• hundtok

Hur många förkylningar kan de ha på en höst?

Dottern på 3,5 år är nu inne på sin fjärde förkylning för denna termin. Haft feber ett par gånger. Blir tokig snart på detta snorande och snörvlande. Märks att hon aldrig riktigt hinner bli frisk mellan. Äter lite sämre och är lite tröttare (leker och så men är väldigt trött på kvällen). Jädra dagisbaciller!

• Svar på tråden Hur många förkylningar kan de ha på en höst?
  • yodi

många är jag rädd för, vi är inne på nr fyra vi med.

• Randig

Min son har snorat sen han började i Augusti. Så jag antar att han är förkyld hela tiden. Har haft feber 2-3 gånger under den tiden och fått vara hemma då.

• Kira2

Vi med! 4 på kort tid. Men de flesta föräldrar håller inte hemma ett barn som är piggt men snorigt, därför fortsätter ju smittan!

• Långbenopluto
    Kira2 skrev 2014-11-10 09:37:17 följande:

Vi med! 4 på kort tid. Men de flesta föräldrar håller inte hemma ett barn som är piggt men snorigt, därför fortsätter ju smittan!

Men ett barn kan ju vara snorigt hur länge som helst så man kan inte hålla dom hemma bara för det om dom är pigg i övrigt.
  • Kira2
    Tines skrev 2014-11-10 12:06:28 följande:
    Men ett barn kan ju vara snorigt hur länge som helst så man kan inte hålla dom hemma bara för det om dom är pigg i övrigt.
    Nej precis. Och därför fortsätter smittan.
  • nozpa

3 åringen har inte haft en enda förkylning. Men hon är nog en smittobärare, för hennes syster på 20 månader har varit nästan konstant förkyld sedan september, och jag har också haft i flera omgångar. Men 3 åringen är frisk som en nötkärna.

• Gladskit

MÅNGA!
    Och en del får man som vuxen också ta del av. Härligt

Min son är åtta år och nu har vi haft några riktigt bra år sedan han gick klart förskolan och började i skolan istället. Men i år är det värre än vanligt faktiskt.

Jag tror på mycket utevistelse, bra mat och rätt kläder. Samt bra rutiner kring handtvätt, inte peta sig i ögonen och i näsan mm och faktiskt hålla lite avstånd till kompisar i skolan som hostar och snörvlar.

Svar på tråden Hur många förkylningar kan de ha på en höst?