• jojjehanovic

Insemination 2014/2015

Verkar finnas många gamla trådar här på familjeliv om de som är igång eller tänker starta en insemination på vägen mot att bli enastående förälder. Hade vart kul att diskutera med dem som nu likt som jag startat processen. Pratsugna några?

• Svar på tråden Insemination 2014/2015
  • jojjehanovic
    Diskmedel skrev 2015-02-20 11:54:02 följande:

Jag o min sambo plannerar o göra en insemination på storkkliniken i danmark nu i mars. Men det har varit en jädrans krångel med dessa blodproven. Har fått en tid hos barnmorskan här i min stad som ska hjälpa mig med proverna...

Någon annan som ska till storkkliniken eller har erfarenhet av dem?

/G

Jag har varit på storksklinik, är nu gravid via deras hjälp.
    På vilket vis krånglar det med blodproven, skriv ut vilka tester du vill ha gjorda från deras sida, sedan är det viktigt att man säger att alla måste göras, annars görs inte ett av de där hepatit b testen, för de är inget obligatoriskt i sverige. Men krävs där, de missade dem på mig men fixade då jag bad om det.

Allt är väldigt lugnt och avdramatiskt på storksklinik och man blir bra bemött.
  • Diskmedel
    jojjehanovic skrev 2015-03-12 12:47:21 följande:

Jag har varit på storksklinik, är nu gravid via deras hjälp.

På vilket vis krånglar det med blodproven, skriv ut vilka tester du vill ha gjorda från deras sida, sedan är det viktigt att man säger att alla måste göras, annars görs inte ett av de där hepatit b testen, för de är inget obligatoriskt i sverige. Men krävs där, de missade dem på mig men fixade då jag bad om det.

Allt är väldigt lugnt och avdramatiskt på storksklinik och man blir bra bemött.

Dem skrev fel 2 gånger på provsvars lappen. Så jag fick ta om 3 gånger. Men nu är allt skickat o nu väntar vi bara på att jag ska ha ägglossning. Hur många försök har du gjort på storkkliniken?
  • malmö83

Hej! Jag har gjort 3 inseminationsförsök o ska nu gå över till ivf pga dåligt amh. Sååå nervös

• jojjehanovic
    malmö83 skrev 2015-03-22 08:22:11 följande:

Hej! Jag har gjort 3 inseminationsförsök o ska nu gå över till ivf pga dåligt amh. Sååå nervös

Hej pga av dålig amh, vad är det. Eller menar du för att det ej lyckats hittills. Jag fattar du är nervös eller kanske mer fortsatt sådär spänd på om det lyckas. Blir processen längre nu?

Har du partner eller är du ensam i processen?
  • malmö83

Amh, ett värde som ska kunna förutsäga äggreserven. Finns hur mkt olika ref värden o studier som helst kring det. Mitt lågt men ej katastrof om förstått rätt.... " bara" 31 så mkt besviken o ledsen över det... är singel men har många vänner som försöker stötta, svårt ibland för dem att förstå ibland dock. Är ju så stort för mig o mina vänner är inte alls i få barn process...

Hur många försök tog det för dig?

• malmö83

Så visst känns det fortfarande spännande... nu när börjat återhämta mig från chocken att ha få ägg kvar... nån mer som tagit amh el vet nåt om det?

• jojjehanovic
    malmö83 skrev 2015-03-22 15:15:16 följande:

Har ni andra partner el singel?

Missat att du hade skrivit en massor ju. Jag är med ensam om att skaffa mitt barn och heterosexuell, bara ej lyckas hitta rätt man. Usch för sånt man blir besviken på, men ändå bra dem kanske kan hjälpa lättare då dem vet. Jag blev gravid på första försöket, rätt omtumlande det med då man verkligen inte tänkt sig det. Så att så snabbt plötsligt vara gravid gör att jag knappt fattat det fast jag nu är i v21 och redan rätt tjock.

Har du gjort din insemination nu?
  • elisabeth1973
    Maralina skrev 2014-12-11 22:24:26 följande:

Hej!

Jag hänger gärna med i den här tråden. Jag ska på journalsamtal hos Vitanova i Köpenhamn på min 35:årsdag 13/1 och sen göra första inseminationen ägglossningen efter det. :D

Apropå tester så gjorde jag hiv mm på könsmottagningen på sjukhuset (bor i Gävle). Alltså dit man går och testar sig när man misstänker att man har en könssjukdom i vanliga fall. Kostar inget och de skriver intyg. Fertilitetskliniken på sjukhuset sa att de kan göra VuL i mån av tid och ska höra med dem när det närmar sig, annars gör jag ev VuL på Vitanova.

Hälsningar Lina

Hej var roligt med någon mer ifrån Gävle. Jag bor också i Gävle är 41 år, ensamstående och har precis kommit hem ifrån Danmark där jag gjorde IVF efter 2 misslyckade inseminationer. Hur har det gått för dig? Jag hoppas verkligen du är gravid nu och önskar dig all lycka till! Om du vill så pratar jag gärna mer med dig.. pm:a mig här isåfall. (vill inte skriva ut min epost här offentligt).
Svar på tråden Insemination 2014/2015