• Chasingdreams

    Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!

    Jag är äntligen gravid efter drygt 1,5 års försök. Vår första IVF misslyckades, men på vår första frysåterföring blev jag gravid. Nu längtar jag efter en augustibebis :). Jag skulle väldigt gärna hänga i en gravidtråd med andra som är i samma situation.


  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!
  • MTLL
    Zaza skrev 2015-01-03 22:09:27 följande:

    Tack underbara du för du bryr dig. Jag blev negativ idag och började blöda. Vet inte om de är missfall eller mens. Bör vara missfall eftersom jag plussade för några dagar sen?

    Hur mår div

    Kram


    Beklagar! Hur långt gången var du? Tyvärr vet jag känslan - vårt 4e ivf vi e på nu! :(
  • Lokattis
    Zaza skrev 2015-01-03 22:09:27 följande:

    Tack underbara du för du bryr dig. Jag blev negativ idag och började blöda. Vet inte om de är missfall eller mens. Bör vara missfall eftersom jag plussade för några dagar sen?

    Hur mår div

    Kram


    Har också tänkt på dig idag... Blöder du mycket? Har du testat dig igen? Kram.
  • Chasingdreams
    Zaza skrev 2015-01-03 22:09:27 följande:

    Tack underbara du för du bryr dig. Jag blev negativ idag och började blöda. Vet inte om de är missfall eller mens. Bör vara missfall eftersom jag plussade för några dagar sen?

    Hur mår div

    Kram


    Vad tråkigt :( Ibland kan det vara det man kallar kemisk graviditet, dvs att embryot fäster, men att faktorer hos embryot gör att det släpper. Kom blödningen som beräknat eller var den sen?
  • Sälma Riit
    Zaza skrev 2015-01-03 22:09:27 följande:

    Tack underbara du för du bryr dig. Jag blev negativ idag och började blöda. Vet inte om de är missfall eller mens. Bör vara missfall eftersom jag plussade för några dagar sen?

    Hur mår div

    Kram


    Vad tråkigt att höra! Att du plussade kan också bero på mediciner. Jag vet inte vad du tar men jag vet att ovitrelle kan ge positivt utslag i tio dagar. Därför är det viktigt att vänta till testdagen.
  • Zaza

    Hej tjejer. hur mår ni? Hur går allt för er?

    Jag ska ringa kliniken igen på onsdag och meddela och se om de kanske kan undersöka mig. Jag vet ju inte om de är mensen eller missfall. Konstigt iaf att jag plussade efter 16 dagar av ovitrelle. Ja, jag vet inte. Allt känns så himla jobbigt just nu, Jag vaknar om natten och har hjärtklappning och ett hemskt humör. Tur jag har en bra man, annars hade han väl kastat ut mig för länge sen :P

    Men de är väl inget att göra åt saken, bara bita ihop och gå på nästa försök när kliniken bestämmer det. Vet någon om man kan be om att de sätter in 2 ägg nästa gång istället?

    Kram på er alla som tänk på mig, jag uppskattar det sååååå mkt <3

  • MTLL
    Zaza skrev 2015-01-05 11:18:17 följande:

    Hej tjejer. hur mår ni? Hur går allt för er?

    Jag ska ringa kliniken igen på onsdag och meddela och se om de kanske kan undersöka mig. Jag vet ju inte om de är mensen eller missfall. Konstigt iaf att jag plussade efter 16 dagar av ovitrelle. Ja, jag vet inte. Allt känns så himla jobbigt just nu, Jag vaknar om natten och har hjärtklappning och ett hemskt humör. Tur jag har en bra man, annars hade han väl kastat ut mig för länge sen :P

    Men de är väl inget att göra åt saken, bara bita ihop och gå på nästa försök när kliniken bestämmer det. Vet någon om man kan be om att de sätter in 2 ägg nästa gång istället?

