• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Knarkare i regeringen, är det passande?
  • Gert
    Anonym (sketen moralism) skrev 2014-12-13 10:57:47 följande:

Dags att avskaffa den hycklande moralismen och legalisera droger, vi har inte råd med förbud och jag vill inte ha gängkrig utanför mina rutor.

Miljömupparna ska ut vare sig dom använder droger eller ej, ta kd med.

FP och V kan följa med...

Jag tycker att riksdagsgränsen borde höjas till 10%.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Ingram
    Anonym (IOGTMGF) skrev 2014-12-13 08:35:56 följande:
    Som minister bör man kunna tala bra och inte stå och stamma ibland som hon gör.

Han ljög om lärarlönerna och är ett kräk.
    Det finns ingenting som säger att en minister måste vara på ett speciellt sätt men återigen du har inge belägg för att hennes tal skulle bero på år av missbruk, det är bara ditt hat som lyser igenom.
  • Jupiter
    Gert skrev 2014-12-13 11:04:14 följande:
    FP och V kan följa med...

Jag tycker att riksdagsgränsen borde höjas till 10%.
    Bättre att höja den till 20% för då slipper vi alla annan skit och får 2 partier att rösta på.
  • Gert
    Jupiter skrev 2014-12-13 12:50:25 följande:
    Bättre att höja den till 20% för då slipper vi alla annan skit och får 2 partier att rösta på.
    Gärna för mig, då jag är övertygad om att SD kommer klara den spärren också.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (Lara)
    Gert skrev 2014-12-13 12:53:01 följande:
    Gärna för mig, då jag är övertygad om att SD kommer klara den spärren också.
    SD kommer inte att klara den spärren så det är ett galet bra förslag med 20%- spärr, då kan vi bara rösta på moderaterna och socialdemokraterna Plus.
  • Gert
    Anonym (Lara) skrev 2014-12-13 13:00:21 följande:
    SD kommer inte att klara den spärren så det är ett galet bra förslag med 20%- spärr, då kan vi bara rösta på moderaterna och socialdemokraterna Plus.
    Du vet väl att SD ligger på 17-18% i dom senaste opinionsundersökningarna?
  • Anonym (Lara)
    Gert skrev 2014-12-13 13:08:41 följande:
    Du vet väl att SD ligger på 17-18% i dom senaste opinionsundersökningarna?
    Opinionsundersökningar tar jag aldrig på allvar, det är dessutom ibland rejäla skillnader mellan de olika undersökningarna.
    Men 17- 18% är inte 20% så om vi hade en eventuell 20%- spärr så skulle de inte få komma in i riksdagen om man ska tro dessa opinionsundersökning.
  • MrFahrenheit
    Anonym (IOGTMGF) skrev 2014-12-13 08:38:56 följande:
    Olof Palme är ökänd för att ha månade mer om utrikes än inrikes, en adelsman som Bildt.
    Alla har rätt att yttra sig om saker och ting. Det betyder inte nödvändigtvis att det är sant....

Varje lögn vi stöter på ska bemötas med sanning
  • Nordin126
    Anonym (AMP) skrev 2014-12-01 00:48:58 följande:

Fem av sex ministrar från Miljöpartiet uppgav att de provat narkotika.

www.expressen.se/nyheter/romsons-toppman-smugglade-knark/

Är man knarkare om man provat? Då lär ju nästan hela Sverige vara alkoholister också då eftersom dom flesta provat att supa. Och gärna fler än en gång
  • Utropstecknet

Jag anser att våra folkvalda politiker ska spegla medborgarna så jag ser inga som helst problem med att de exempelvis prövat narkotika, dock bör de nu, i sina roller som förtroendevalda, följa lagar och förordningar.

• MEE83
    Nordin126 skrev 2015-01-05 05:09:51 följande:
    Är man knarkare om man provat? Då lär ju nästan hela Sverige vara alkoholister också då eftersom dom flesta provat att supa. Och gärna fler än en gång
    Sverige behöver en pragmatisk drogpolitik, drogerna försvinner inte bara för att man lagstiftar mot dom. Istället så gynnas kriminella organisationer, drogerna säljs ändå, skillnaden är att det skapas en svart, underjordisk marknad. Vilket leder till våld och gäng rivalitet över marknadsandelar.... vilket leder till mer jobb för polisen. 

Missbruk borde ses som ett hälsoproblem och inte ett kriminellt problem.

Det är som att ingen av våra beslutsfattare har läst om förbudstiden, för alla er andra, det var 13 års totalförbud på alkohol i USA. Vad hände? Mafian tog över. Det var en gyllene tidsera för organiserad brottslighet, dom tog över marknaden. Ni har säkert hört talas om Al Capone.

Det är precis det som sker när man gör något olagligt som inte går att kontrollera och där är många länder idag, det spelar ingen roll hur mycket energi och resurser som läggs ner på det, drogerna säljs fortfarande, personer brukar fortfarande, organiserade gäng tjänar pengar, samhället drar bara på sig onödiga kostnader. Istället så skulle staten kunna beskatta vissa droger(till exempel cannabis) och på så sätt tjäna på det istället, samtidigt skulle dom beröva organiserade gäng en inkomstkälla och polisen skulle kunna frigöra resurser och fokusera på mer allvarliga brott.
Svar på tråden Knarkare i regeringen, är det passande?