• Anonym242

Skulle ni vilja rösta bort SD

O Jea

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-25 22:43
    Dessa är de som vill sänka regeringen,'
    sänk dem!!!!!!!!!!!!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni vilja rösta bort SD
  • Anonym242
    lennart skrev 2014-11-29 17:11:44 följande:
    Ja, det verkar inte bättre, någon allvarlig störning besitter hen, det råder det ingen tvekan om.
    Man blir så arg på den jäveln,
    som inte har minsta lilla respekt
    för regering eller civilisation
  • Anonym242
    Svt skrev 2014-11-29 16:00:41 följande:

Tourettes, någon?

Skrattande

vad är det?
  • lennart
    Anonym242 skrev 2014-11-29 20:44:56 följande:
    Så fanskapet kan fälla regeringen,

med sina fåniga ideer om att allt ont
    härstammar från utlänningar
    Vem kan fälla regeringen?

Jo men så är det ju, visste du inte det?
  • sjuttiofemman
    lille Birger skrev 2014-11-27 01:12:59 följande:

Jag röstade nej. Däremot tycker jag inte att feminister ska få vara nämndemän. Gjorde en undersökning om vad andra tyckte om det på Fragbite och blev ganska förvånad över hur många som höll med mig.

fragbite.se/forum/irl/vardagsbekymmer/thread/1214226/tycker-du-att-feminizter-ska-fa-vara-namndeman

Jag gjorde en omröstning i min lägenhet och blev inte förvånad över att alla höll med mig om att sverigedemokrater inte ska få vara nämndemän. De klarar helt enkelt inte av att döma neutralt.

Frågor på det?
  • sverker11
    sjuttiofemman skrev 2014-11-30 00:06:21 följande:
    Jag gjorde en omröstning i min lägenhet och blev inte förvånad över att alla höll med mig om att sverigedemokrater inte ska få vara nämndemän. De klarar helt enkelt inte av att döma neutralt.

Frågor på det?
    Ja. Om vi bortser från din motvilja mot SD vad anser du då om att nämndemän nomineras av de politiska partierna? Nu skall nämndemännen visserligen inte ta någon politisk hänsyn men hur troligt är det att de inte är påverkade av sin politiska ideologi när de dömer? Anser du att nämndemannasystemet och risken för icke neutrala domar bara är ett problem när någon från ett parti du inte sympatiserar med sitter som nämndeman`?

För den som vill veta mer om nämndemännen se: http://www.blinämndeman.se/

Om det inte redan framgått tillräckligt tydligt så är jag tveksam till nämndemannasystemet som det ser ut idag. Frågorna är dessutom riktad till alla som har en åsikt om nämndemannasystemet även om det är en enskild användare som citerats.
  • Ingram

Ja, jag skulle vilja ha bort SD ifrån riksdagen och de svenska kommunerna...

• FDFMGA
    sverker11 skrev 2014-11-30 13:05:14 följande:
    Ja. Om vi bortser från din motvilja mot SD vad anser du då om att nämndemän nomineras av de politiska partierna? Nu skall nämndemännen visserligen inte ta någon politisk hänsyn men hur troligt är det att de inte är påverkade av sin politiska ideologi när de dömer? Anser du att nämndemannasystemet och risken för icke neutrala domar bara är ett problem när någon från ett parti du inte sympatiserar med sitter som nämndeman`?

Om det inte redan framgått tillräckligt tydligt så är jag tveksam till nämndemannasystemet som det ser ut idag. Frågorna är dessutom riktad till alla som har en åsikt om nämndemannasystemet även om det är en enskild användare som citerats.
    Klart det är mer problematiskt med sverigedemokratiska nämndemän än nämndemän från andra partier.

SD utgår i mångt och mycket från tänkesättet att man kan avgöra hur en enskild individ agerar utifrån etnisk/kulturell tillhörighet medan domstolarna ska döma utifrån den åtalades egna gärningar, inte andras tänkta egenskaper..

Man kan jämföra med synen på invandring, där exempelvis Åkesson gett uttryck för att vissa tillhörigheter inte passar in här medan de övriga parterna anser att det är en enskild individs asylskäl som ska prövas.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Meddelande borttaget
  • Anonym242
    lennart skrev 2014-11-29 20:48:28 följande:
    Det är DU.
    Jag är ingen kines fattar du väl
  • Anonym242
    lennart skrev 2014-11-29 20:49:43 följande:
    Vem kan fälla regeringen?

Jo men så är det ju, visste du inte det?
    Likt vad Hitler gjorde!
  • Anonym242
    lennart skrev 2014-11-29 20:50:42 följande:
    Din prognos.
    Jag är inget part, men har funderat på att starta Utveckings Partiet.
    Så nuvarande har jag inga siffror på det hela
    Kanske längre ram.
    Miljöpartiet satsat på miljö över blocken.
    Då lyfter jag fram utvecklingen över blocken.
    Så vi kan ta ett krafttag frånstenåldern till Star Trek!
  • Anonym242
    lennart skrev 2014-11-29 20:56:17 följande:
    Bra jämförelse.

Ärligt talat... sluta med drogerna. Droger förstör din hjärna och hälsa, och det verkar inte ha stått så bra till med dig redan från början.
    Jag är emot!
    De som äter fläsk.
    De som knullar utan att vara gifta.
    De som dricker alkohol.
    De som röker.
    De som knullar fel kön.
    De som knullar i baken.
    De som använder droger(främst spice)
    De som är tiggare.
    De som är SD are.
    De som bränner bilar.
    De som är orättvisa.
    De långa köerna överallt.
    De som tvångsknullar.
    De som slår sina fruar.
    De som är feminister.
    De som är egoister.
    De som är som Wallenbergarna som roffar åt sig.
    De som klär sig i motsatt kön.
    De tjejer som är lösaktiga och lösfotade
    De killar som är tofflor
    Den långsamma utvecklingen utav världen
    De överdrivet känsliga mäniskorna.
    DIG.
  • Anonym242
    sverker11 skrev 2014-11-30 13:05:14 följande:

De ska vara opartiska helt enkelt
  • Anonym242
    Ingram skrev 2014-11-30 13:32:59 följande:

Ja, jag skulle vilja ha bort SD ifrån riksdagen och de svenska kommunerna...

absolut huvudet på spiken
  • Anonym242
    FDFMGA skrev 2014-11-30 13:35:21 följande:
    Klart det är mer problematiskt med sverigedemokratiska nämndemän än nämndemän från andra partier.

SD utgår i mångt och mycket från tänkesättet att man kan avgöra hur en enskild individ agerar utifrån etnisk/kulturell tillhörighet medan domstolarna ska döma utifrån den åtalades egna gärningar, inte andras tänkta egenskaper..

Man kan jämföra med synen på invandring, där exempelvis Åkesson gett uttryck för att vissa tillhörigheter inte passar in här medan de övriga parterna anser att det är en enskild individs asylskäl som ska prövas.
    Opartiska eller oparti- iska
  • Anonym242
    ruuu skrev 2014-11-30 13:38:51 följande:

Nej så fungerar det inte i en demokrati

vore bättre med republik
Svar på tråden Skulle ni vilja rösta bort SD