    Kram på er alla som tänk på mig, jag uppskattar det sååååå mkt <3


    Jo, här fortsätter illamåendet att göra sig påmind, liksom andra symptom. Äter lchf i vanliga fall och e inte van vid att bli hungrig varannan timme!

    Vet kliniker som sätter in 2, men Socialstyrelsen säger nej och de flesta följer väl det.

    Vet känslan, att det e tufft! Dock e detta första gången vi plussar. Livet e för jävligt ibland!
  • Lokattis
    Zaza skrev 2015-01-05 11:18:17 följande:

    Hej tjejer. hur mår ni? Hur går allt för er?

    Jag ska ringa kliniken igen på onsdag och meddela och se om de kanske kan undersöka mig. Jag vet ju inte om de är mensen eller missfall. Konstigt iaf att jag plussade efter 16 dagar av ovitrelle. Ja, jag vet inte. Allt känns så himla jobbigt just nu, Jag vaknar om natten och har hjärtklappning och ett hemskt humör. Tur jag har en bra man, annars hade han väl kastat ut mig för länge sen :P

    Men de är väl inget att göra åt saken, bara bita ihop och gå på nästa försök när kliniken bestämmer det. Vet någon om man kan be om att de sätter in 2 ägg nästa gång istället?

    Kram på er alla som tänk på mig, jag uppskattar det sååååå mkt <3


    Ledsen för din skull. Det finns ju de som drabbas av väldigt tidiga missfall, så det skulle ju kunna vara det. Att det fäster men sedan slutar växa. Vad jag har hört så kan vissa kliniker sätta in två, men först efter några misslyckade försök eller om mamman är lite "äldre". Risken för tvillingar måste vara tillräckligt låg för att de ska göra så.

    Ta hand om dig. Kram!
  • Chasingdreams
    Zaza skrev 2015-01-05 11:18:17 följande:

    Hej tjejer. hur mår ni? Hur går allt för er?

    Jag ska ringa kliniken igen på onsdag och meddela och se om de kanske kan undersöka mig. Jag vet ju inte om de är mensen eller missfall. Konstigt iaf att jag plussade efter 16 dagar av ovitrelle. Ja, jag vet inte. Allt känns så himla jobbigt just nu, Jag vaknar om natten och har hjärtklappning och ett hemskt humör. Tur jag har en bra man, annars hade han väl kastat ut mig för länge sen :P

    Men de är väl inget att göra åt saken, bara bita ihop och gå på nästa försök när kliniken bestämmer det. Vet någon om man kan be om att de sätter in 2 ägg nästa gång istället?

    Kram på er alla som tänk på mig, jag uppskattar det sååååå mkt <3


    Bra att du får prata med kliniken och får chans att ställa alla dina frågor. Vår klinik sätter bara in två embryon om de bedömer att embryona var för sig har låg möjlighet till graviditet. Kram!
  • Sälma Riit
    Lokattis skrev 2015-01-05 12:58:07 följande:
    Ledsen för din skull. Det finns ju de som drabbas av väldigt tidiga missfall, så det skulle ju kunna vara det. Att det fäster men sedan slutar växa. Vad jag har hört så kan vissa kliniker sätta in två, men först efter några misslyckade försök eller om mamman är lite "äldre". Risken för tvillingar måste vara tillräckligt låg för att de ska göra så.

    Ta hand om dig. Kram!
    Det stämmer med två embryon. Jag har nu två insatta efter sju misslyckade insättningar. Jag är 37 år men ansågs inte tillräckligt gammal för att de skulle sätta in två direkt.
  • MTLL

    Vaknade 6.30 idag och inom 2 sek kände jag mig superhungrig och direkt efter det, rejält illamående! :/ Tog på armbanden och ner i köket. Så nu sitter jag här och försöker få ner en drick-kvarg, inte det lättaste! Särskilt inte när jag eg inte e sugen på nåt! Detta e första gången jag vaknar så här tidigt sen jag gick på ledighet 5/12 och första gången jag känner att jag måste ha nåt att äta/dricka direkt! Vad hjälper er på morgonen?

