Någon som gatt två missfall i rad och sedan fått barn?
Hej!
Efter två missfall i rad ska vi nu eventuellt försöka igen. Någon som har en solskenshistoria att berätta? Känns som om jag bara väntar ett tredje missfall så jag får göra en utredning.
Hej!
Efter två missfall i rad ska vi nu eventuellt försöka igen. Någon som har en solskenshistoria att berätta? Känns som om jag bara väntar ett tredje missfall så jag får göra en utredning.
Jag hade två tidiga missfall innan jag fick min grabb som nu är sju år.
Hade även två missfall, ett mycket sent och ett x, innan denna graviditet, och jag är nu i vecka 30 så visst kan det gå alldeles utmärkt. Jag har bara otroligt lätt för att bli gravid samtidigt som min kropp reagerar om något blir lite fel, vilket det ju ofta blir tyvärr.
Det är otroligt tufft med många missfall, men det är så värt det när det äntligen går bra. Lycka till!
Jag fick 2 missfall och 1 utomkveds sen blev jag gravid men min minsta tjej.
Jag fick tre missfall innan dottern föddes. Hade fått ett missfall innan sonen kom också och nu väntar jag ett tredje barn som blev till efter ytterligare ett missfall. Alltså;
missfall
son
missfall
missfall
missfall
dotter
missfall
tredje barnet
Hej,
Jag hade tre missfall varav ett mycket sent innan jag fick mina tvillingar.
Kram och lycka till!
för min del har det varit
dotter
dotter
mf
dotter
mf
ma
son
Vad underbart att höra att det kan gå bra också. Har ni då klarat av detta naturlig väg, utan hjälp?
Jag tror det lätt blir som för mig, har man inga barn och bara missfall i bagaget är det ens enda erfarenhet och då är det svårt att tänka att det faktiskt även kan gå bra.
Jag känner MÅNGA som haft 2 missfall eller fler! Och de har alla barn nu :) de flesta har två barn faktiskt, ett par har tre.
Kan ju inte berätta några detaljer eftersom det inte gäller mig själv, men ville bara att du skulle veta att det finns massor av solskenshistorier :)
Lycka till!
Vad underbart att höra att det kan gå bra också. Har ni då klarat av detta naturlig väg, utan hjälp?
Jag tror det lätt blir som för mig, har man inga barn och bara missfall i bagaget är det ens enda erfarenhet och då är det svårt att tänka att det faktiskt även kan gå bra.
Våra har också kommit på naturlig väg utan hjälp.
Missfall.
Missfall.
Barn.
Missfall.
Barn.
Barn.
Gick och väntade missfall och inte barn varje gång efter mitt första missfall.
Tre missfall är väldigt ovanligt,drabbar bara ca 1% av alla gravida. Så de allra flesta som haft 2 missfall får barn nästa gång.
Jag har haft två missfall och är gravid igen. Är nu i vecka 20 och bebisen mår prima så förhoppningsvis blir det tredje gången gillt för oss. Har också ett barn sen tidigare som kom utan missfall innan.
Förstår att det känns dömt att misslyckas när man haft två missfall, jag kände likadant och "bara väntade" på ett tredje missfall så att vi kunde få utredning men nu vekar det istället gå vägen. Två missfall i rad är tyvärr ganska vanligt men tre i rad är väldigt ovanligt så sannolikheten är rätt stor att det ska gå bra tredje gången.
Önskar dig lycka till, ge inte upp hoppet!
Jag gick också igenom 2 missfall och i skrivandets stund har jag en sparkande liten bebis i magen som beräknas att komma om 2 veckor. Det var jobbigt och man ville bara bli gravid igen efter missfallen, men när jag slutade tänka på det så hade jag helt plötsligt en liten ärta i magen. Allt på naturlig väg. Önskar dig all lycka till! Kram!!