• Anonym (Lisa)

Tonåringar o varannan vecka?

Hur gör ni?
    Här skjutsas bonus hit på S.k mamma veckor.
    När vi är på jobbet. På våra sk veckor så kan man ringa på kvällen o undra var bonus är och då är denne hos mamma.
    Vi har vv men det finns inget sådant.
    Klart att barnet är välkommet när som helst men inte så kul när man inte räknar mat mm för tonåring o dess kompis.
    Inte så roligt att biomamman åker skytte trafik hit.
    Ja, vi har ingen bra relation.
    Hur gör ni? Om ni okejar att det går att komma o gå hur som helst hur gör ni med ekonomi o planering?
    Döm mig inte jag säger inte att bonus inte är välkommen hit!

• Svar på tråden Tonåringar o varannan vecka?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (hahahahaha) skrev 2014-12-11 20:01:44 följande:

Som någon skrev, var naken eller kom halvklädd iaf, ha ingen mat hemma, hitta på saker utanför hemmet mm kan vara bra om man vill undvika ett tjafs med mamman (du bryr dig inte ooooooooom dina barn) annars är det bästa ofta att säga som det är; Du är välkommen hit men du måste ringa innan och kolla av så att det är ok, för vi planerar aktiviteter och mat utefter om du är här eller inte.

Vi har sagt detta. Om o om igen. Men som alla tonåringar så lever de i det blå vissa stunder. Flum. Sen tror de att de är dom enda som existerar. Inte jämt men till o från.
  • Anonym (...)

Sunt förnuft tycker jag är att tonåringen talar om för er när hen planerar att komma nästa gång innan tonåringen åker till sin mamma. Om planen ändras, så talar man naturligtvis om det genom att ringa.

Sedan tycker jag att tonåringen ska lära sig att hålla det man lovat. Det kanske låter drastiskt, men jag skulle skaffa ett underlås/extralås till dörren som tonåringen inte har nyckel till. Jag skulle låsa de dagar då tonåringen enligt plan ska vara hos sin mamma, tills hen har lärt sig att planera sin vistelse i förväg.

Tonåringars liv cirkulerar ofta kring de själva så jag tror inte att det räcker med en tillsägelse från er sida. Jag tror att ni måste visa att det fysiskt inte fungerar.

• Anonym (Haha)
    Cherrybaby skrev 2014-12-11 20:26:26 följande:

Åka hem ska väl alla barn kunna göra utan att oroa sig, behöva fråga eller något alls, faktiskt? Bara för att det är vv så innebär det ju inte att det inte är barnets hem de veckor som det inte är tänkt att barnet ska vara där.

För det första är barnen satta i ganska tragisk boendesituation (de flesta av oss föredrar väl att slippa flytta 4 ggr i månaden) och så ska de dessutom inte kunna gå hem när de vill?.. Snacka om att känna sig oönskad och ifrågasatt..

Mvh, någon som gärna velat växa upp i ett hem jag alltid var välkommen till..

Men barnen har ju inte ett hem utan två. Ett ena veckan och ett andra veckan. Ska man komma till sitt andra hem hör man av sig. Är man inte förväntad hemma så bör föräldrarna/de vuxna kunna göra precis vad de vill utan att behöva oroa sig för att någon kommer inklampandes. Speciellt som ickeförälder ska man kunna slappna av och göra vadmanvill i sitt eget hem när man förväntas vara själv.

Även om man bara har ett hem så hör man ju av sig innan man kommer om det är så att man egentligen skulle varit borta en vecka!
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Fiskmås) skrev 2014-12-11 20:03:44 följande:

Visst var det? Hans barn lär försvinna för gott...

Kanske. Men tycker du att två vuxna i ett förhållande inte ska kunna ha ett 100%igt aktivt sexliv på sina egna villkor bara för att barnen ska kunna klampa in hur de vill när de inte ska vara där?
  • Anonym (hahahahaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2014-12-11 20:57:34 följande:
    Vi har sagt detta. Om o om igen. Men som alla tonåringar så lever de i det blå vissa stunder. Flum. Sen tror de att de är dom enda som existerar. Inte jämt men till o från.
    Sant, tonåringar har en tendens att tro att allt kretsar kring dem och deras liv. Så lite praktiska grejor kanske är på sin plats. Som tex detta med bröd osv.

• BioBonus

Våra tonåringar är alltid välkomna. Om de hör av sig innan och kollar att det passar. Häromveckan gjorde inte äldste sonen det och kom på oss när vi hade sex i vardagsrummet på fredagseftermiddagen.

Han kommer inte att göra om det misstaget :)

• Anonym (mm)
    BioBonus skrev 2014-12-12 12:08:35 följande:

Våra tonåringar är alltid välkomna. Om de hör av sig innan och kollar att det passar. Häromveckan gjorde inte äldste sonen det och kom på oss när vi hade sex i vardagsrummet på fredagseftermiddagen.