  • emeliearcen
    MTLL skrev 2015-01-06 06:52:03 följande:

    Vaknade 6.30 idag och inom 2 sek kände jag mig superhungrig och direkt efter det, rejält illamående! :/ Tog på armbanden och ner i köket. Så nu sitter jag här och försöker få ner en drick-kvarg, inte det lättaste! Särskilt inte när jag eg inte e sugen på nåt! Detta e första gången jag vaknar så här tidigt sen jag gick på ledighet 5/12 och första gången jag känner att jag måste ha nåt att äta/dricka direkt! Vad hjälper er på morgonen?


    Jag tycker att torra saker är lättare att få i mig på morgonen än yoghurt eller något sånt. Ha Mariekex, rån, skorpor eller liknande bredvid sängen så du kan stoppa i dig något sånt direkt där du vaknar. Prova i alla fall!

    Tyvärr kommer inte mitt illamående bara på morgonen. Jag måste stoppa i mig något lite titt som tätt, för så fort min kropp behöver mat blir jag skakig, illamående och yrslig. Antagligen blodsockret som går som berg- och dalbana.

    Jag är i vecka 16 nu, hoppas att det ska släppa så jag slipper ha det såhär hela graviditeten. Det är ju ganska jobbigt, trots att man vet att man mår dåligt av en väldigt positiv anledning. :P

    Vad säger ni andra? Har ni haft det likadant och kunnat lindra med tabletter/armband eller annat? Eller det är bara att äta som gäller?


     


    Kram! 

  • Lokattis
    emeliearcen skrev 2015-01-07 12:45:00 följande:

    Jag tycker att torra saker är lättare att få i mig på morgonen än yoghurt eller något sånt. Ha Mariekex, rån, skorpor eller liknande bredvid sängen så du kan stoppa i dig något sånt direkt där du vaknar. Prova i alla fall!

    Tyvärr kommer inte mitt illamående bara på morgonen. Jag måste stoppa i mig något lite titt som tätt, för så fort min kropp behöver mat blir jag skakig, illamående och yrslig. Antagligen blodsockret som går som berg- och dalbana.

    Jag är i vecka 16 nu, hoppas att det ska släppa så jag slipper ha det såhär hela graviditeten. Det är ju ganska jobbigt, trots att man vet att man mår dåligt av en väldigt positiv anledning. :P

    Vad säger ni andra? Har ni haft det likadant och kunnat lindra med tabletter/armband eller annat? Eller det är bara att äta som gäller?

     

    Kram! 


    Jag mådde också illa konstant, hela min vakna tid mellan v.6 och v.17 cirka. Några veckor tog jag postafen för det var det enda som hjälpte mig, postafen och att småäta... Inte så bra för tänderna men vad gör man? Armbanden hjälpte inte mig alls, verkar vara olika vad som ger bäst effekt. Hoppas det börjar ge sig för dig också snart, man blir ju deppig av att må illa heeeela tiden.
  • Chasingdreams

    Det senaste dygnet har jag kräkts sex gånger. Var hos läkaren och fick lergigan idag. Sist när jag var gravid hjälpte det inte, men jag hoppas att det är annorlunda denna gången. Läkaren sa att jag snart borde må bättre även om jag fick hyperemesis som diagnos. Sist kräktes jag till vecka 17, men det sa hon var superovanligt och att jag därför snart borde må bättre. Jag fick dock tio dagars sjukskrivning. Jag tror dock inte att jag kommer må bra då.


  • Sälma Riit
    Chasingdreams skrev 2015-01-07 17:28:48 följande:

    Det senaste dygnet har jag kräkts sex gånger. Var hos läkaren och fick lergigan idag. Sist när jag var gravid hjälpte det inte, men jag hoppas att det är annorlunda denna gången. Läkaren sa att jag snart borde må bättre även om jag fick hyperemesis som diagnos. Sist kräktes jag till vecka 17, men det sa hon var superovanligt och att jag därför snart borde må bättre. Jag fick dock tio dagars sjukskrivning. Jag tror dock inte att jag kommer må bra då.


