• tempor

Kan allt bli bra igen mellan mig och min bästavän?

Hej, det är så här att jag har varit jätte hemsk mot min hund när den va valp och i senare ålder med, från att hunden var valp har hunden fått rätt mycket stryk när jag va i en dålig period i mitt liv o inte kunnat kontrollera min ilska och hunden gjort fel o har alltid fått så sjukt mycket ångest efter, har funderat många gånger på att adoptera bort så hunden ska få det bättre men jag har varit självisk för den hunden har gjort allt för mig och blir alltid glad när jag kommer hem eller blir lekfull eller vill ut och gå eller springa.

Efter att hunden fyllt 1,5 år svor jag att aldrig mer röra han på de sättet igen aldrig mer orsaka smärta, idag är hunden nästan 4 år, några månader ifrån bara.. Och för någon vecka sen hände det. Inte så illa som förut men fortfarande så jag inte kunnat sova om nätterna, jag kasta han nån meter upp på soffan och tryckte ner i nån minut och efter att jag släppte så rörde den inte på sig bara stod där o skaka.

När jag blir arg och höjer rösten skakar han fast att det inte ens är honom jag skriker på

. Jag vet inte hur många ggr jag hållt om han o gråtit o sagt förlåt för allt jag gjort förut o inget fysiskt våld på över 2 år o så bara för någon vecka sen hände det här med att jag tryckte ner han.. och då va de inte ens han som gjort något fel!

Jag hatar denna ångesten det gör så ont i hjärtat jag vet att jag aldrig lär slå hunden igen men hur får jag bort de här med att han skakar när jag höjer rösten? Det är inte bara när jag gör det utan andra som står hunden nära, då menar jag familjemedlemmar som bråkar.. Börjar skaka.. Hur tränar jag bort det här. Jag vill inte att han ska va rädd för mig , han är en amstaff. Snälla hjälp mig vill han de bästa!!

• Svar på tråden Kan allt bli bra igen mellan mig och min bästavän?
  • tempor

Jag tänker inte fortsätta diskutera jag har förklarat så gott jag kunnat om min situation sen om ni inte har förståelse så fine men de räcker mesmutskastning nu. Jag är medveten om mina problem och mitt humör, inget ni behöver påpeka.

Det är inte så många som är intresserad av en 4årig amstaff, speciellt inte en som är väldigt vaktig mot främlingar..

Starka? Pm din adress o nr så ska vi se va jag ska göra me dig

• Belzon
    tempor skrev 2014-12-19 01:43:21 följande:

. Jag vet inte hur många ggr jag hållt om han o gråtit o sagt förlåt för allt jag gjort förut o inget fysiskt våld på över 2 år o så bara för någon vecka sen hände det här med att jag tryckte ner han.. och då va de inte ens han som gjort något fel! 
    Hade det varit tvärtom att hunden skadat dig flera gånger så skulle dom flesta tyckt att man skulle avliva hunden, men tyvärr får man inte det med människor

Ge bort hunden så den kan få ett tryggt liv och skaffa inga nya djur eller barn.
  • tempor

Jaa okej ni allihopa är så jävla mycket bättre o nej jag har inga barn o har aldrig skadat ett heller men shit ni är ju fullkomliga allihop, aldrig har ni begått misstag, herregud. Ja bara skoja om allt okej jag äger inte ens en hund, nu kan ni alla dra åt helvete hejdååå

• Starka

Tror du behöver mer hjälp än bara lite terapi herregud sjuka människa. Du kommer inte få min adress känner inte för att sitta inne det är du inte värd. Hoppas verkligen ditt sista inlägg är sanningen och att du inte har nån hund. Annars finns det många som mycket väl kan va intresserade av en 4årig amstaff och vaktighet går att träna bort med en vettig ägare.

• jagärjagvemärdu

Fyfan för sådana som dig, stackars hund... Omplacera hunden GENAST för någon som dig ska aldrig ha djur. Tvångssteriliseras bör du också göras för du är fan inte normal. Att du kan sitta och försvara dig själv visar hur sjukt omogen du är och att du inte inser dina misstag. Väx upp

• Starka

Blir lite nyfiken på vad du egentligen förväntade dig när du startade denna ts?? Vad är det du vill att vi ska svara? Hur du ska lura hundstackarn till att lita på dig igen tills nästa gång du slår honom?? Håller med jagärjagvemärdu omplacera hunden och sterilisera dig, det skulle vara avelsförbud på såna som dig

• iris96
    tempor skrev 2014-12-19 01:43:21 följande:

Hej, det är så här att jag har varit jätte hemsk mot min hund när den va valp och i senare ålder med, från att hunden var valp har hunden fått rätt mycket stryk när jag va i en dålig period i mitt liv o inte kunnat kontrollera min ilska och hunden gjort fel o har alltid fått så sjukt mycket ångest efter, har funderat många gånger på att adoptera bort så hunden ska få det bättre men jag har varit självisk för den hunden har gjort allt för mig och blir alltid glad när jag kommer hem eller blir lekfull eller vill ut och gå eller springa.

