• Inföding

Hur många procent får SD 2018?

Maa en annan mer vinklad tråd av en som inte tycks gilla SD.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många procent får SD 2018?
  • Abegayle70

3,9% enligt mitt eget önsketänkande.

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • brunobergman

Vi var många röstberättigade människor som vid senaste valet övervägde att rösta på SD?
    Men avstod pga medias och medmänniskors övertygelse om att det var ett rasistiskt parti?
    Vår vana trogen trodde, och framför allt, ville vi tro på det goda. SD var smutsigt och ville alla illa.
    Vi trodde på löften om att allt var under kontroll. Allt annat var rasistiskt.
    Nu kan vi se resultatet av den generösa politiken vi då röstade fram.

Ska vi göra om samma sak igen? Är SD rasistiskt? Är dess nya väljare resultatet av att andra partier tappat sina väljare med "fel" åsikter?
    Om ja, så är vi många.

Vi kan fråga oss om det nödvändiga i att stänga gränsen?
    Varför var det nödvändigt?

Om vi kommer fram till att det berodde på en ohållbar politik.
    Kritiserat av endast ett parti och ser vilka oerhörda konsekvenser den politiken gav - nya som gamla svenskar, så lär vi rösta som många andra - nya och gamla väljare, (oavsett tidigare partifärg) - vi kommer att rösta annorlunda.

Att nu tonen är en annan hos "våra" svekfulla politiker är bara ett förtydligande på deras inkompetens och totala förakt för sitt eget folk. Inget som ger förtroende. Tvärtom.
    Nästa val är på riktigt.
    Samtliga positiva effekter av värdens mest extrema politik uteblev.
    Det påstås att aldrig har så många gått till arbetet. Vi vet att aldrig har heller så många inte gått till arbetet. Men vilket är det vi får höra? Varför?

Vi väljer.
    Inte minst för att media totalt tappat i medvetet folks förtroende.
    Allt som är vinklat (och det är mycket) ser vi. Vi ser det, liksom vi ser hur samhället förändrats. Vi ser det med egna ögon nu. Oavsett vad som påstås.
    Vi vet att vi ska leva i en verklighet som inte fanns vid förra valet.
    Den har blivit bitter. Samtliga utlovade positiva effekter uteblev.
    Därför kommer SD att minst dubblera sitt väljarstöd.

• KillBill

Jag hoppas på att SD får <15% av rösterna (gärna mycket mindre) och att C+V+MP tillsammans blir ett större "block" än SD i svensk politik. Just nu är ett sådant scenario fullt möjligt.

• felix le chat
    KillBill skrev 2017-01-17 08:28:27 följande:

Jag hoppas på att SD får <15% av rösterna (gärna mycket mindre) och att C+V+MP tillsammans blir ett större "block" än SD i svensk politik. Just nu är ett sådant scenario fullt möjligt.

C+V+MP bilda regering ? med 20 % stöd ?

Man kan ju hoppas att MP och KD åker ut.

• KillBill
    felix le chat skrev 2017-01-17 09:57:44 följande:
    C+V+MP bilda regering ? med 20 % stöd ?

Man kan ju hoppas att MP och KD åker ut.

Jag har inte sagt något om regering.
  • brunobergman

Hoppas kan man göra.
    Vad hjälper det?
    Faktum är att folket är besvikna.
    Folket är du och jag.
    Du hoppas, medan jag ser med förfäran på samhällsutvecklingen.

Därför kommer SD att fördubblas i kommande val

• KillBill
    brunobergman skrev 2017-01-17 20:53:29 följande:

Hoppas kan man göra.
    Vad hjälper det?
    Faktum är att folket är besvikna.
    Folket är du och jag.
    Du hoppas, medan jag ser med förfäran på samhällsutvecklingen.

