• linoca

Gravid eller skengravid?! Vad har ni för symptom?

Hade mens den 6/11 och den tog slut 11/11. Min mens har inte riktigt kommit igång men min nuvarande menscykel är på 19 dagar. Bim är alltså nästa söndag. 

Den 20/11 fick jag en ljusrosa flytning som sedan försvann. Fick också jätteont i tjejmagen och det spände när jag låg ner. 

Jag har sedan dess haft en molande värk, typ mensvärk (eller om jag fick det innan den ljusrosa flytningen), är tröttare, det sticker i magen på vänster sida ibland, jag har varit lös i magen 2 ggr, lite illamående ibland, lite ont i svanken, har just nu vita lite geggiga flytningar. Min sambo har även påpekat att min mage varit lite svullen (nåde honom om jag bara är skengravid...haha) 

Det som får mig att misstänka graviditet är framförallt för att jag har haft en konstant "mensvärk" sedan jag hade mens inprincip. Har hunnit ta två test som båda visa negativt.... Är ju såklart för tidigt att se men kunde helt enkelt inte hålla mig. Med min första graviditet kände jag av symptom jättetidigt (fast förstod inte då att det var pga graviditet.) Igår kväll fick jag en spänning långt ner i tjejmagen som gjorde ont och det spände ännu mer när jag sträckte på mig/tryckte där. Magen var också svullen. 

Finns det fler som känner som jag? Kan jag vara gravid eller är ju helt enkelt väldigt SKENgravid? Vad hade ni för symptom? Och var ni gravida eller skengravida? Snälla dela med mig av era erfarenheter och vad tror ni, gravid eller skengravid?!
    gravid skengravid syskon barn
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-25 19:53
    Jag har också haft obehagliga hjärtklappningar två gånger senaste veckan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-25 20:07
    Glömde även nämna att jag varit väldigt yr och haft yrsel..
  • Svar på tråden Gravid eller skengravid?! Vad har ni för symptom?
  • Flurriburr
    Anonym (JagVillSåGärna) skrev 2016-01-15 22:17:00 följande:

Åh kroppen kan spela en spratt .. jag känner att brösten spänner och sen är det som en konstig känsla i tjejmagen ...känns som brösten blivit fylligare och tyngre. Tycker även min sambo.

Jag tror jag ska vänta tills ca 21-24 januari innan jag testar.. Har testat både oktober, november och december men alla var negativa. En månad kände jag till och med lite illamående. Men nu hoppas jag, vi tog ÄL-test från testlagret och hade sex varje dag innan ägglossning och även på dagen det visade på ÄL-testet att stegring skulle ske inom 24-48 timmar. Så...hoppas!

Flurriburr, det är ju snart :D

Hihi ja! :3 men vet inte om jag vågar göra ett test innan. Kommer bli så besviken när det blir negativt, ännu mer när mensen dyker upp :(
  • Anonym (JagVillSåGärna)

Har ni försökt länge? Jag hoppas på plus samtidigt som jag inte vill tänka på det för mycket och få kroppen att känna saker den inte känner..

• Anonym (försöker få en 3:a)

Hej hej

Förra månaden var jag säker på att jag var gravid, jätte trött, illamående som kom och gick, brösten växte till sig. Men då kom mensen 2 dagar för tidigt något som aldrig sker

Tröttheten höll i sig och blivit värre, lätt illamående som kommer o går

Skulle fått mens igår men inget kom, vaknade 4 imorse och gick på toa då kom det rosa på pappret. Haft rosa under dagen men inget nu. Molnande värk i mage och i ryggen

Fattar inget

• hittanyttid

Här var det tydligen ingen graviditet. Troligen ett mkt tidigt missfall. Hoppas på bättre resultat i februari.

Huvva, beklagar hittanyttid.. :(

Jag hade inga symptom alls igår...idag har jag inte känt något... kanske lite molande där nere i magen.. Samtidigt som jag känner lite menssymptom i svanken.. Hoppas inte på att mensen kommer.. :(

Det är 9 dagar sedan jag  hade ÄL...så jag vågar inte testa än...

• hittanyttid
    Anonym (JagVillSåGärna) skrev 2016-01-17 11:57:33 följande:

Huvva, beklagar hittanyttid.. :(

Jag hade inga symptom alls igår...idag har jag inte känt något... kanske lite molande där nere i magen.. Samtidigt som jag känner lite menssymptom i svanken.. Hoppas inte på att mensen kommer.. :(

Det är 9 dagar sedan jag  hade ÄL...så jag vågar inte testa än...

Hoppas att mensen inte kommer. Lycka till, jag och sambon försöker vidare för ett plus i februari. 

Igår kändes det precis som när jag får mens...och då brukar det vara mens.. Men det var ingen mens... 12 dagar sedan ÄL. Haft molande värk i nedre magen typ 1 vecka nu... Känner mig yr till och från.

Jag ska hålla mig 5-6 dagar innan jag testar..för då är jag kanske 2 veckor ifrån en ev nästa ägglossning..haha hoppas då plus :) Men vågar inte hoppas..Det känns i kroppen som att jag är gravid, men vågar inte hoppas.

Åhh nu på morgonen var det lite rött i trosan....åh vad jag inte vill att det ska vara mensen som kommer...

• Anonym (L8)

Hej,
    jag har nog ungefär samma frågeställning som er andra. Om det kan vara graviditet på G.
    Jag tog ut min kopparspiral, efter ha haft den i lite mer än sex år, den 11/1. Vi hade mys samma kväll och fortsatt med det regelbundet ända fram tills nu.
    Hade senaste mens i slutet av december tror jag, kanske 26/12 - har tyvärr lite dålig koll då det alltid skött sig själv och jag aldrig behövt fundera på dagar osv.
    Nu känns kroppen lite konstig. Kanske för att mens är på gång och kanske att kroppen reagerar annorlunda denna gång eftersom spiralen är borta.
    Men känner mig svullen och fet, det brukar jag inte göra. Öm i ena bröstet, lite yrsel emellanåt, magen är lite svajig osv osv.
    Gjort två tester, det senaste igår, men inget plus på stickan.
    Vet inte när man med säkerhet kan kolla om det är pos eller neg, eftersom jag har dålig koll på datumen?!
    Jag är lite äldre också, snart 40. Kan det vara svårare att bli gravid då, tror ni?

• tovalisa

Har varit skengravid otaliga gånger, så hyser inga större förhoppningar trots att jag nu:

-är jättetrött
    -känner mej lite yr
    -har ömma bröst
    -molvärk som kommer och går
    -noterade en pytteliten blödning som kunde ha varit en nidblödning, fast kan lika gärna ha berott på ägglossning (även om jag aldrig någonsin tidigare blött vid äl ...)

Jag TROR INTE att jag är gravid, även om jag förstås hoppas det väldigt innerligt. Kan tillägga att vi inte ens har gjort ett helhjärtat försöka denna månad, tanken är att köra på allvar nästa.

Mensen kom den 21...januari alltså. Haha dumma kropp som blir skengravid ;)

Jaja..får se när ÄL blir i februari :)

och mensen kom i februari...samma dag..den 21a.. Så nu tror jag att jag gör uppehåll och tränar en sväng..:) Vill inte få december/januari.. :p

Svar på tråden Gravid eller skengravid?! Vad har ni för symptom?