• smulpaj01

Mardrömshelg i Stockholm

Var på en weekend i Sthlm som var helt fruktansvärd för mig.

Överallt i t-banan står det skyltar "hund ska bäras i rulltrappan". Jag hade inte med mig min hund så jag fick gå i alla trappor.

Bröt foten för 1 år sen så jag har svårt att gå i trappor

Hur gör folk? Bara hundägare som får nyttja rulltrappan är skandal tycker jag!

• Svar på tråden Mardrömshelg i Stockholm
  • Ewert Ljusberg

Vem har sagt att du inte får åka rulltrappan?

• smulpaj01

[quote=74497403][quote-nick]Ewert Ljusberg skrev 2014-12-10 13:29:26 följande:[/quote-nick]Vem har sagt att du inte får åka rulltrappan?[/

Vad menar du? Jag hade ju inte hunden med mig?!

• sextiotalist

Det är svårt, men de som bor kvar i Stockholm och vi som bodde där, har löst problemet.
    Nu har du svaret på varför Stockholmare när en pälsmössa i famnen, året runt. Ja, det är exakt så man löser det.
    Det är lite krångligt, men det är OK att ha den runt halsen, på huvudet, även på kanten av en kappa, jacka eller kapuschong.
    Så nästa gång du åker till Stockholm, leta rätt på en pälsmössa (det är OK om den är liten maläten, man skyller på skabb och då får man ett lagom utrymme runtomkring sig) så får du åka rulltrappa

Flört

• yodi
    sextiotalist skrev 2014-12-10 13:42:55 följande:

Det är svårt, men de som bor kvar i Stockholm och vi som bodde där, har löst problemet.
    Nu har du svaret på varför Stockholmare när en pälsmössa i famnen, året runt. Ja, det är exakt så man löser det.
    Det är lite krångligt, men det är OK att ha den runt halsen, på huvudet, även på kanten av en kappa, jacka eller kapuschong.
    Så nästa gång du åker till Stockholm, leta rätt på en pälsmössa (det är OK om den är liten maläten, man skyller på skabb och då får man ett lagom utrymme runtomkring sig) så får du åka rulltrappa

Flört

så du menar att det finns dom som fuskar och låtsas ha hund för att få åka rulltrappan :-O
  • Ewert Ljusberg
    smulpaj01 skrev 2014-12-10 13:40:44 följande:

[quote=74497403][quote-nick]Ewert Ljusberg skrev 2014-12-10 13:29:26 följande:[/quote-nick]Vem har sagt att du inte får åka rulltrappan?[/

Vad menar du? Jag hade ju inte hunden med mig?!

Men du skrev ju "Överallt i t-banan står det skyltar "hund ska bäras i rulltrappan"."

Det står ju inget om att de som inte har hund INTE får åka rulltrappa dom heller?
  • sextiotalist
    yodi skrev 2014-12-10 13:49:06 följande:
    så du menar att det finns dom som fuskar och låtsas ha hund för att få åka rulltrappan :-O
    Du skulle bara veta, man gör allt för att kunna åka i rulltrappa. Är du utan hund så måste du gå i rulltrappan. Endast de med hund får stå
  • smulpaj01

[quote=74497543][quote-nick]sextiotalist skrev 2014-12-10 13:58:40 följande:[/quote-nick]Du skulle bara veta, man gör allt för att kunna åka i rulltrappa. Är du utan hund så måste du gå i rulltrappan. Endast de med hund får stå[/

Det här är verkligen ett dilemma!

Jag har en canada goose jacka med enorm pälskrage.....ska jag döpa den för att få åka rulltrappa?

• sextiotalist
    smulpaj01 skrev 2014-12-10 15:10:31 följande:

[quote=74497543][quote-nick]sextiotalist skrev 2014-12-10 13:58:40 följande:[/quote-nick]Du skulle bara veta, man gör allt för att kunna åka i rulltrappa. Är du utan hund så måste du gå i rulltrappan. Endast de med hund får stå[/

Det här är verkligen ett dilemma!

Jag har en canada goose jacka med enorm pälskrage.....ska jag döpa den för att få åka rulltrappa?

Självklart, nu vet jag inte vilka namn som är inne, men du kan alltid ta de där säkra korten som Fido, Pluto, Valpen eller så
  • smulpaj01

Dessutom åt jag lunch i fredags, det var en "dagens lunch", då frågade dom om jag ville ha "kaffe på maten", jag betalade bara och hällde kaffe över köttfärslimpan med tranbärssås, blev inte gott

• sextiotalist
    smulpaj01 skrev 2014-12-10 15:14:17 följande:

Dessutom åt jag lunch i fredags, det var en "dagens lunch", då frågade dom om jag ville ha "kaffe på maten", jag betalade bara och hällde kaffe över köttfärslimpan med tranbärssås, blev inte gott

Ajaj, Det låter verkligen inte gott. Det är ju inte lätt när man inte hajar klyket.

Men kaffe på maten, då menar en 08:a att man dricker kaffet efter avslutad måltid.

Du, nästa gång du ska upp, skicka ett mess till mig, så ska jag ge dig lite tips.

Jag förstår dilemmat, jag är själv inflyttad till Skåne och SFI (Skånska för invandrarare) var en väldigt bra kurs, förutom språket så tog de även om diverse situationer man kan bli utsatt för och hur man hanterar dessa.
    Det kändes lite knepigt när man skulle åka buss, efter ha varit van vid att man prydligt stod i en rak linje och i tur och ordning gick på bussen, så var det här inte någon direkt kö.
    Men man lär sig med tiden

Lycka till med nästa Stockholmsbesök
    Styrkekram, för det verkar du verkligen behöva
Svar på tråden Mardrömshelg i Stockholm