Polisanmäla eller inte!
Jahap... Nu sitter jag här igen och hoppas att det finns någon vettig person som kan svara på mina konstiga frågor!
Det handlar väl lite mer om skulder. Jag har fått ett inkasso krav som ligger på xxxx belopp. Kan iaf säga att det är över 1500 kr. Sitter nu glatt och betalar detta (no problems) men kände för att fråga inkassobolaget vad detta gällde. Får då veta att det är saker som är beställt från (något) företag med Klarna Faktura 14 dagar år 2010.... Blir helt chockad då jag ALDRIG har köpt saker från varken det företaget eller med klarna. Sakerna som är beställt har jag absolut ingen nytta av och hade verkligen inte råd. Har varken nytta av det idag heller...
Jag har alså pratat med Klarna och fått reda på att sakerna var beställt hem till min dåvarande adress (bodde hemma)..
Nu sitter jag ju i en konstig tvist kan jag tycka! Jag har alså aldrig köpt dessa saker, jag inte ens vet hur man använder eller har någon nytta av och misstänker nu att någon i familjen har beställt i mitt namn och hämtat ut. ( Vem annars? )
Har aldrig sett dessa saker heller!
Så till min konstiga fråga, polisanmäla skiten eller inte ? Och vad ska polisen göra då ? Jag har ju inte ens fått påminnelse från klarna, jag må ha dåligt minne men inte när det gäller räkningar,post och sådana viktiga saker! Och varför det nu har tagit tid för mig att börjat betala av är dålig inkomst, men nu betalar jag av detta.. (Dock är den stoppad nu) Så någon??