• Alexi

Vad ger ni era sexåriga flickor i julklapp?

Vi har kört fast på julklappsidéer. Vi hade tänkt att vi bara skulle ha en julklapp, Frostdockor, men vill ha något mer som känns lite extra. Men kan inte komma på vad.
    Själv önskar hon sig främst alla delar som hör till doc Mcstuffins, tvprogrammet, men vi tror inte hon kommer leka med dessa, att hon är lite för stor för de grejorna. 

Vi hade tänkt Elsaklänningen (Frost) men den är totalt slut överallt.

• Svar på tråden Vad ger ni era sexåriga flickor i julklapp?
  • lördagsgodis

Vi har köpt Elsa klänningen plus tillbehör som tiara, handskar, skor, spira och hår tror jag det är sen får hon en furby och några barbiedockor, pussel och pyssel

• Anonym (Elsa)

min dotter ska få en Frostlampa av sin mormor - som en nattlampa som visar bild av Elsa & Anna i taket - vet inte var den är köpt, men det kan kanske vara ett alternativ! 

• Alexi

Oj vad många paket!

Så surt att klänningen är så totalt slut. Jag såg den i butik för inte så länge sedan men då hade vi inte vestämt oss för den...

• Penida

Pyssel (bland annat pysselböcker och en sådana där gummiband som är populära i alla fall här nu, minns inte namnet) och en digitalkamera, pokemonkort, kläder, en tavla på Anna från Frost.

Avskyr CIO-metoder
  • Penida

Inte min mening att skriva så tokigt, tror du förstår?

Avskyr CIO-metoder
  • Penida

Playmobil, lego och mikroskop får hon och brorsan tillsammans.

Avskyr CIO-metoder
  • PrinsessanLeia

Min snart sexåring får radiostydbil, lego, tandlöse, draktränaren 2, ett spel och en bok. Hon önskar sig också trollerilåda.

• PrinsessanLeia

Ja gummisnoddar, loomingbands är poppis men vi har ungefär fem meter armband redan. Diverse pysselsaker som färgade papper, glitterlim, tejp, klistermärken , snören mm skulle definitivt gå hem

• Anonym (Tradera)

En ponny som Dr Nail föreslog kanske är lite dyrt... ;)

Men vad gäller Frostklänning så är mitt tips att titta på Tradera, där finns massa auktioner med nya Elsa-klänningar! Jag har själv budat hem en till min 6-åriga dotter :)

Lycka till!

• Penida
    PrinsessanLeia skrev 2014-12-12 23:53:07 följande:

Ja gummisnoddar, loomingbands är poppis men vi har ungefär fem meter armband redan. Diverse pysselsaker som färgade papper, glitterlim, tejp, klistermärken , snören mm skulle definitivt gå hem

Det är så de heter så klart! Vi har en jäkla massa pyssel, dottern är galen i att pyssla men de här banden har precis blivit populära här (bor i en by men i en liten stad, ja du fattar) så vi vet att hon kommer älska det.

Filmer köper vi aldrig längre, vi laddar ner allt. Även vår skola laddar nerGladBio går vi dock på ofta.

Avskyr CIO-metoder
  • Alexi
    Anonym (Tradera) skrev 2014-12-12 23:57:30 följande:

En ponny som Dr Nail föreslog kanske är lite dyrt... ;)

Men vad gäller Frostklänning så är mitt tips att titta på Tradera, där finns massa auktioner med nya Elsa-klänningar! Jag har själv budat hem en till min 6-åriga dotter :)

Lycka till!

Tack jag har faktiskt kollat där, många auktioner men många med konstig frakt på flera veckor osv. Och svårt att. hitta rätt storlek.
  • Alexi
    Penida skrev 2014-12-12 23:39:13 följande:

Pyssel (bland annat pysselböcker och en sådana där gummiband som är populära i alla fall här nu, minns inte namnet) och en digitalkamera, pokemonkort, kläder, en tavla på Anna från Frost.

Dottern fyllde sex år för en vecka sedan, fick flera paket loomband och ett antal pysselböcker...

Hur tänker ni kring kamera, hur ska de få hantera dem, vad ska ni göra med bilderna?
  • Alexi
    Penida skrev 2014-12-12 23:45:35 följande:

Playmobil, lego och mikroskop får hon och brorsan tillsammans.

Önskar att våra barn gillade Playmobil men de har inte fastnat särskilt för det vi köpt tidigare.

Lego ska de få tillsammans också, Frostslottet.
  • Anonym (Tradera)
    Alexi skrev 2014-12-13 08:04:09 följande:

Tack jag har faktiskt kollat där, många auktioner men många med konstig frakt på flera veckor osv. Och svårt att. hitta rätt storlek.

Vad gäller storlek så tog jag 140 till min 6-åring, då utklädningskläder ofta är små, och klänningen ser ut att vara lagom (hon är 124 cm och smal). Jag har också sett att vissa hade konstig frakttid, men inte alla. Jag fick hem min på 3 dagar.
  • LizFliz

Min sexåring gillar Monster High och kommer få såna saker, dockor, film, pyssel :)

• Alexi
    Anonym (Tradera) skrev 2014-12-13 13:21:13 följande:
    Vad gäller storlek så tog jag 140 till min 6-åring, då utklädningskläder ofta är små, och klänningen ser ut att vara lagom (hon är 124 cm och smal). Jag har också sett att vissa hade konstig frakttid, men inte alla. Jag fick hem min på 3 dagar.
    Nu har jag köpt en via Tradera också, hoppas den kommer hem snabbt och är fin. Jag förstår dock inte riktigt de här kläderna, det verkar finnas massor med sorter och säljs i mängder på Tradera. Finns det ett antal modeller ute i världen? Vad ska man tro det är för märke på de som säljs så här, inte original Disney eller?
  • Anonym (Tradera)
    Alexi skrev 2014-12-13 20:54:25 följande:

Nu har jag köpt en via Tradera också, hoppas den kommer hem snabbt och är fin. Jag förstår dock inte riktigt de här kläderna, det verkar finnas massor med sorter och säljs i mängder på Tradera. Finns det ett antal modeller ute i världen? Vad ska man tro det är för märke på de som säljs så här, inte original Disney eller?

Vad kul att du hittade en, håller tummarna för att den är fin och dyker upp i veckan! Nej, det lär knappast vara original Disney men de är förhoppningsvis fina och poppis hos tjejerna ändå :) Tyckte också att det var lite klurigt när det fanns olika sorter men valde den som jag tyckte var mest lik Elsas i filmen!
  • Anonym (RM)

Jag ska ge min sexåriga lillasyster en slags pärlor hon önskat sig, Beados, som man bara sprayar vatten på för att de ska fästa med varandra. Och så får hon och mina andra systrar varsin mugg med sin respektive begynnelsebokstav på och Disneymotiv.

• sina

En Elsaklänning, loombands, en kemiexperimentlåda, ett sällskapsspel och ett par böcker. Från släkten lär det komma Frostrelaterade saker, lego och Playmobil.

Svar på tråden Vad ger ni era sexåriga flickor i julklapp?