• jejo91

Vad jobbar du med? Trivs du bra med ditt jobb?

Jag är lite på jakt efter inspiration kring olika yrken. Kanske finns det någon här som kan dela med sig utav vad man jobbar med och för/nackdelar med just det jobbet. Trivs du bra där du jobbar idag? Glad *nyfiken*

• Svar på tråden Vad jobbar du med? Trivs du bra med ditt jobb?
  • Anonym (städare)

Jag jobbar som städare och jag trivs inte allas

• jejo91
    Eisa skrev 2015-02-12 15:18:54 följande:

Just nu arbetar jag både som distriktsköterska, handledare för examensarbeten på kandidatnivå och som universitetslärare. Pust, typ.

Från 1 mars skippar jag distriktssköterskebiten och går helt över till universitetet.

Trivs grymt bra! Jag upplever mina arbetsuppgifter som ren lyx. Diskutera med vetgiriga studenter är underbart roligt!

oj, ja det lät avancerat! Men vad kul att du trivs :)
  • Hannoni

Jag jobbar som oberoende återförsäljare av globalt häsoföretag och trivs jätte bra.  Jag har haft väldigt otur med tidigare arbetsplatser med dåliga chefer och det här är raka motsatsen. 

Nu kan jag styra över mina egna arbetstider så jag kan har mer tid för familjen och vänner, sen är jag även väldigt nöjd med min inkomst :)

Jag säljer hälso- och träningsprodukter samt smink och hudvård. Sedan utbildar jag även nya personer.

Hoppas du hittar något du brinner för lika mycket som jag brinner för mitt yrke :)
    Lycka till!

• Anonym (Kul på jobbet)

Trivs kanon på mitt jobb, sen jag bytte tjänst och brinner verkligen för det jag gör. Jag har bra lön, skulle inte få så mycket bättre i ett privat företag, nu jobbar jag i en statlig myndighet, men har haft möjlighet att utvecklas här.

• nevermind

Jobbar som nattreceptionist. ÄLSKAR DET. Jag jobbar sju nätter sen är jag ledig i sju nätter. Det är en 75%-tjänst.

Det bästa är schemat, att jag är ledig varannan vecka. Underbart!

Det enda negativa är lönen, jag får ut cirka 15 000 kr i månaden. Men det är helt klart värt det! Och vill man så kan man jobba extra en jäkla massa när man är ledig. Jag får samma timlön när jag jobbar dag.

• Anonym (IT-tekniker)

Jobbar som IT-tekniker och tjänar drygt 200 000/ månad. Trivs eftersom jag alltid varit dator- och internetnörd och var som yngre nyfiken på att utforska. Pluggade visserligen till projektledare, men den ambitionen rann ut i sanden.

• Anonym (ELina)
    Anonym (IT-tekniker) skrev 2024-01-18 12:41:37 följande:

Jobbar som IT-tekniker och tjänar drygt 200 000/ månad. Trivs eftersom jag alltid varit dator- och internetnörd och var som yngre nyfiken på att utforska. Pluggade visserligen till projektledare, men den ambitionen rann ut i sanden.

200000/mån?? 

Med en sån lön behöver jag inte ens gilla jobbet 😛
    Antar att du menade 20 000 / mån eller 200 000 /år?

• Anonym (Anställd)

Handläggare myndighet. Trivs bra med arbetsuppgifterna men inte med kollegorna. Gillar inte att arbeta i team som vi gör. 

• TvillingmammaVästgöte

Jobbar med IT på ett stort internationellt företag. Trivs bra med bra chef och trevliga kollegor. Bra förmåner och företaget är väldigt måna om att vi skall trivas. 

• Anonym (IT-tekniker)
    Anonym (ELina) skrev 2024-01-18 16:01:54 följande:

200000/mån?? 

Med en sån lön behöver jag inte ens gilla jobbet 😛
    Antar att du menade 20 000 / mån eller 200 000 /år?

Nej, drygt 200 000 / mån. Jag ses som en viktig tillgång för företaget då jag har specialkunskaper som inte de andra har, därför lönen.

• Freddie K

Jag är på en daglig verksamhet. Jag vet, många ser inte det som ett riktigt arbete utan mer som en lekstuga, men vi utför viktiga uppdrag dagligen och vårt jobb gör skillnad. Inte bara för mig och där jag bor utan för hela Sverige faktiskt. Vi är en rikstäckande organisation. Okej, jag blir inte rik på det, men pengar är inte allt.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (M)

Jobbar som reservdelssäljare till lantbruk- och entreprenadmaskiner. Jag tycker det är roligt och det är ju väldigt säsongsbetonat vilket gör det varierat, olika reservdelar och maskiner över året. 

Det är ett 7-16 jobb vilket passar perfekt som ensam med två barn. Men kan sakna att arbeta olika skift, kanske att man går tillbaka till något sånt när barnen är äldre. Det var så skönt när man kunde åka och handla mitt på en vardag istället för att trängas med alla andra. Plus trafiken! Puh! Plus att med OB kunde man dra ner på arbetstiden men ändå tjäna som en heltid dagtid sas. Allt har ju sina för och nackdelar såklart. 

• Anonym (Ojdå)
    Anonym (IT-tekniker) skrev 2024-01-18 12:41:37 följande:

Även jag är IT-tekniker men tjänar drygt 40000/ månad.
  • Anonym (IT-tekniker)
    Freddie K skrev 2024-01-30 12:31:23 följande:

Jag är på en daglig verksamhet. Jag vet, många ser inte det som ett riktigt arbete utan mer som en lekstuga, men vi utför viktiga uppdrag dagligen och vårt jobb gör skillnad. Inte bara för mig och där jag bor utan för hela Sverige faktiskt. Vi är en rikstäckande organisation. Okej, jag blir inte rik på det, men pengar är inte allt.

Vad skulle du vilja jobba med om du inte gick på daglig verksamhet? Om du själv hade fått välja? Har du någon/ några utbildningar utöver grundskola/ ev gymnasium?

• Anonym (Nej)

Även jag arbetar inom IT, som management konsult. Förhållandevis lågavlönad för min bransch, min lön är ca 70 000 kr/mån. före skatt.

• Freddie K
    Anonym (IT-tekniker) skrev 2024-01-30 12:54:11 följande:
    Vad skulle du vilja jobba med om du inte gick på daglig verksamhet? Om du själv hade fått välja? Har du någon/ några utbildningar utöver grundskola/ ev gymnasium?
    Nej, jag har bara nio år i skolan. Jag är lite av en författare faktiskt så det skulle jag vilja kunna livnära mig på. Jag skriver bara för skojs skull, men det hade varit kul om man kunde tjäna lite på det med.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Vad jobbar du med? Trivs du bra med ditt jobb?