Vad händer om något fel upptäcks?
Efter att jag och min sambo försökt bli gravida i över ett år så hände det plötsligt. Vi fick ett plus! Ganska så snabbt så fick jag information om att här i Gävle erbjuds man inget vul och inget ul fören RUL. Då sökte vi runt en massa och hittade en privat mottagning som tar emot patienter tidigt och gör vul. En privat gynekolog (Helena Howie).
Jag bokade och fick en tid den 15 december. Mindre än 2 veckor kvar :) Jag är orolig av mig i vanliga fall och jag är så rädd att denna lycka ska tas ifrån mig. Så mina tankar har gått till att fastna vid en punkt och jag kan inte släppa det.. och det är:
Vad händer om man vid ett prival ul hos en gynekolog ser att fostret tex inte lever eller om det ser ut att vara något fel? Skickar dom då en remiss till gyn på sjukhuset? För man måste ju få fortsatt hjälp då. Kan en privat gyn skicka en remiss eller hur funkar det? Eller kan man då ringa sjukhuset och förklara och få en tid? Jag hr hört att i Gävle är dom hårda, men någon gräns måste det väl finnas?
Jag vet att jag målar fan på väggen men detta har verkligen fastnat i mitt huvud. Är det dumt att göra privata ul? Jag vill inte belasta vården och "ljuga" att jag har en blödning bara för att få komma på vul/ul. Det finns folk som verkligen behöver den hjälpen.
Kram på er alla!