• Mellanmjölkens land

Vart ska vi åka i november?

Egentligen hade vi tänkt åka till svärföräldrarna nästa jul (de bor utomlands) men nu har planneringen för årets storhelger lagts och då fick jag julen

Istället tänkte vi då åka nånstans i november i 2-3v.

"Vi" är Mamma, Pappa, Flicka (4,5 år) och Flicka (2 år).

Vi vill ha sol (både jag och äldsta dottern är känsliga för vintermörkret), värme, bad och avkoppling. Barnpool är ganska viktigt och av erfarenhet vet jag och sambon att vi inte trivs så bra på ett enormt All Inclusive-hotell.

Vi vill inte till Kanarieöarna, Thailand eller Gambia men annars är vi öppna för förslag.

Några bra förslag på vart vi kan åka?

• Svar på tråden Vart ska vi åka i november?
  • Tangent

Västindien, ev är det orkansäsong där i november.  Men på Isla Margerita som tillhör Venezuela, har de ingen orkansäsong
    Vietnamn
    Malaysia
    Sri Lanka
    Mauritius
    Maldiverna

• Mellanmjölkens land

Planen är att åka till USA om ett par år när bägge barnen kan sitta framåtvända. Då tänkte vi åka runt lite och bl a besöka Florida så det får nog vara den här gången

Maldiverna låter underbart men jag skulle hellre åka med lite äldre barn som kanske kan tänkas komma ihåg det och där man kan passa på att snorkla lite.

Ska kolla på resten av förslagen!

Nån som varit på Kap Verde och kan säga bu eller bä? Jag gillar tanken på att tidsomställningen är så liten och att flygresan ändå är någorlunda hanterbar.

• Alexi

Vi pratade om Kap verde ikväll, vår familj var på Sal 2006. Har nog byggts enormt där men det finns sannolikt fortfarande ingenting att se eller göra. Men bra ställe att sola och bada på.

Svar på tråden Vart ska vi åka i november?