• Anonym (pappa)

Hon tycker jag ska ta mitt straff innan jag får träffa mitt barn..

Min dotter föddes för 8 månader sedan, har aldrig träffat henne. Mamman, mitt ex, har inte velat ha någon kontakt med mig. Vårat förhållande var minst sagt rörigt med tyvärr mycket våld från min sida... lång historia kort så stack hon ifrån mig halvvägs in i graviditeten, polisanmälde mig när bebisen var född, jag nekade till allt och det blev nedlagt. Jag stämde henne på gemensam vårdnad och umgänge och de skickade oss på samarbetssamtal med medlare emellan då hon vägrar att ens vistas i samma rum som mig. Hon säger då att hon vill att jag ska erkänna, ta mitt straff, be om ursäkt och visa att jag vill ändra på mig, annars kommer hon kämpa med näbbar och klor för att hålla mig borta. Personligen tycker jag att det är helt fel av henne eftersom hon inte borde låta våran dotter lida pga våran konflikt och vårat förflutna. Jag vet att jag har gjort fel mot henne, tyvärr även när hon var gravid kan slag ha förekommit (dock ALDRIG mot magen!!!), men jag tycker ändå hon gör fel. Jag vill ha en normal kontakt med min dotter men hon säger att hennes krav är ända sättet för mig att bli insläppt av henne. Annars kommer mitt umgänge förmodligen se ut som så att vi träffas ibland tillsammans med kontaktperson, och jag får inte ta del av dotterns vardag eller någonting, och det är inget jag vill. Om jag erkänner att våld förekommit under ca 1 års tid regelbundet, vilket straff är mest troligt att jag får? Om jag inte erkänner och kämpar för att få träffa min dotter så mycket som möjligt iallafall, hur kommer vårat umgänge mest troligt att se ut då? Någon som har nån aning...?

• Svar på tråden Hon tycker jag ska ta mitt straff innan jag får träffa mitt barn..
  • Anonym (Ok)

Varför lägga tid på det ens låt det bli hennes eget ansvar och se till att va sjustare mot nästa kvinna men varför hålla på att överbevisa och kämpa skiten ur dig .

• detkanskefunkar
    Anonym (Ok) skrev 2014-12-02 19:19:43 följande:

Varför lägga tid på det ens låt det bli hennes eget ansvar och se till att va sjustare mot nästa kvinna men varför hålla på attöverbevisa och kämpa skiten ur dig .

Därför att han påstår sig vilja träffa sin dotter, men barnets mamma vill ej låta honom göra det eftersom hon har smärtsam erfarenhet av hans våldsamma och aggressiva tendenser. Något som ts själv har erkänt här i tråden.

Ts, har dock inget som helst intresse av att göra något åt sina problem och försöka kontrollera sin ilska och våldsamhet. Nej, istället gör han allt för att misskreditera sitt ex.
  • Anonym (En mors kamp och rädsla)
    Anonym (Anonym) skrev 2014-12-01 11:11:11 följande:

Blir helt gråtfärdig när jag tänker på mamman som är redo att kämpa i rätten för sitt barn och det fruktansvärda rädslan hon måste känna inför att behöva låta våldsam far och sitt lilla barn umgås. Förmodligen kommer hon bli anklagad för att bara vilja sabotera och jävlar när hon desperat kämpar för sin dotters välmående.

Hoppas att rättvisan segrar och att din dotter får ta ställning själv när hon är gammal nog om hon vill ha kontakt eller inte. Skäms på dig!

Känner också paniken hos mamman. Annars bästa insiktsfulla inlägget från dig!
  • Anonym (erkänn!!)

erkänn vad du gjort. ta ditt straff. gå i terapi. du har misshandlat mamman, risken är stor att du även slår till ditt barn om du lever i förnekelse o inte reder ut roten till ditt problem. jag o mina syskon är uppväxta med föräldrar som misshandlat oss både fysiskt o psykiskt. dom blev polisanmälda 08 efter drygt 18 år, men lades ner i brist på bevis. vi blev placerade i fosterhem av soc ändå. soc går ej på polisutredningar. tur är väl det. din chans är mkt liten i nuläget. mina föräldrar fick lov att träffa oss när dom gått i terapi o visat framsteg. men vi ville inte träffa dom. har idag ingen kontakt. vill du vara en bra pappa? tänk på ditt barn i första hand.

• Anonym (Ok)

varför ska du straffas för inse att det är inte nyttigt att hon håller på med det om det gäller barnet.

• molly50
    Anonym (Ok) skrev 2014-12-03 09:41:12 följande:

varför ska du straffas för inse att det är inte nyttigt att hon håller på med det om det gäller barnet.

Därför att han tidigare har slagit sitt ex,mamman till hans barn.
    En person med sådana aggressiva tendenser är inte lämplig att ta hand om ett barn.
    Han måste stå för det han har gjort och söka hjälp för att kunna hantera sina utbrott innan han får träffa sitt barn.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (pop)

Hon har ju inte förbjudit barnet att träffa sin pappa. Hon vägrar bara träffa honom för egen del, vilket är det enda rätta då han brukat våld mot henne.
  • Anonym (Min erf)
    Nomanisanisland skrev 2014-12-02 11:37:46 följande:

Vart tog ts vägen?

Han fick höra sånt han inte ville, därför skiter han i att svara i denna tråd. Han skiter nog i det mesta som inte rör honom o hans egna fördelar.

Men jag vill bara säga att det kan sluta lyckligt i såna här fall! Jag var i en liknande sits en gång. Ung, oerfaren, timid o tillsammans med en man som ts. Som aldrig visade nån ånger, aldrig nåt intresse av att ändra sig själv eller bli ödmjuk, hade massa förhållanden med alltid mkt yngre tjejer o totalt egoistisk. Inte dömd o med "position" i samhället. På ytan en bra person som kunde tala för sig.

Den mannen dog till sist, i förtid pga saker jag inte vill berätta här men som hade med hans egen person att göra. Men jag kan säga att jag är så TACKSAM för det, för att han är borta! Nu har han inte längre möjlighet att förfölja o såra varken mig eller nån annan. Han förstörde för mig o så många andra i livet o han gick i graven med bara en massa människor han gjort illa bakom sig, det var i stora drag det enda han lämnade efter sig. Folks minnen av honom var allt annat än goda. Det var en LÄTTNAD att han dog!

Ja, han var säkert olycklig men bara för att saker inte blev som han själv ville.
  • detkanskefunkar

Vad pratar du om? Varför ska ts INTE straffas för ett brott som han själv erkänner att han gjort? Vad är det som inte är nyttigt?

• Nomanisanisland

Vad menar du?
  • detkanskefunkar
    Nomanisanisland skrev 2014-12-03 18:43:27 följande:
    Vad menar du?
    Jag tror inte att personen i fråga själv vet vad han/hon menar. Så något svar lär vi nog inte få.
Svar på tråden Hon tycker jag ska ta mitt straff innan jag får träffa mitt barn..