• Anonym (Förvaltare)

Varför Brist på hyresbostäder i 08 (och andra storstäder)?

Såg i TV att hyrorna är för höga i nya hus och gick på källan
    www.chamber.se/pressmeddelanden/bostadskrisen-kraver-bred-politisk-uppgorelse-2.htm
    och deras utredning
    www.chamber.se/cldocpart/2745.pdf
    gäller 08 men stämmer nog på flera städer.

Här ser vi lite annan galen planering.
    www.svt.se/nyheter/sverige/bostadsbrist-i-29-kommuner-som-rivit-lagenheter

• Svar på tråden Varför Brist på hyresbostäder i 08 (och andra storstäder)?
  • Frontline

Varför det är brist, hmm ja du alla idioter vill bo fjollträsk och betala ex överpriser för ett boende...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Förvaltare)
    Frontline skrev 2014-12-06 01:03:22 följande:

Varför det är brist, hmm ja du alla idioter vill bo fjollträsk och betala ex överpriser för ett boende...

Läst länkar på 3 minuter?
  • Threezool

Får eventuellt en tvåa på 42 kvm som kommer att kosta 8000kr/mån. Lägenheterna har tidigare varit kontorslokaler så helt nytt om man bortser from stommen.

Det är lite saftigt även om man nu hamnar på 10e våningen men man kommer ha 15min till jobbet så anser ändå att det är värt det även om lägenheten är lite liten.

Bor just nu i en tvåa på 56 kvm för 4500kr/mån men pendlar då istället 1,5h enkel väg för att ta mig in till stan och jobbet.

• Anonym (Förvaltare)
    Threezool skrev 2014-12-06 01:35:04 följande:

Får eventuellt en tvåa på 42 kvm som kommer att kosta 8000kr/mån. Lägenheterna har tidigare varit kontorslokaler så helt nytt om man bortser from stommen.

Det är lite saftigt även om man nu hamnar på 10e våningen men man kommer ha 15min till jobbet så anser ändå att det är värt det även om lägenheten är lite liten.

Bor just nu i en tvåa på 56 kvm för 4500kr/mån men pendlar då istället 1,5h enkel väg för att ta mig in till stan och jobbet.

I 08?
  • Dina08

Härom dagen sa de på nyheterna att hälften av byggkostnaden är markkostnaden. Jag tror att byggherrarna tjänar bäst på bostadsrätter i centrala lägen, därför byggs bara sådant. Jag anser att allmännyttan skulle kunna driva byggverksamhet och då kunna bygga billiga hyreslägenheter långt ut på pendeltågslinjerna.

• Anonym (Förvaltare)

Av utredningen framgår att 95% av de bostadsbehövande är invandrare som inte klarar hyran.

Svar på tråden Varför Brist på hyresbostäder i 08 (och andra storstäder)?