• Smult

Börjar S tappa fattningen eller är utmattade?

Dom upprepar nu de floskler som är utnötta sedan länge och inte stämt så bra

www.svt.se/nyheter/sverige/finansministern-sd-ar-nyfascistiskt

Det där med "lika mkt värda" är en felöversättning då det heter dignity på engelska som är värdighet i rak översättning. Värde heter value. Ex. Jag har värdighet men våra bilar är olika värda. 

Uppdrag granskning fann att det är vänstern som är fascister med sitt våld och alla utom Löfven har sagt att Magdalena ha fel.

Han höll med henne hos Skavlan och spädde på med att SD haft hakkors på väggarna och järnrör etc.
    Jag har varken sett det ena eller andra som verkar vara myter. Enda vi vet är att några i SD blev överfallna igen, drog sig tillbaka och kände på några rör av lättmetall en minut, varpå polisen grep den som bråkade.

Vi måste minnas att många i SD har misshandlats och en mördats, av de som inte klarar demokrati.

• Svar på tråden Börjar S tappa fattningen eller är utmattade?
  • Gert
    Penida skrev 2014-12-06 18:35:49 följande:
    Det beror på vad du menar?
    Att SD är nyfascister?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Penida
    Gert skrev 2014-12-06 18:39:03 följande:
    Att SD är nyfascister?
    Ja, det tycker jag.
    Avskyr CIO-metoder
  • Gert
    Penida skrev 2014-12-06 18:40:51 följande:
    Ja, det tycker jag.
    Vet du vad fascism betyder?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Penida
    Anonym (Minnesgod) skrev 2014-12-06 18:26:57 följande:
    S och M var nära SD för 10 år sedan.
    Jag antar att du vill tala endast om invandring och inte det andra som SD står för? Brukar vara så. Enfrågaparti som det har blivit.
    Jag tycker vi måste tala om invandring och jag blir smått förbannad på de andra partierna som inte tar frågan som någon slags protest mot SD, med det sagt tror jag inte alls den väg SD vill gå är rätt. Jag har levt i Amsterdam i många år och de gör i mångt och mycket allt SD vill, har det blivit bättre? Nej, knappast. Snarare har det skapat fler problem.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Penida skrev 2014-12-06 18:51:56 följande:
    Jag antar att du vill tala endast om invandring och inte det andra som SD står för? Brukar vara så. Enfrågaparti som det har blivit.
    Jag tycker vi måste tala om invandring och jag blir smått förbannad på de andra partierna som inte tar frågan som någon slags protest mot SD, med det sagt tror jag inte alls den väg SD vill gå är rätt. Jag har levt i Amsterdam i många år och de gör i mångt och mycket allt SD vill, har det blivit bättre? Nej, knappast. Snarare har det skapat fler problem.
    haha inte mening att göra hand ner.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Gert skrev 2014-12-06 18:44:30 följande:
    Vet du vad fascism betyder?
    Ja, och som sagt, jag tycker även Stefan Löfven gör fel där.
    Avskyr CIO-metoder
  • Anonym (hmm)
    Penida skrev 2014-12-06 18:56:07 följande:
    Ja, och som sagt, jag tycker även Stefan Löfven gör fel där.
    Men många i Holland är ju väldigt förbannade på invandringen. De anser ju att deras samhällen där de bott blivit sämre.
  • Penida
    Anonym (hmm) skrev 2014-12-06 22:37:34 följande:
    Men många i Holland är ju väldigt förbannade på invandringen. De anser ju att deras samhällen där de bott blivit sämre.
    Ja, men det har inte blivit bättre med de idéer som SD har.
    Avskyr CIO-metoder
  • Gert
    Penida skrev 2014-12-06 22:45:59 följande:
    Vilka idéer då?
  • Anonym (hmm)
    Penida skrev 2014-12-06 22:45:59 följande:
    Nej men många är ändå trötta på invandrarna där. Även i England är det så.
    Folk vill inte ha invandrare överallt. Det är ju så otroligt tydligt. Folk lämnar ju sina städer så fort det blir för många. Det är så tydligt som det kan bli.