    För mig hjälpte inte heller lergigan. Jag spydde inte hela graviditeten men mådde illa hela tiden. Jag mår pyton nu och hoppas på annorlunda utveckling den här gången.
  • Chasingdreams

    Hur är det med er andra? Jag har fått fortsatt sjukskrivning månaden ut. Har nu börjat med lergigan comp istället för lergigan 25. Är ev lite piggare. Har varit helt utslagen den senaste veckan. Illamåendet är nog pyttelite bättre med compen. Längtar verkligen tills jag kan börja njuta av graviditeten.


  • emeliearcen
    Chasingdreams skrev 2015-01-17 13:02:38 följande:

    Hur är det med er andra? Jag har fått fortsatt sjukskrivning månaden ut. Har nu börjat med lergigan comp istället för lergigan 25. Är ev lite piggare. Har varit helt utslagen den senaste veckan. Illamåendet är nog pyttelite bättre med compen. Längtar verkligen tills jag kan börja njuta av graviditeten.


    Jag har börjat må bättre. Kände att det var på bättringsvägen i vecka 16, nu är jag i slutet av vecka 17 och det känns faktiskt bättre för varje vecka. Den 29/1 ska vi på RUL, guuuud vad vi längtar! ????

    Har ni andra bestämt er för om ni vill veta kön eller inte? :)
  • Chasingdreams
    emeliearcen skrev 2015-01-18 09:30:22 följande:

    Jag har börjat må bättre. Kände att det var på bättringsvägen i vecka 16, nu är jag i slutet av vecka 17 och det känns faktiskt bättre för varje vecka. Den 29/1 ska vi på RUL, guuuud vad vi längtar! ????

    Har ni andra bestämt er för om ni vill veta kön eller inte? :)


    Vad härligt att du mår bättre. Förra graviditeten mådde jag som bäst mellan vecka 17-30 :). Jag förstår att du ser fram emot RUL :). Själv har jag kub-test den 4/2. Jag tror att vi kommer försöka ta reda på könet om det går. Vårt landsting är lite restriktiva och berättar bara könet om de ser det under undersökningen. Vi tog reda på det sist. Könet var faktiskt det första som syntes på RUL. Först blev jag orolig och tänkte att det ser ju inte alls ut som en bebis, men sen insåg jag att det var en snopp :). Lite skönt att vara så förberedd som man kan. Hur ska ni göra? Har du några känningar kring vad det är? :)
  • emeliearcen
    Chasingdreams skrev 2015-01-18 10:12:11 följande:
    Vad härligt att du mår bättre. Förra graviditeten mådde jag som bäst mellan vecka 17-30 :). Jag förstår att du ser fram emot RUL :). Själv har jag kub-test den 4/2. Jag tror att vi kommer försöka ta reda på könet om det går. Vårt landsting är lite restriktiva och berättar bara könet om de ser det under undersökningen. Vi tog reda på det sist. Könet var faktiskt det första som syntes på RUL. Först blev jag orolig och tänkte att det ser ju inte alls ut som en bebis, men sen insåg jag att det var en snopp :). Lite skönt att vara så förberedd som man kan. Hur ska ni göra? Har du några känningar kring vad det är? :)
    Ja, jag hoppas också att mitt mående ska bli riktigt bra så jag kan njuta ordentligt av graviditeten. Jag har börjat känna små rörelser också, vilket gör det hela ännu bättre :D

    Lycka till på KUB-testet! Och hoppas att ni kan få se kön, eftersom ni vill det.

    Jag var först inställd på att ta reda på kön, då jag sedan många år tillbaka haft inställningen att mitt första barn kommer att vara en flicka. Fast nu är jag helt förändrad, det kan bli precis vilket kön som helst känner jag. :P Tror inte att vi kommer att ta reda på det, om det inte visar sig jättetydligt på RUL. Det kan man ju inte styra över :)
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!