• momsan

Filmen Frost

Våra barn är snart 2,5 resp 4,5 år. Min svägerska frågade i dag om hon Kan ge dem filmen Frost i julklapp.

Min spontana reaktion är att den är för större barn? Jag har försökt läsa på om handlingen och den verkar ganska avancerad. Lilla tittar inte så mkt på film/tv alls, men hon gillar Lilla Anna och långa farbrorn, Mamma mu och Bullerbyn. Stora gillar det mesta som visas på Barnkanalen, SVT. Film gillar han Bamse, pettsson o Findus, byggare Bob, rori.

Vad tror ni, jag har ingen aning om vad det är för film (är själv ganska ointresserad av just film tyvärr ????kr!

• Svar på tråden Filmen Frost
  • Regnbågsfärg

Ja då är de kanske inte så intresserade av den., den är ganska intensiv eller hur man ska säga

• momsan

Ja det är mina tidigare erfarenheter av Disney-filmer, om man nu ska ha förutfattade meningar...

• Duckan

Min dotter hade inte sett på Frost i den åldern. Hon var rätt gammal innan hon såg långa Disneyfilmer. Sen kan ju svägis köpa filmen och så ser dem den när de är redo?

• ursula

Mitt barnbarn snart 5 år gillar Frost

• nozpa

Har en som snart är 3½, den var inget för henne iaf. Det är ju lite musik o så i den. Men inte ens det gillade hon. Hon gick när popcornen tog slut.

• In trouble

Min 4 åring älskade Frost

• momsan

Ja man kan ju alltid spara filmen och se den längre fram. Men då blir det ju en tråkig julklapp för barnen, kanske bättre jag tipsar om någon annan film då?

• Litet My
    momsan skrev 2014-11-14 11:45:35 följande:

Våra barn är snart 2,5 resp 4,5 år. Min svägerska frågade i dag om hon Kan ge dem filmen Frost i julklapp.

Min spontana reaktion är att den är för större barn? Jag har försökt läsa på om handlingen och den verkar ganska avancerad. Lilla tittar inte så mkt på film/tv alls, men hon gillar Lilla Anna och långa farbrorn, Mamma mu och Bullerbyn. Stora gillar det mesta som visas på Barnkanalen, SVT. Film gillar han Bamse, pettsson o Findus, byggare Bob, rori.

Vad tror ni, jag har ingen aning om vad det är för film (är själv ganska ointresserad av just film tyvärr ????kr!

Min snart 3,5 åring älskar Frost, det är det bästa hon vet. Nu förstår hon säkert inte hela handlingen men älskar snögubben, karaktärerna, klänningarna men framför allt musiken som hon både sjunger till och lyssnar på 1000 gånger om dagen.
  • Dasha

min 4,5 åring har sett frost. hon var inte så imponerad. och sångerna blev ju inte populära (eller har jag fel?)

• Deo volente

Det varierar nog rätt mycket från barn till barn. Mina pojkar, 2,5 och 4 år var inte intresserade men en kompis dotter har nog (utan att överdriva) sett den 30 ggr, hon är 3,5. Sjunger med till låtarna och bara älskar den.

• Duckan

Klart det är olika från barn till barn. Min 7-åring tyckte inte om Frost och blir galen om jag brister ut i ett Let it gooooo, medan min guddotter på 3,5 glatt ser filmen och sjunger med.
    Trassel däremot gick hem hos min dotter.

• kixan

Min unge älskar frost, hon blir fyra om några veckor. Lite kan det nog bero på att den yngsta storasyrran är lite smått besatt.

A -03, F -05, V -10, S -14
  • Mimmi77

Min 2,5 åring älskar den och sitter från börjAn till slut och tjatar att se igen o igen.4 åringen har tröttnat på den.

• Alexi

Min son på precis fyra år har älskat Frost sen i somras när han såg den första gången. Men, man måste sitta med som förälder första gångerna och vara beredd på att svara på frågor för vi har aldrig varit med om maken till film som föranledde frågor från våra barn (4 och snart 6 år), hur många gånger som helst. De förstår ju mer och mer av handlingen ju äldre de blir.

Svar på tråden Filmen Frost