Och visst, inga länder är perfekta, och självklart blir det inte bra i ett land för att man inte släpper in fler personer. Länder har ju alltid haft sina problem. 
    Vilket land har inte saker att jobba på?
    Vilka länder har inte problem?
  • Anonym (Förbannad!)

Att anklaga väljare för att vara rasister nazister fascister, är det verkligen såhär socialdemokraterna tänkt sig välja tillbaka sina väljare? Vad fan tänker de med egentligen!

• sverker11
    Anonym (Förbannad!) skrev 2014-12-07 00:22:45 följande:

Att anklaga väljare för att vara rasister nazister fascister, är det verkligen såhär socialdemokraterna tänkt sig välja tillbaka sina väljare? Vad fan tänker de med egentligen!

Med tanke på hur pass väl den strategin har lyckats hittills så får man väl hålla med Statsvetaren Stig-Björn Ljunggren (www.expressen.se/politik/de-ar-inte-sa-smarta-som-man-tror/ ) : "Sannolikt finns det inget intellektuellt resonemang bakom uttalandet".
  • Anonym (Förbannad!)
    sverker11 skrev 2014-12-07 00:41:05 följande:
    Med tanke på hur pass väl den strategin har lyckats hittills så får man väl hålla med Statsvetaren Stig-Björn Ljunggren (www.expressen.se/politik/de-ar-inte-sa-smarta-som-man-tror/ ) : "Sannolikt finns det inget intellektuellt resonemang bakom uttalandet".
    Angående smarthet, så kan jag inte heller låta bli att också undra över Reinfeldts senaste uttalande. Ja jag vet inte längre om jag ska skratta eller gråta. Vad han egentligen att alla de syftar på som säger att landet är fullt med flyktingar? Tror han verkligen att alla dessa är så förbaskat dumma?
    Vad tror han flyktingarna själva säger om att bli placerade på dessa oändliga fält och skogar? 
     http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19980788.ab
  • Rataxes
    Anonym (Förbannad!) skrev 2014-12-07 11:57:24 följande:
    Angående smarthet, så kan jag inte heller låta bli att också undra över Reinfeldts senaste uttalande. Ja jag vet inte längre om jag ska skratta eller gråta. Vad han egentligen att alla de syftar på som säger att landet är fullt med flyktingar? Tror han verkligen att alla dessa är så förbaskat dumma?
    Vad tror han flyktingarna själva säger om att bli placerade på dessa oändliga fält och skogar? 
     www.aftonbladet.se/nyheter/article19980788.ab
    Han kanske tycker att vi ska låta dem köpa hacka, spade, såg och en bit mark... Inte mig emot.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Anonym (Förbannad!)
    Rataxes skrev 2014-12-07 14:38:44 följande:
    Han kanske tycker att vi ska låta dem köpa hacka, spade, såg och en bit mark... Inte mig emot.
    Han kanske tänkte på Vilhelm Mobergs böcker Utvandrarna! På tal om utvandringen till Amerika så är väll det inte så konstiga att många reagerar som man idag gör i Europa. Jag tänker på Amerikas Indianer. Inte för att jag tror det ska bli som i Amerika. Nej vad vill säga är att det väll inte är så konstigt om folk som redan befinner sig på ett ställe reagerar. För etablissemanget ska inte komma och säga att inte folk har reagerat i historien. Det är detta att man vägrar se till detta dvs. se vad som skett i liknande situationer i historien som gör mig så arg idag när man slänger ut sig sådana uttryck som rasist nazist fascist om folk idag. För det är dags att fatta folk i alla tider har regerat när man på något sätt känt att det gått för fort då det gäller främmande nykomlingar. Jag skulle vilja se hur man reagerat i mellanöstern om situationen varit den omvända dvs. om t ex plötslig 100 tusen nordbor sökt sig dit. Så vad som gör mig så förbannad är att inte politikerna inser och tar lärdom hur folk reagerat i liknande händelser i historien. Jag tycker därför det inte är ett skit underligt att folk reagerar som man idag gör i Europa ang. flyktingarna.
Svar på tråden Börjar S tappa fattningen eller är utmattade?