• Temugg

Får visstidsanställda julklappar av företaget?

Hörde att en visstidsanställd som jobbat heltid sen i somras (och ska jobba nån månad till) inte kommer att få någon julklapp av företaget som alla de fast anställda får, fungerar det verkligen så eller är det bara arbetsgivaren som är en snåljåp? Förvånad

• Svar på tråden Får visstidsanställda julklappar av företaget?
  • LängtansBlåaBlomma
    FrauCasio skrev 2014-12-16 17:30:57 följande:

Det framkom inte tidigare av Quexet i inläggen. Jag råkade citera fel inlägg, skulle ha citerat ett tidigare och såg ej detta nya inlägget som jag råkade citera i tron om att jag citerade inlägget innan. Såg ej den nytillkomna! Mitt misstag, sorry!

Hehe okej då förstår jag.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • LängtansBlåaBlomma
    Grande Rock skrev 2014-12-16 17:41:06 följande:

Hos oss är det ingen som får julklapp, det är rättvisast.

Vår personal får lön så att de kan köpa de pryttlar de själv vill ha istället för att alla ska ha likadana glasskålar att hälla upp chips i.

Fast jag uppskattar julklapp, det är liksom ett litet tack för året, en liten sak som gör de flesta av oss glada och nöjda.
  • Grande Rock
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-16 21:56:30 följande:
    Fast jag uppskattar julklapp, det är liksom ett litet tack för året, en liten sak som gör de flesta av oss glada och nöjda.
    Jag saknar det faktiskt inte alls, det är ytterst sällan jag använder de prylar jag fått i julklapp av tidigare arbetsgivare. De flesta står undanstuvade i källarförrådet.
    Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • Loui

Jag är visstid på två företag. Får julklapp av båda.

• LängtansBlåaBlomma
    Grande Rock skrev 2014-12-16 22:05:23 följande:

Jag saknar det faktiskt inte alls, det är ytterst sällan jag använder de prylar jag fått i julklapp av tidigare arbetsgivare. De flesta står undanstuvade i källarförrådet.

Det är väl tanken som räknas?
  • The TARDIS

Vi får inga julklappar på jobbet. Vi får julbord.

När jag en gång i tiden var visstidsanställd på en skola, ihop med 3 andra visstidare, ( kamratstödjare ) så fick alla anställda, utom vi, var sin chokladask på julavslutningen. Tack tack för den..

• Grande Rock
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-16 22:33:18 följande:
    Det är väl tanken som räknas?
    Vilken tanke är det som räknas? Att företaget köpt in några tusen glasskålar?

Det jag avser med att det är tabken som räknas är att man köpt en present anpassad till just den personen.

Jag försöker uppmuntra min personal kontinuerligt när de gör ett gott arbete, det är mer tanke i det är massjulklappar.
    Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • Temugg
    Grande Rock skrev 2014-12-16 17:41:06 följande:

Hos oss är det ingen som får julklapp, det är rättvisast.

Vår personal får lön så att de kan köpa de pryttlar de själv vill ha istället för att alla ska ha likadana glasskålar att hälla upp chips i.

Helt ok alternativ - lika för alla!
    The TARDIS skrev 2014-12-17 03:42:43 följande:

När jag en gång i tiden var visstidsanställd på en skola, ihop med 3 andra visstidare, ( kamratstödjare ) så fick alla anställda, utom vi, var sin chokladask på julavslutningen. Tack tack för den..

Oj vad snålt! Förvånad

• The TARDIS
    Temugg skrev 2014-12-17 14:48:44 följande:
    Helt ok alternativ - lika för alla!
    The TARDIS skrev 2014-12-17 03:42:43 följande:

Oj vad snålt! Förvånad

Skulle nog bli ganska dyrt om SJ gav alla sina anställda julklappar. Det är ju några stycken antar jag.

Den skolan som jag jobbade på då...de var inte kloka i skallen någonstans. Har aldrig blivit så illa behandlad av de övriga anställda. Fy fan säger jag bara.
  • L i n n

Vi fick vår julklapp idag :)

Även tjejen som är inne och jobbar extra några timmar fick en julklapp, fast något annat då hon inte var här när storlekar skulle bestämmas och man då inte visste att hon skulle jobba här den här veckan!

• Fatheya

Det beror på chefen. Hos oss får extringarna en mindre julklapp än oss som har fast tjänst.

Son med asperger, adhd och tremor. Änka efter en lång kamp mot cancer.
  • FrauCasio
    L i n n skrev 2014-12-18 11:45:56 följande:

Vi fick vår julklapp idag :)

Även tjejen som är inne och jobbar extra några timmar fick en julklapp, fast något annat då hon inte var här när storlekar skulle bestämmas och man då inte visste att hon skulle jobba här den här veckan!

Vad är det för julklapp?
  • L i n n
    FrauCasio skrev 2014-12-23 23:46:58 följande:
    Vad är det för julklapp?
    En vindjacka.
Svar på tråden Får visstidsanställda julklappar av företaget?