebra på behandlingen sa min akupunktör. Så imorgon efter återföringen ska jag på en behandling till sen vila till testdagen. Jag tror verkligen på akupunktur!

Hej!

Hoppas du mår bra i din graviditet.

Jag fick tillbaks en blastocyst idag och har också gått på akupunktur de senaste veckorna. Du inger hopp :)

Fortsatte du med spikmattan efter återförandet?
  • Blomflugan
    faith88 skrev 2015-01-15 23:47:24 följande:

Hej vännen!

Ville bara höra hur det har gått. Är du på G igen?

Själv är det dags för ÄP och är SUPER nervös. Hade enormt ont förra gången. Gått på Gonal f + orgalutran denna gången. Det har varit lite svårare för äggblåsorna att växa till sig jämfört med förra behandlingen som jag fick med fostimon. 

Hej!

Vi gjorde ett till Fet för drygt en vecka sen (6:e insättningen för oss) och till vår stora lycka plussade vi i lördags. Äntligen! Så nu håller vi tummarna att det går hela vägen!

Lycka till med ÄP! Be om mycket morfin, du ska se att det går bra :) hoppas att ni får lyckas denna gång!

Ser att ni pratar om spikmatta, har läst att det inte rekomenderas efter återföring, det var en ivf-läkare som skrev. Så kanske bäst att låta bli?
  • faith88
    Blomflugan skrev 2015-01-20 17:33:23 följande:

Hej!

Vi gjorde ett till Fet för drygt en vecka sen (6:e insättningen för oss) och till vår stora lycka plussade vi i lördags. Äntligen! Så nu håller vi tummarna att det går hela vägen!

Lycka till med ÄP! Be om mycket morfin, du ska se att det går bra :) hoppas att ni får lyckas denna gång!

Ser att ni pratar om spikmatta, har läst att det inte rekomenderas efter återföring, det var en ivf-läkare som skrev. Så kanske bäst att låta bli?

Åh Gud vad härligt! Det värmer verkligen i hjärtat. Skönt att det finns hopp ännu. Själv gick det åt skogen denna gången. Blev ingen återföring. Alla 4 embryon som befruktades stannade i utvecklingen. Det sved verkligen. Återföringen skulle varit idag :'(
  • Karriärskvinna
    faith88 skrev 2015-01-21 21:04:10 följande:
    Åh Gud vad härligt! Det värmer verkligen i hjärtat. Skönt att det finns hopp ännu. Själv gick det åt skogen denna gången. Blev ingen återföring. Alla 4 embryon som befruktades stannade i utvecklingen. Det sved verkligen. Återföringen skulle varit idag :'(
    Åh vad tråkigt att höra. Ledsen för din skull!
  • 83bergkvist
    Karriärskvinna skrev 2015-02-11 22:04:34 följande:

Hej, ni som plussat med blastocyst i naturlig cykel, hur räknar ni ut BF?

Ja räknade ut utifrån min senaste mens precis som vid en vanlig graviditet. Det skiljde sedan bara 3 dagar från vad barnmorskan sedan räknade ut vid KUB-en.
  • Karriärskvinna
    83bergkvist skrev 2015-02-12 19:28:08 följande:
    Ja räknade ut utifrån min senaste mens precis som vid en vanlig graviditet. Det skiljde sedan bara 3 dagar från vad barnmorskan sedan räknade ut vid KUB-en.
    Toppen, tack!
Svar på tråden Blastoåterföring nov någon som vill följas åt?