• Rospinglan

Fick precis lånet beviljat!

Fick precis höjningen av lånet hos bluestep beviljat! Så nu kan vi byta bil, som vi dessutom kommer spara pengar på! Den "nya" bilen drar mindre bensin, och kostar mindre i skatt och försäkring.
    Under nästa år ska jag försöka att göra en exra amortering på lånet. Någon som gjort det hos bluestep? Är det krångligt?

• Svar på tråden Fick precis lånet beviljat!
  • Olov344
    Rospinglan skrev 2014-11-20 15:09:23 följande:
    Då räntan sätts individuellt, så är vetskapen om min ränta oväsentligt för någon annan.
    Jag vill gärna veta för att jag har hört att Bluestep tar mycket hög ränta, om det stämmer!

Varför vill du inte svara på frågan? Du startar en tråd där du vill ha svar, men du kan inte vara tillmötesgående själv. Dåligt!
  • Rospinglan

Jag startade inte den här tråden för att prata om räntor..
    Utan om någon annan har gjort extra amorteringar till tex bluestep. För att bli av med lånet snabbare.

• kexan

Men räntan har väl betydelse om man ska amortera . Sänks räntan kan man ju amortera mera och tror så fort ni känner kan ni ju lägga till en extraamortering

• Noname00
    Rospinglan skrev 2014-11-20 15:24:31 följande:

Jag startade inte den här tråden för att prata om räntor..
    Utan om någon annan har gjort extra amorteringar till tex bluestep. För att bli av med lånet snabbare.

Om de sätter indviduella räntor och lån varför ställer du inte frågan till bluestep?
    Men jag ska hjälpa dig lite även om jag tycker att du verkar rätt dryg.
    Man kan extraamortera men när man tog lånet så comitade man sig att betala räntan under en viss tid och det brukar man inte komma ifrån, om det är så framgår i dina vilkor.
  • Neelah
    Noname00 skrev 2014-11-20 16:15:58 följande:

Om de sätter indviduella räntor och lån varför ställer du inte frågan till bluestep?

Man kan extraamortera men när man tog lånet så comitade man sig att betala räntan under en viss tid och det brukar man inte komma ifrån, om det är så framgår i dina vilkor.

Räntan är högre än på vanliga banken, men om man amorterade extra sänktes självklart rämtebeloppet (men inte procenten) och senare, om man skött betalningarna prickfritt, sänktes även procenten. Vilken ränteprocent man får beror på lånets storlek och hur mycket av en riskkund man anses vara.
    Följ dina drömmar
  • Rospinglan
    Noname00 skrev 2014-11-20 16:15:58 följande:
    Men varför tycker du att jag är dryg?!
    För att jag inte vill säga vad jag har för ränta? Det är en personlig info som jag inte tänker skriva om.
  • Noname00
    Rospinglan skrev 2014-11-24 08:40:05 följande:

Men varför tycker du att jag är dryg?!

För att jag inte vill säga vad jag har för ränta? Det är en personlig info som jag inte tänker skriva om.

Well, det är ett publikt forum det diskuteras lån och hur man ska kunna koppla ditt nick till dig i verkligheten är för mig en gåta.
  • Rospinglan
    Noname00 skrev 2014-11-24 09:50:07 följande:
    Well, det är ett publikt forum det diskuteras lån och hur man ska kunna koppla ditt nick till dig i verkligheten är för mig en gåta.
    Ok, så du har inga spärrar för vad du skriver om här?
  • Noname00
    Rospinglan skrev 2014-11-25 09:11:35 följande:
    Ok, så du har inga spärrar för vad du skriver om här?
    Jo personliga uppgifter men min ränta kan jag tala om efter det är omöjligt att koppla det till just mig, hur ska du kunna veta vem jag är bara för att jag talar om min ränta?
  • Rospinglan
    Noname00 skrev 2014-11-25 19:55:21 följande:
    Jo personliga uppgifter men min ränta kan jag tala om efter det är omöjligt att koppla det till just mig, hur ska du kunna veta vem jag är bara för att jag talar om min ränta?
    Frågan om att göra extra amorteringar har ingenting med räntan att göra. Det är väl snarare mer angeläget att göra så om ränta är lite högre eller hur? Men räntan påverkar inte själva extra amorteringen.(vi betalar en fast summa varje månad för amortering och ränta)
Svar på tråden Fick precis lånet beviljat!