Han kommer inte att göra om det misstaget :)

Men hu... va pinsamt... gott att du tar det med jämnmod, jag skulle inte känt för sex på ett tag jag.

Vid vilken ålder ska man börja använda det argumentet tycker du? För jag håller med om att man lever på ett annat sätt när inte bonus är här. Precis som man gör när barnen har lagt sig, man måste passa på då.
  • Brumma

Har bara bonus vh men kan inte se att vi skulle göra annorlunda om det var vv. Bonus är alltid välkommen OM det passar. Dels så måste hon kolla med oss att vi faktiskt är hemma. Vi planerar in annat på de helger vi inye har henne. Precis som hennes mamma gör. Dels måste hon kolla med sin mamma. Detta är viktigt pga flera orsaker än om vi skulle råka vara borta en kväll. Bonus har ingen nyckel pga att hon bara är här vh, hade det varit vv hade hon haft det. Hon är tillräckligt stor för att "klara sig själv" men det finns ett antal "men"..

Dels är det muddagsplanering. Är vi inte hemma så äter hon inte. Hon kanske kommer på att hon är hungrig några timmar efter att hon borde lagt sig... hon kommer inte göra läxorna om hon är här själv. Det är ett faktum... hon kommer inte gå och lägga sig i ordentlig tid utan sitta uppe o spela dator tills hon somnar över datorn... Sedan har vi aspekten som gäller ANDRA tonåringar. Går ryktet att hon är hemma själv är det inte helt ovanligt att huset invaderas....

Men - även om vi skulle vara hemma finns vissa saker som hör att hon måste kolla av först. En orsak är att det annars är enkelt att säga till mamma att hon åker till pappa när hon egentligen går ut o festar. Visst skall hon få festa MEN då vill vi att vi skall veta var hon är så att vi kan hämta vid behov.

Vi kan även ha planerat in annat som inte passar henne. Tex lämnat bort gemensamma barn för att ha "vuxenmys".. vilket brukar innebära God mat, bra film och betydligt mer nakenhet än vad hon skulle vilja klampa in o :D

men kollar hon av och vi är hemma (med kläder på) så är det bara att komma hit ;)

• BioBonus
    Anonym (mm) skrev 2014-12-12 19:59:55 följande:
    Men hu... va pinsamt... gott att du tar det med jämnmod, jag skulle inte känt för sex på ett tag jag.

Vid vilken ålder ska man börja använda det argumentet tycker du? För jag håller med om att man lever på ett annat sätt när inte bonus är här. Precis som man gör när barnen har lagt sig, man måste passa på då.
    Det var helt klart mer pinsamt för sonen :) 

Vi har inte använt det som argument mer än att vi har påpekat att vill de komma hem till oss på pappas veckor så får de höra av sig innan och kolla att det passar av en massa olika anledningar. Och det har aldrig varit ett problem, Det här var nog första (och antagligen sista) gången han gjorde så :)
  • Anonym (pappans ansvar)
    Anonym (Fiskmås) skrev 2014-12-11 18:30:10 följande:
    Varför all denna aversion mot m a m m a n ?

H o n är inte hemma hos er. H a n s barn är det!

Har du problem med att han låter sitt barn komma när barnet vill till h o n o m så bör du säga det till h o n o m .
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (pappans ansvar) skrev 2014-12-15 15:14:19 följande:
    Min man har sagt till biomamman att vi följer schema. I o med att vi ska planera o veta i förväg. Mamman tycker inte det men min man vill ha det så.

Vad händer?

Mamman kör över pappan gång på gång på gång.

Dagar som bonus ska till mamma så åker hen inte dit.

Mamman o hen har gemensamt beslutat att hen ska vara kvar här i några dagar.

Hen får jätte gärna vara här men som min man sa till mamman vi går efter schema och vill veta i förväg vid ev ändringar. Men Nix!

Sen kan det vara åt andra hållet:

Vi räknar att bonus ska vara här till lördag onsdag kväll säger bonus i morgon åker jag till mamma vi ska hitta på en grej över helgen.

Jahopp tack för informationen.

Vem har ansvar över barnet? Finns det mat? Ska bonus med hit eller dit? Osv

Det är ett jäkla hymmel och tystnad och ett stort ? Kring detta barn som själv tuggar emot o säger ja vad spelar det för roll vem jag är hos ??

Det konstiga i historien är ju också att biomamman verkar ha stenkoll på dagar.

Det verkar också väldigt viktigt att vi följer det där schemat när det gynnar hennes tider.

