Soc-utredning??? För endast bråk ?? Hjälp!
Hej!
Nu tar jag det bara lite kort då jag inte vill skriva för långt inlägg och massa detaljer någon utav bekanta kanske lär känna igen...:
Min man och jag har lite tjafs då och då,antar att nästan alla har det....berättade för min morsa precis som många berättar för nära vänner men jag litar inte på mina vänner då mamma är väldigt nära,pappa fick sedan veta av henne och det mycket problem när vi försökte "lösa" det ,slutade i slagsmål mellan killarna.....
Polisen kom och det vart inte mer med det alla mår bra oxh är hemma bara det att polisen tagit förhör/intrrvju med alla oss hemma.
Ju med att det blev lite högljutt hemma när alla gapade så blev barnet på 1,5 år lite skrikig men inte mer än så.
Ca 3 dagar efter ringde soc oxh sa att en utredning är igång jag frågade varför ? För allt är ju som vanligt ? Bara det att mannen och föräldrar är osams men jag är i vanlig kontakt med de?
Hon från soc tjata att utredning ska göras och vi ska på besök? Jaha sa ja jajaja får väl bli så.
Det jag undrar är varför? Om allt är okej och man vill glömma och gå vidare,inte behöva påminnas igen när vi blir kallade ,jag menar barnet blev väl lite rädd men 2-3 minuter allt som allt,kan nästan garantera att det finns barn som far illa varje dag av föräldrar som dricker ,knarkwr......ja ni fattar säkert....
Könns som om de slösar tid på oss när vi är sams igen och barnet trivs igen.
Vad gör man på sånt samtal? Vill liksom inte gå på samtal mer än denna gång? Vi behöver igen hjälp vi har löst det ,jag ska ha kontakt med mina föräldrar men inte mannen så mer än så är det inte,så slipper det bli bråk igen.
Tack!!!
Fler som haft så??