Efter att hunden fyllt 1,5 år svor jag att aldrig mer röra han på de sättet igen aldrig mer orsaka smärta, idag är hunden nästan 4 år, några månader ifrån bara.. Och för någon vecka sen hände det. Inte så illa som förut men fortfarande så jag inte kunnat sova om nätterna, jag kasta han nån meter upp på soffan och tryckte ner i nån minut och efter att jag släppte så rörde den inte på sig bara stod där o skaka.

När jag blir arg och höjer rösten skakar han fast att det inte ens är honom jag skriker på

Jag hatar denna ångesten det gör så ont i hjärtat smile4.gif jag vet att jag aldrig lär slå hunden igen men hur får jag bort de här med att han skakar när jag höjer rösten? Det är inte bara när jag gör det utan andra som står hunden nära, då menar jag familjemedlemmar som bråkar.. Börjar skaka.. Hur tränar jag bort det här. Jag vill inte att han ska va rädd för mig smile4.gif , han är en amstaff. Snälla hjälp mig vill han de bästa!!

Det är väldigt svårt att träna bort sådant. Jag har tagit över en hund som blev illa behandlad när den var liten. Visst hon är mycket bättre nu, och skäller inte längre på allt och alla men hon är fortfarande reserverad när det kommer främmande. Har hunden varit med om något obehagligt så kommer det inte gå att få bort rädslan helt. Och hunden är väl van med att du skriker och knippar det med att det kommer hända något. Och därför oavsett om du inte skriker åt den så förknippar den det med de.
  • tempor

Ok iris96, så alltså är nyckeln att hålla sig lugn alltså o alltid ha en lugn röst, done and done. Börjar hunden skaka en gång till pga mig så omplaceras han.

• Deceree1

Undra varför det blev frågetecken.....

Jag gjorde inte det !!!!!!!

Arg ledsen över hunden faaaaaaan

• alltvarupptaget
    för helvete att jag inte vill ha nåt jävla medlidande och att nån ska tycka synd om mig och jag skryter inte om de två åren jag ville få fram att jag kan behärska mig bara jag vill. 

MEN GÖR DET DÅ''!!! om du nu kan behärska dig varför i helvete gör du inte det då?? Om du kan bete dig såhär mot ett stackars djur så hoppas ja att du aldrig nånsin får ett litet barn. Du kan ju obviously inte behärska din ilska, det märker man ju bara på hur du skriver här. Nej fyfan för "tuffa" killar som försöker vara hårda med att skaffa pitbulls och amstaffs. Det är pga er som dom får dåligt rykte, om du behandlar honom illa så är det stor chans att han tar ut sin frustration på nån förbispringande katt eller nått. Ge bort hunden. 
  • Miissy

Stackars hund!

Din hund kanske aldrig kommer bli bra igen..

Mina föräldrar tog hand om en katt som hade blivit slagen och illa behandlad av sin ägare. Han drog honom i svansen och slog honom, skrek på honom. När mina föräldrar fick honom var han ca 5 månader. Vi hade honom i 18 år. Vi älskade verkligen honom men han blev aldrig riktigt bra. Sen han flyttade till oss har ingen någonsin behandlat honom illa men vi tror att han fortfarande kom ihåg sin första tid i livet. Han kunde vara hur snäll som helst och ligga och gosa men helt plötsligt kunde han bli arg. Hans förra ägare hade förstört honom trots att det ''bara'' var under 5 månader och vi hade honom i 18 år, på alla dessa år kunde han inte glömma.

Det jag vill säga - Du kan ha förstört din hund föralltid. Han kanske aldrig kommer kunna lita på människor igen och därför bli aggressiv. Hur vet du att du inte kommer slå honom igen? Du kommer bli arg igen och kanske ta ut det på honom? Varför skulle det helt plötsligt bli bättre? Du kan inte bara träna bort så att hunden inte är rädd, DU måste träna, söka hjälp. 

Snälla, jag vet att du förmodligen inte vill släppa din hund men tänk! Förtjänar han inte ett liv där han slipper vara rädd? Tänk på honom nu och inte på dig själv!

• puss02

Hur kan du vara så ond? Hur fan kan du kalla en hund som du har slagit din bästa vän. Jag tror inte på det. Du borde adoptera bort honom din sjuka jävel. Du förtjänar inte honom. Jag blir bara så jävla förbannad och leden. Fy fan för sådana som du. Utan ett hjärta. FY FAN! Ditt jävla ålahue.

Svar på tråden Kan allt bli bra igen mellan mig och min bästavän?