• Chasingdreams

Orkar inte va sist kvar... Är det någon mer som försökt i 1,5 år utan plus?

I maj 2013 började min sambo och jag våra syskonförsök. Vår son blev till på första försöket 2011. Nu är vi uppe i 20 misslyckade försök (19 på egenhand och ett via ivf) utan det minsta plus. Utredningen har visat att sambon har få och långsamma spermier och jag har ett litet myom i livmodern.

Jag skulle gärna komma i kontakt med andra som också försökt länge utan plus. Jag har hängt i flera andra trådar, men just nu är jag den enda som aldrig fått se det magiska pluset...

• Svar på tråden Orkar inte va sist kvar... Är det någon mer som försökt i 1,5 år utan plus?
  • Gweny
    Chasingdreams skrev 2014-11-26 17:06:15 följande:

Hoppas spolningen går bra :). Jag upplevde själva undersökningen som helt okej. Tyckte inte att det gjorde ont.

Tack! Hört så olika, men gott få det gjort imorgon.

Laddar du själv inför fredag?
  • Chasingdreams
    Gweny skrev 2014-11-26 17:10:54 följande:

Tack! Hört så olika, men gott få det gjort imorgon.

Laddar du själv inför fredag?

Visst kan det nog vara olika beroende på hur man upplever vissa saker :).

Jag försöker ta vår frysåterföring ganska coolt. Hittills har det gått hyfsat :).
  • Gweny

Tänk om vi fick fina plus i tidig julklapp!! Hoppas verkligen. Tummarna börjar få skavsår efter alla tumhållningar.

• Hanna31

Jag kände ingenting av ruvningen, men det är ju så klart olika... Lite lite öm efteråt bara...

Nu ruvar jag, blir tokig... Vågar inte hoppas...

• Gweny
    Hanna31 skrev 2014-11-26 22:27:32 följande:

Jag kände ingenting av ruvningen, men det är ju så klart olika... Lite lite öm efteråt bara...

Nu ruvar jag, blir tokig... Vågar inte hoppas...

Nä uch, man vill våga tro, men samtidigt så blir man så ledsen om det inte har gått vägen. Men vi håller tummarna för dig.
  • Hanna31

Tack!!

Gweny skrev 2014-11-26 22:32:01 följande:

Nä uch, man vill våga tro, men samtidigt så blir man så ledsen om det inte har gått vägen. Men vi håller tummarna för dig.

• Gweny
    Min spolning gick bra idag, gjorde inte ont och det såg jättebra ut sa hon.
    Tyvärr såg hon inte att något ägg var på väg att släppa...

Jag fick utskrivet fler kurer med pergotime, som vi kan ta tills det är dags för IVF. Hon skickade iväg remiss för det nu.  Så nu har vi en plan framför oss iallafall. Men hoppas verkligen vi kan lyckas själva innan det blir aktuellt för det. 
  • Mama93

Nu har ni alla genomgått undersökningar och sånt. Vi har som sakt provat få ett syskon sedan sep 2013 och från januari ska vi börja med undersökningar. Min bm sa att vi pratar mer om det då men jag undrar ändå hur går såna till? Testar dom först bara mannen eller ska båda testa sig? Tackar för den som orkar svara

• Gweny
    Mama93 skrev 2014-11-28 08:01:18 följande:

Nu har ni alla genomgått undersökningar och sånt. Vi har som sakt provat få ett syskon sedan sep 2013 och från januari ska vi börja med undersökningar. Min bm sa att vi pratar mer om det då men jag undrar ändå hur går såna till? Testar dom först bara mannen eller ska båda testa sig? Tackar för den som orkar svara

På vårt 1a möte tog dem infektionsprover/könsdjukdomar på oss och även hormon på mig. Jag fick göra vul, där PCO bekräftades. Sen ställde han massa frågor och sambon fick provrör för sen åka in och lämna spermaprov. Vi fick alla provsvar snabbt, men verkar variera från ställe till ställe. Men skönt att få igång det och lite svar. Lycka till!
  • Chasingdreams

Gweny: Tack! Jag ruvar nu igen på ett fint embryo. Skillnaden mot sist är att embryot nu är fem dagar gammalt. Sist var det tre dagar gammalt. Jag hoppas att det vill fästa denna gång!

Mama93: Det är lite olika hur det fungerar beroende på om man går privat eller inom landstinget. Privat gjorde de alla delarna snabbt och vi fick besked om det dåliga spermaprovet någon timme efter det gjordes. Inom landstinget gjordes utredningen i omgångar och vi fick också vänta länge på besked.

• Gweny

Det måste ju verkligen vara din tur nu!! Hoppas embryot myser ner sig gott och växer på sig bra nu!!

Vi kan inte fortsätta umgås i dessa trådar, så nu styr vi mot gravid-trådar, bums!

• gose79

Grattis till ruvarstatus chasingdreams! Håller tummarna!

Gjorde VUL igår, lite för små äggblåsor innebär fortsatt sprutning med menopur och nytt VUL måndag och förhoppningsvis ÄP i veckan.

Skönt att spolningen gick bra Gweny!

Svar på tråden Orkar inte va sist kvar... Är det någon mer som försökt i 1,5 år utan plus?