Därför kommer SD att fördubblas i kommande val

Framtiden får visa. År 2016 tappade Sverigedemokraterna mest i opinionen av alla riksdagspartier (SD tappade 2,4%)
  • brunobergman
    KillBill skrev 2017-01-17 21:06:55 följande:
    Framtiden får visa. År 2016 tappade Sverigedemokraterna mest i opinionen av alla riksdagspartier (SD tappade 2,4%)
    Ett utmärkt exempel på att hoppet lever?
    Opinionen?
    Är det vad opinionsundersökningar redovisar du menar så lär väl siffrorna variera rätt mycket?
    Där dom som var överlägset träffsäkrast innan senaste valet, nu redovisar ganska så mycket högre siffror.
    Närmare dubbelt så höga.
    Därför kommer framtiden att visa siffror som visar att sympatierna eller i alla fall rösterna till SD kommer att,, ok vi kan väl säga öka då.

• KillBill
    brunobergman skrev 2017-01-17 21:51:34 följande:
    Ett utmärkt exempel på att hoppet lever?
    Opinionen?
    Är det vad opinionsundersökningar redovisar du menar så lär väl siffrorna variera rätt mycket?
    Där dom som var överlägset träffsäkrast innan senaste valet, nu redovisar ganska så mycket högre siffror.
    Närmare dubbelt så höga.
    Därför kommer framtiden att visa siffror som visar att sympatierna eller i alla fall rösterna till SD kommer att,, ok vi kan väl säga öka då.

Min källa är pollofpolls.se/

Höga partiföreträdare för SD har den senaste tiden utryckt besvikelse öveR opinionsläget. I senaste Demoskop fick exempelvis SD bara 16,2%.
  • brunobergman

Ok.
    Din källa ger dig hopp.
    Status punkt st ger dig en sammanställning över tid där samtliga väljarbarometrar redovisas. Skrämmande siffror som naturligtvis många är felaktiga.
    Vad sägs om Yougov mätningen i december- 16?
    28,8 !
    Har för mig att just detta institut var ganska nära att pricka rätt i valet?
    Kan ha fel men för att bevisa min tes att SD kommer att fördubblas till nästa val så kan jag hänvisa till diverse spelbolag. Vi kan redan nu, göra som du och hoppas, unibet har odds som lockar i alla fall mig. Men då väljer jag rätt - till låga odds.

• KillBill
    brunobergman skrev 2017-01-17 23:54:18 följande:

Ok.
    Din källa ger dig hopp.
    Status punkt st ger dig en sammanställning över tid där samtliga väljarbarometrar redovisas. Skrämmande siffror som naturligtvis många är felaktiga.
    Vad sägs om Yougov mätningen i december- 16?
    28,8 !
    Har för mig att just detta institut var ganska nära att pricka rätt i valet?
    Kan ha fel men för att bevisa min tes att SD kommer att fördubblas till nästa val så kan jag hänvisa till diverse spelbolag. Vi kan redan nu, göra som du och hoppas, unibet har odds som lockar i alla fall mig. Men då väljer jag rätt - till låga odds.

Jag tycker att det säger allt att när SDs resultat i opinionsföretagens undersökningar börjar dala då börjar SD anhängarna att hänvisa till bettingbolagens odds. Skrattretande om du frågar mig.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-01-18 00:04:03 följande:
    Jag tycker att det säger allt att när SDs resultat i opinionsföretagens undersökningar börjar dala då börjar SD anhängarna att hänvisa till bettingbolagens odds. Skrattretande om du frågar mig.
    Haha, man kan nog förmoda att Strålkärringarnas Riksförbund spelar ner oddset för en SD-seger 2018 så till den milda grad att inte ens de längre kan ta oddsen på allvar.

Då blir nog nästa steg att fälla upp folieparasollen och ta emot underrättelser om hur det ska gå i valet 2018Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-01-18 00:04:03 följande:
    Det är väl passande om man tänker på partiledarens spelvanor?
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2017-01-18 12:02:39 följande:
    Det är väl passande om man tänker på partiledarens spelvanor?
    Det nyss avslutade presidentvalet i USA visade att spelbolagens odds inte var tillförlitliga (när det gäller politiska val) så man kan fråga sig varför så många SDare plötsligt har börjat intressera sig för spelbolagens odds. Förklaringen finns säkert att hämta i partiledarens spelvanor.
Svar på tråden Hur många procent får SD 2018?