Hon tycker jag ska ta mitt straff innan jag får träffa mitt barn..
Min dotter föddes för 8 månader sedan, har aldrig träffat henne. Mamman, mitt ex, har inte velat ha någon kontakt med mig. Vårat förhållande var minst sagt rörigt med tyvärr mycket våld från min sida... lång historia kort så stack hon ifrån mig halvvägs in i graviditeten, polisanmälde mig när bebisen var född, jag nekade till allt och det blev nedlagt. Jag stämde henne på gemensam vårdnad och umgänge och de skickade oss på samarbetssamtal med medlare emellan då hon vägrar att ens vistas i samma rum som mig. Hon säger då att hon vill att jag ska erkänna, ta mitt straff, be om ursäkt och visa att jag vill ändra på mig, annars kommer hon kämpa med näbbar och klor för att hålla mig borta. Personligen tycker jag att det är helt fel av henne eftersom hon inte borde låta våran dotter lida pga våran konflikt och vårat förflutna. Jag vet att jag har gjort fel mot henne, tyvärr även när hon var gravid kan slag ha förekommit (dock ALDRIG mot magen!!!), men jag tycker ändå hon gör fel. Jag vill ha en normal kontakt med min dotter men hon säger att hennes krav är ända sättet för mig att bli insläppt av henne. Annars kommer mitt umgänge förmodligen se ut som så att vi träffas ibland tillsammans med kontaktperson, och jag får inte ta del av dotterns vardag eller någonting, och det är inget jag vill. Om jag erkänner att våld förekommit under ca 1 års tid regelbundet, vilket straff är mest troligt att jag får? Om jag inte erkänner och kämpar för att få träffa min dotter så mycket som möjligt iallafall, hur kommer vårat umgänge mest troligt att se ut då? Någon som har nån aning...?