• Lokattis

    Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!

    Hej på er! Tänk att jag har missat den här tråden Vi lyckades med IVF i september, och BF är 7 juni. KUB är avklarat med hyfsat resultat, och den 13 januari är det dags för RUL. Magen har börjat växa litegrann, men jag tror fortfarande inte på att det beror på att det växer en bebis därinne. Mer att jag har ätit för mycket, eller att det är gaser Har haft mycket illamående, egentligen konstant från v6 till v 16, men nu är det bättre (är i v18 nu).

    Zaza: som chasingdreams skrev så har olika testmärken olika känslighet, och dessutom så kan det spela till när på dygnet du tar testet och hur mycket/lite du har druckit.

  • Lokattis
    Zaza skrev 2015-01-02 10:23:59 följande:

    Åh vad kul, det är nära nu till första mötet. Så himla häftigt. Är det första barnet?

    Jag testade mig med CB i morse fast inte morgonrutiner. Fick negativt. Jag är så nere som man kan bli. Fattar inte varför kah plussade i onsdags, ska jag trösta mig med att det inte var moegonurinet idag och göra om imorn igen? Blääää


    Ja, det är första barnet för oss efter totalt 4 år av försök (egna försök, inseminationer och IVF)...
  • Lokattis
    MTLL skrev 2015-01-03 09:32:18 följande:

    Idag ska jag köpa Seaband på Apoteket! Jag mår illa från det att jag vaknar tills jag somnar! Står inte ut längre att må riktigt illa varje sekund! :( Hoppas ni andra mår bättre! :)


    Postafen har hjälpt mig mycket, de gjorde så att jag kunde få i mig lite mat. Ett tips ifall banden inte funkar för dig, de hjälpte inte mig. Verkar vara individuellt. Jag har tyvärr fått ett återfall på illamåendet i v18, det har varit bättre ett par veckor nu. Men vad står man inte ut med I vilken vecka är du?
  • Lokattis
    Zaza skrev 2015-01-02 21:34:07 följande:

    Då förtjänar ni ett riktigt stort grattis för allt kämpande. Fyfan vad besviken och deppig man kan bli. Men nu är det över för dig :)


    Tack snälla du!
  • Lokattis
    MTLL skrev 2015-01-03 13:39:17 följande:

    Tycker banden lindrar illamåendet. Skönt att kunna andas! Jag går in i vecka 7 imon :)


    Toppen, så skönt!
  • Lokattis
    Zaza skrev 2015-01-03 22:09:27 följande:

    Tack underbara du för du bryr dig. Jag blev negativ idag och började blöda. Vet inte om de är missfall eller mens. Bör vara missfall eftersom jag plussade för några dagar sen?

    Hur mår div

    Kram


    Har också tänkt på dig idag... Blöder du mycket? Har du testat dig igen? Kram.
  • Lokattis
    Zaza skrev 2015-01-05 11:18:17 följande:

    Hej tjejer. hur mår ni? Hur går allt för er?

    Jag ska ringa kliniken igen på onsdag och meddela och se om de kanske kan undersöka mig. Jag vet ju inte om de är mensen eller missfall. Konstigt iaf att jag plussade efter 16 dagar av ovitrelle. Ja, jag vet inte. Allt känns så himla jobbigt just nu, Jag vaknar om natten och har hjärtklappning och ett hemskt humör. Tur jag har en bra man, annars hade han väl kastat ut mig för länge sen :P

    Men de är väl inget att göra åt saken, bara bita ihop och gå på nästa försök när kliniken bestämmer det. Vet någon om man kan be om att de sätter in 2 ägg nästa gång istället?

    Kram på er alla som tänk på mig, jag uppskattar det sååååå mkt <3


    Ledsen för din skull. Det finns ju de som drabbas av väldigt tidiga missfall, så det skulle ju kunna vara det. Att det fäster men sedan slutar växa. Vad jag har hört så kan vissa kliniker sätta in två, men först efter några misslyckade försök eller om mamman är lite "äldre". Risken för tvillingar måste vara tillräckligt låg för att de ska göra så.

    Ta hand om dig. Kram!
  • Lokattis
    emeliearcen skrev 2015-01-07 12:45:00 följande:

    Jag tycker att torra saker är lättare att få i mig på morgonen än yoghurt eller något sånt. Ha Mariekex, rån, skorpor eller liknande bredvid sängen så du kan stoppa i dig något sånt direkt där du vaknar. Prova i alla fall!

    Tyvärr kommer inte mitt illamående bara på morgonen. Jag måste stoppa i mig något lite titt som tätt, för så fort min kropp behöver mat blir jag skakig, illamående och yrslig. Antagligen blodsockret som går som berg- och dalbana.

    Jag är i vecka 16 nu, hoppas att det ska släppa så jag slipper ha det såhär hela graviditeten. Det är ju ganska jobbigt, trots att man vet att man mår dåligt av en väldigt positiv anledning. :P

    Vad säger ni andra? Har ni haft det likadant och kunnat lindra med tabletter/armband eller annat? Eller det är bara att äta som gäller?

     

    Kram! 


    Jag mådde också illa konstant, hela min vakna tid mellan v.6 och v.17 cirka. Några veckor tog jag postafen för det var det enda som hjälpte mig, postafen och att småäta... Inte så bra för tänderna men vad gör man? Armbanden hjälpte inte mig alls, verkar vara olika vad som ger bäst effekt. Hoppas det börjar ge sig för dig också snart, man blir ju deppig av att må illa heeeela tiden.
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!