• Mississippi

Börja amma ettan igen när tvåan kommer

Slutade amma dottern för ca ett år sedan då mjölken tog slut/hon tröttnade, hon va då 8 mån. Nu kommer syskon snart, går det att återuppta amningen av ettan då om hon vill? Gissar att hon kommer bli svartsjuk när nästa ska ammas och det skiljer mindre en två år. Någon som har erfarenhet? En orsak är också att jag vill ha igång produktionen och enda sättet att lyckas med det förra gången var att pumpa och nu hade det kanske gått naturligt istället.

• Svar på tråden Börja amma ettan igen när tvåan kommer
  • Flickan och kråkan

Jag har 16 månader mellan mina äldsta. Äldsta avslutade amningen själv mellan 9-10 månader. Han hade inget amningsintresse alls när lillebror föddes. Vårt tredje och yngsta blir snart 1,5 år och slutade nyligen amma. Han kan ligga på mitt nakna bröst utan något intresse. Jag har svårt att tro att något av mi a barn hade velat amma eller haft något intresse efter ett år.....fast jag har ju aldrig testat . Ditt nästa barn kan vara piggare och orka amma igång produktionen på egen hand. Väcka riktigt ofta, skedmata handmjölkadråmjölk mellan etc. Lycka till .

• sofiaC

Varför? Det blir min fråga här... Barnet valde ju att sluta amma! Varför ska du börja amma ditt stora barn bara för en bebis kommer? Jätte underligt tycker jag men alla gör ju som dom vill....

• Lönnsirap

Tyvärr tror jag inte din dotter kommer vilja amma igen. Iallafall inte för att få igång din produktion. Jag tror mer på att handmjölka eller pumpa ifall det inte är en sug-glad bäbis.

Men jag kan ju ha fel. Hon kan ju vilja amma, men jag hade inte räknat med det

Svar på tråden Börja amma ettan igen när tvåan kommer