• lillal8_79

December ruvare

Hej! December verkar vara en bra tid att ruva i. Folk blir gravida till höger och vänster : ) Jag är nog snart ensam kvar, eller är ni fler som ruvar i december?

Jag är på ruvardag 9 men allt känns som vanligt inför mensen. Är på cykeldag 26 och brukar ha BIM mellan dag 26-30. Testdag 30 december.

• Svar på tråden December ruvare
  • lillal8_79

Jag kör också ostimulerat. Blev tvungen att dubbelkolla flera gånger om jag verkligen inte skulle ta någonting. Kändes lite läskigt. Men nu känns det bara skönt. Tror det är därför jag mått så bra den här ruvartiden.

Ruvardag 11 idag. Nu väntar två intensiva julfirardagar hos min sambos familj. Känns sådär. Inte så kul att få mensen när man inte har den minsta möjlighet att dra sig undan och få vara ifred : p

• smenskelling

[quote=74563978][quote-nick]Liil skrev 2014-12-23 07:26:15 följande:[/quote-nick]Tidigt du slutde med crinone, men det kanske är annorlunda när det FET, för visst var det de du gjort?

Om FET betyder = Färsk försök så ja. Det är första gången för mig. Har 4 blastocyst i frysen . Man går på crinone i 15 dagar från dagen efter Äggplock. Och idag är det 21 dagar sen jag gjorde ÄP.

• smenskelling
    lillal8_79 skrev 2014-12-23 09:35:47 följande:

Ruvardag 11 idag. Nu väntar två intensiva julfirardagar hos min sambos familj. Känns sådär. Inte så kul att få mensen när man inte har den minsta möjlighet att dra sig undan och få vara ifred : p

Ja dagarna bara går...snart din tur...o vadå, tänk inte på mensen den lär ändå inte dycka upp, utan njut av jul firandet.

Haft två nätter med så störiga drömmar, stress drömmar sen har man fått gå upp mitt i natten på wc, svårt att somna om men tvingat mig själv, vad ska man göra uppe halv sex på sin semester lliksom. .. Vi ska idag åka hem till mina föräldrar som bor 20mil bort, ska sova över där och tar då testet hemma hos dom i morgon. Ska packa ner min fina jul klänning, och hoppas på att gas magen håller sig lugn i morgon, är ni andra inget uppsvällda ??? God jul till er som inte tänker kicka in här i morgon
  • Liil
    smenskelling skrev 2014-12-23 10:58:55 följande:

[quote=74563978][quote-nick]Liil skrev 2014-12-23 07:26:15 följande:[/quote-nick]Tidigt du slutde med crinone, men det kanske är annorlunda när det FET, för visst var det de du gjort?

Om FET betyder = Färsk försök så ja. Det är första gången för mig. Har 4 blastocyst i frysen . Man går på crinone i 15 dagar från dagen efter Äggplock. Och idag är det 21 dagar sen jag gjorde ÄP.

FET betyder frozen embryo transfer.  Alltså att det varit fryst innan och sedan upptinat. 

Det kanske är lite olika i hur klinikerna gör och kanske spelar det in just viket märke man tar. Jag har ett annat märke än dig. 

God Jul till dig! 
  • lillal8_79

Du är min idol smenskelling ; ) Jag ska verkligen ta med mig så mkt av din positiva inställning som jag bara kan.

Jag är verkligen inte uppsvälld, om något så tror jag jag har gott ner i vikt under ruvartiden, men det lär de närmsta dagarna råda bot på.

Glöm att jag inte kommer titta in i morgon ; )

Hur mår ni andra såhär dan före dan?

Jag är inne hos syrran nu och har tjuvat hennes badkar. Allt känns toppen! : )

• smenskelling

Jaha då va det " domedagen" för det är precis så det kändes när jag väl bestämde mig att jag måste gå och göra det nu. Man mår ju så bra att man vill liksom inte sabba det med något negativt test som risken ändå finns att få...så även jag tvivlade och va nervös tills jag bara - bära el brista måste ha bevis. Och så lättad jag blev, det blev ett plus på stickan lät det ligga framme på toa så mina föräldrar oxå får se det när de går upp...

Nu håller vi tummarna på fler + framöver!

• Liil
    smenskelling skrev 2014-12-24 08:41:25 följande:

Jaha då va det " domedagen" för det är precis så det kändes när jag väl bestämde mig att jag måste gå och göra det nu. Man mår ju så bra att man vill liksom inte sabba det med något negativt test som risken ändå finns att få...så även jag tvivlade och va nervös tills jag bara - bära el brista måste ha bevis. Och så lättad jag blev, det blev ett plus på stickan lät det ligga framme på toa så mina föräldrar oxå får se det när de går upp...

Nu håller vi tummarna på fler + framöver!

Grattis! Bästa julklappen!
  • lillal8_79

Åh, vad skönt smenskelling! : ) Blev lite nervös innan jag hunnit läsa allt. Jag är så glad för din skull. Grattis!! : )

• lillal8_79

BIM idag.. Blöder lite hmm..

• lillal8_79

Nej det känns kört. Hoppas få ruva i januari igen.

• smenskelling
    lillal8_79 skrev 2014-12-24 15:31:47 följande:

Nej det känns kört. Hoppas få ruva i januari igen.

Va ??? Nej vad skriver du? Har du börjat blöda? Man kan ju blöda lite utan att det är någon fara!.. Än är det väll inte för sent?

Min julklapp va tydligen inte bara ett plus på stickan, Min sambo friade!! Så denna dagen är verkligen min bästa jul
  • lillal8_79

Jo det är försent. Jag blöder som vanligt. Ingen liten småblödning. Vi har varit nedstämda idag men jag tycker att det har börjat släppa för oss båda.

Nu är det två veckor kvar till ägglossning, det kommer som alltid bli gränsfall till helgkrock för nästa återföring. Jag får inte få ägglossning på dag 13. Alltså på en måndag. Helt knäpp att jag redan nu ska behöva bekymra mig om det : p

Nä.. får pyssla om mig själv, sambon och hunden och försöka tänka på annat ett tag.

• dreamz

Hej!

Jag är oxå ruvare i december! :)

Gjort ÄD och är på ruvardag 7 test dag 1/1 -15 :)

Svar på tråden December ruvare