• Evernote

Vilken politiker gillar du bäst?

Wikström verkar kramgo men har lite tankefel.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken politiker gillar du bäst?
  • Anonym (Runa)
    Evernote skrev 2014-12-28 16:03:15 följande:

Wikström verkar kramgo men har lite tankefel.

Fyra röster på Åkesson och fyra på Någon annan. Tar för givet att alla de är på Runes,som jag röstade.

Då blir SD och Runes parti tillsammans störst, 18 plus 18 procent, vilket blir 46 procent och nästan absolut majoritet.

SD:s stopp för muslimsk massinvandring och DSPs satsningen på evigt liv för svenskar, eller jättelånga liv iallafall, ser ut att sopa  bort sjukklövern.
  • MEE83

Jan Eliasson, Carl Bildt och Leif Pagrotsky.

Intelligenta och sakkunniga. Högt anseende internationellt och är även sympatiska, vet ej hur Bildt är privat, men Leif har jag tagit en öl med och tjötat om lite allt möjligt, och Jan har jag träffat när jag studerade. Sedan att dom håller på Öis respektive Gais det hamnar på minus kontot. Det är svårt att rank dom, men Jan är nog nummer 1.

• fluu
    Anonym (Någon annan) skrev 2014-12-28 22:08:46 följande:
    2 kvinnor man hellre ligger med än ställer till det för oss och vad har Carl Bildt egentligen uträttat?
    Jaså, jag brukar inte se politiker(eller annat folk jag inte känner) som ligg... Det jag främst gillar med Bildt är att han alltid är så väl påläst, så allmänbildad och alltid har förmågan att behålla lugnet och resonera sakligt. Därmed inte sagt att jag håller med honom.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Nån annan.)

Varför rösta på Jimmie Åkesson, han kommer inte tillbaka, hans tid som "nyttig idiot" för SD är över..

• Anonym (Någon annan)
    Anonym (Runa) skrev 2014-12-29 00:53:33 följande:
    Fyra röster på Åkesson och fyra på Någon annan. Tar för givet att alla de är på Runes,som jag röstade.

Då blir SD och Runes parti tillsammans störst, 18 plus 18 procent, vilket blir 46 procent och nästan absolut majoritet.

SD:s stopp för muslimsk massinvandring och DSPs satsningen på evigt liv för svenskar, eller jättelånga liv iallafall, ser ut att sopa  bort sjukklövern.
    46?
  • Anonym (Någon annan)
    MEE83 skrev 2014-12-29 01:15:35 följande:

Jan Eliasson, Carl Bildt och Leif Pagrotsky.

Intelligenta och sakkunniga. Högt anseende internationellt och är även sympatiska, vet ej hur Bildt är privat, men Leif har jag tagit en öl med och tjötat om lite allt möjligt, och Jan har jag träffat när jag studerade. Sedan att dom håller på Öis respektive Gais det hamnar på minus kontot. Det är svårt att rank dom, men Jan är nog nummer 1.

Janne och Calle är prat och ingen verkstad, Pagrotsky verkar sund.
  • Anonym (Runa)
    Anonym (Någon annan) skrev 2015-01-13 00:15:14 följande:
    46?
    36 då om det ska vara så noga. Förresten ökar SD och DSP hela tiden så det är nog 56 procent nu.

I vart fall är det DSPs ledare Runes som är bäst lämpad att stävja asylmissbruket samt att han lockar med evigt liv för oss Svenskar också gör inte saken sämre.

Vem vill inte få ta del av Runes visdom i evighet!

Här kommer ett exempel då han sopar matten på PK-maffian

www.familjeliv.se/forum/thread/73683895-ett-parti-battre-an-sd/1/nick/73695419
  • MEE83
    Anonym (Någon annan) skrev 2015-01-13 00:16:31 följande:
    Janne och Calle är prat och ingen verkstad, Pagrotsky verkar sund.
    Tycker både Jan Eliasson och Carl Bildt har åstadkommit saker. Carl Bildt har varit en otroligt aktiv utrikesminister, även hyfsat transparent, både genom twitter och sin blogg, finns nog få politiker i världen som är så aktiva på sociala medier och som reser så jävla mycket, att människan inte är utbränd är ett under. Han är också vad jag har förstått(genom att läsa utländska medier) en person som tar sig tid att stanna kvar och lyssna på människor och även samtala med journalister osv.

En bra PR maskin för Sverige helt enkelt. Däri ligger hans värde. Sedan har dom ju båda varit involverade i konfliktlösningar genom att ha viktiga diplomatiska roller. Det är ju det Janne gör nu med genom sitt FN uppdrag, FN är inte alltid en effektiv organisation, men dom gör så otroligt mycket som aldrig uppmärksammas.

Så Janne och Carl är internationellt sett i en annan liga än resten av Sveriges politiker tycker jag. Är man mer fokuserad på inrikes så tycker jag Leif är bättre, han var ett starkt affischnamn för NEJ-sidan under folkomröstningen till ? till exempel.
  • Evernote
    MEE83 skrev 2015-01-13 16:56:28 följande:
    Tycker både Jan Eliasson och Carl Bildt har åstadkommit saker. Carl Bildt har varit en otroligt aktiv utrikesminister, även hyfsat transparent, både genom twitter och sin blogg, finns nog få politiker i världen som är så aktiva på sociala medier och som reser så jävla mycket, att människan inte är utbränd är ett under. Han är också vad jag har förstått(genom att läsa utländska medier) en person som tar sig tid att stanna kvar och lyssna på människor och även samtala med journalister osv.

En bra PR maskin för Sverige helt enkelt. Däri ligger hans värde. Sedan har dom ju båda varit involverade i konfliktlösningar genom att ha viktiga diplomatiska roller. Det är ju det Janne gör nu med genom sitt FN uppdrag, FN är inte alltid en effektiv organisation, men dom gör så otroligt mycket som aldrig uppmärksammas.

Så Janne och Carl är internationellt sett i en annan liga än resten av Sveriges politiker tycker jag. Är man mer fokuserad på inrikes så tycker jag Leif är bättre, han var ett starkt affischnamn för NEJ-sidan under folkomröstningen till ? till exempel.
    Och rent konkret?
Svar på tråden Vilken politiker gillar du bäst?