Ingen hjärtaktivitet
Var på ultraljud igår för undersökning i vecka 9+1. När kvinnan undersöker mig säger hon att hon ser ett levande foster, medan hon fortsätter kika. Hon nämner till mig att deras maskin inte är något bra och att hon har svårt att se och tyda på skärmen. Jag blir flyttat till ett annat rum med en annan maskin och hon undersöker mig lite snabbt och säger att hon inte ser någon hjärtaktivitet, att det är ett missfall.
Hon säger att jag antingen kan vänta ut till att jag börjar blöda av mig själv, ta en tablett eller bli skrapad. Jag avvaktar och säger att jag återkommer med hur jag vill göra.
För mig känns det som en stor chock. Jag har haft tydliga symptom (har fortfarande). har ej blödigt något eller haft några fysiska indikationer på missfall. Jag har svårt att tro att det är sant. Att en ignorant läkare ska ge mig det beskedet när allt har varit bra.
Fostrets storlek som man såg, var som i den veckan jag befinner mig i och hennes förklaring är att det måste ha skett nyligen, för bara några dagar sedan.
Det känns så fel. Jag känner mig gravid... Jag vill inte ta en tablett, det känns inte bra.
Kan hon ha missat hjärtat i vecka 9+1? Borde jag inte få komma tillbaka på en ny undersökning? Av en till läkare? Ska jag bara tro på det hon säger?
Jag är så ledsen!!