• Anonym (Militär)

Jobba inom militären - Vad krävs?

Om man skulle vilja jobba inom militären. Vad krävs det för att jobba där?

Vad har de för regler?

Hört att både polis & militären har princip detsamma krav. Exempelvis så skall man inte vara kort.

Vad är kort då?

En person som är 1.61 cm lång, kanske inte kan få jobba där?

Minst 1.70, skall man vara så lång och uppåt?

Gör de också tester, liksom psykologiska tester, för att se om man inte har en personlighetsstörning och liknade...

Tack på förhand!

PS: Om ni inte förstod. Så är det alla sorters svar jag vill ha, alltså svar om vad för regler de har, för att man skall få chansen att åtminstonen försöka jobba där . . .

Tack!

• Svar på tråden Jobba inom militären - Vad krävs?
  • Anonym (leta själv)

Googla på pliktverket

• MEE83

161 är grönt, tror det är ok för alla tjänster, för långa individer går bort i vissa tjänster dock. Till exempel stridspiloter, där får man max vara 190 cm lång.

Nedan är just för stridspilot. Armén har vad jag vet inte några längdkrav, men du måste fixa de fysiska kraven som ställs på din tjänst.
    -----------------------------------------------------------

Allmänna krav
    Ålder: Du får ha fyllt max 23 år det år utbildningen startar.
    Syn: Synskärpa lägst 1,0 på vardera ögat utan korrektion. Normalt färgseende.
    Längd: Minst 161 cm, max 190 cm.
    Vikt: Minst 55 kilo, max 88 kilo.
  • Betty Boop

Det är väl inte meningen att denna tråd ska ligga under kategorin "sorg"? Be att få den flyttat till rätt kategori så får du nog fler svar.

• neverpreggo
    Betty Boop skrev 2015-01-08 19:33:25 följande:

Det är väl inte meningen att denna tråd ska ligga under kategorin "sorg"? Be att få den flyttat till rätt kategori så får du nog fler svar.

FL brukar vägra flytta trådar även om de är uppenbart fel. ( typ "min lyckade abort" i Adoption). En ny tråd är nog enklast :)
Svar på tråden Jobba inom militären - Vad krävs?