Om vi nu inte ska följa schemat så kan ju vi lika gärna be bonus att vara kvar hos oss på veckorna o köra vh hos mamman?

Vad gör det? Det spelar ju ingen roll vart barnet är?eller är det så att det inte spelar någon roll dom gånger då bonus o biomamman får bestämma?
  • Anonym (inte enkelt)
    Anonym (Lisa) skrev 2015-02-15 12:54:04 följande:
    Min man har sagt till biomamman att vi följer schema. I o med att vi ska planera o veta i förväg. Mamman tycker inte det men min man vill ha det så.

Vad händer?

Mamman kör över pappan gång på gång på gång.

Dagar som bonus ska till mamma så åker hen inte dit.

Mamman o hen har gemensamt beslutat att hen ska vara kvar här i några dagar.

Hen får jätte gärna vara här men som min man sa till mamman vi går efter schema och vill veta i förväg vid ev ändringar. Men Nix!

Sen kan det vara åt andra hållet:

Vi räknar att bonus ska vara här till lördag onsdag kväll säger bonus i morgon åker jag till mamma vi ska hitta på en grej över helgen.

Jahopp tack för informationen.

Vem har ansvar över barnet? Finns det mat? Ska bonus med hit eller dit? Osv

Det är ett jäkla hymmel och tystnad och ett stort ? Kring detta barn som själv tuggar emot o säger ja vad spelar det för roll vem jag är hos ??

Det konstiga i historien är ju också att biomamman verkar ha stenkoll på dagar.

Det verkar också väldigt viktigt att vi följer det där schemat när det gynnar hennes tider.

Om vi nu inte ska följa schemat så kan ju vi lika gärna be bonus att vara kvar hos oss på veckorna o köra vh hos mamman?

Vad gör det? Det spelar ju ingen roll vart barnet är?eller är det så att det inte spelar någon roll dom gånger då bonus o biomamman får bestämma?
    Det låter ju som om er tonåring både kan planera då (några dagar framåt i alla fall) och följa överenskomna planer. Bara att planeringen görs tillsammans med biomamman och ingen av dem tycker att de behöver involvera eller informera er?

• Anonym (Hmmmmmm)

Eller det underbara när man kommer hem från jobbet 17,30 och bonusarna har haft hela kvarteret på fika plus några till! Jag blir galen av att komma hem till en länsad kyl, köket fullt av disk, nerkletat och odiskade bakformar, för så klart var de ju sugna även på en Kladdkaka efter maten.
    Innan man har banat väg och börjat kunna dra igång med middag, är klockan över 18,00. Plus att mannen fått sticka och handla så jag får sköta allt själv.

Under en period brukade även en av Bonusarna gå hit på Mammaveckan för att äta och baka när vi var på jobbet.

När vi var på semester, jag och mannen, bodde den ena här utan tillstånd och sov i min säng. Sovrummet var fullt av godispapper, smutsiga glas och tallrikar..

• Anonym (isa)
    Anonym (Hmmmmmm) skrev 2015-02-17 14:38:11 följande:

Eller det underbara när man kommer hem från jobbet 17,30 och bonusarna har haft hela kvarteret på fika plus några till! Jag blir galen av att komma hem till en länsad kyl, köket fullt av disk, nerkletat och odiskade bakformar, för så klart var de ju sugna även på en Kladdkaka efter maten.

Innan man har banat väg och börjat kunna dra igång med middag, är klockan över 18,00. Plus att mannen fått sticka och handla så jag får sköta allt själv.

Under en period brukade även en av Bonusarna gå hit på Mammaveckan för att äta och baka när vi var på jobbet.

När vi var på semester, jag och mannen, bodde den ena här utan tillstånd och sov i min säng. Sovrummet var fullt av godispapper, smutsiga glas och tallrikar..

Fy fasen vilket beteende!! Hade krävt japp krävt att nycklarna omedelbart fråntogs från barnen. Sen hade det fått bli ett herrans hallå. Men när dom gör saker olovandes har min gräns för snällhet passerats.
  • Anonym (--)
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-11 14:35:58 följande:

Till vanlig hyfs tycker jag det hör att man ringer innan och hör efter om det går bra. Hade det blivit så här att min mans barn dimper in hur som helst så skulle jag bli galen.
    Jag vill ha mitt privatliv också, inte riskera att bonus klampar in mitt i en bjudning,  den romantiska middagen eller sexandet eller så.

Det tycker jag absolut att du kan kräva, att de ringer innan och kan ta ett nej om det inte passar och att de inte hattar fram och tillbaka. Det ska också vara okejat mellan alla vuxna, tänk om bonus sätter det i system sen, säger till mamma att denne är hos pappa och tvärt om fast denne istället är ute och festar.

Bra inlägg
Svar på tråden Tonåringar o varannan vecka?