Hur mycket kan ett barn vara sjukt innan det är utöver det normala?
Hej! Jag har en son som fyller 2 här i dagarna. Han började på förskola i augusti och sedan dess har han endast varit på förskolan 3-4 hela veckor, resten av tiden har det varit förkylning efter förkylning var o varannan vecka med sjukdagar här och där, oftast hela veckor. Senast hade han vattkoppor och var hemma i två veckor (han var först på avdelningen med att få det så han verkar ha fått det nån annanstans ifrån och det gör mig orolig för att han är mer känslig och mottaglig än normalt) och hann nu gå i tre dagar innan en förkylning med feber slog till igen. Jag tycker jag har gjort allt för att han ska få återhämta sig efter sjukdomarna, jag är verkligen ingen sån som skickar honom till förskolan trots att han är snorig och hängig, tvärtom har han fått vara hemma någon extradag efter tillfrisknande för att han verkligheten ska få återhämta sig. Ändå verkar han fortsätta vara mottaglig för precis varje bacill som går runt. Är det såhär det är? Tycker inte de andra barnen på avdelningen verkar vara sjuka lika ofta, åtminstone är de inte hemma lika mycket. Sonen är en otroligt glad och pigg kille i övrigt, när han är sjuk är han knappt påverkad av febern utan kör på och leker som vanligt, det är på nätterna han blir kinkig bara och maten smakar inte lika gott som annars, men jag skulle aldrig få för mig att skicka honom till förskolan bara för att det inte märks direkt på honom att han är sjuk. Är det fler som har det såhär eller bör jag vara orolig?